Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-28, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Det tycker jag låter konstigt, har aldrig hört talas om att slutet avslöjas i förväg av dagstidningar.

Jodå vissa recensenter kan inte hålla sig.
Citera
2010-12-24, 19:29
Medlem
flasknegers avatar
Svastika i Karl Bertil Jonssons flaggspel på julafton?

Trots att man tittat på Karl Bertil Jonssons julafton i otaliga år har jag dock aldrig lagt märke till att det faktiskt är ett hakkors/svastika i Karl Bertils flaggspel han får när han besökt en av karaktärerna. Kändes bara jävligt skumt. Hur kan det fortfarande accepteras? Sverige som alltid är så fruktansvärt PK..

http://data.fuskbugg.se/dipdip/svastikakarlb.png
Citera
2010-12-24, 19:32
Medlem
Är väl inte så konstigt och beror såklart på att när programmet gjordes var nazityskland ett land som hade denna flaggan.
Citera
2010-12-24, 19:33
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storasten
Är väl inte så konstigt och beror såklart på att när programmet gjordes var nazityskland ett land som hade denna flaggan.
Programmet gjordes 1975.
Citera
2010-12-24, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Storasten

Så nazityskland existerade 1975?. Satan jag borde följt med på historielektionerna.
Citera
2010-12-24, 19:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flaskneger
Trots att man tittat på Karl Bertil Jonssons julafton i otaliga år har jag dock aldrig lagt märke till att det faktiskt är ett hakkors/svastika i Karl Bertils flaggspel han får när han besökt en av karaktärerna. Kändes bara jävligt skumt. Hur kan det fortfarande accepteras? Sverige som alltid är så fruktansvärt PK..

http://data.fuskbugg.se/dipdip/svastikakarlb.png

Har aldrig tanken slagit dig att det utspelar sig mellan 36-38? Då Sverige såg upp till Tyskland, det gjorde många delar av Europa för den delen.
Citera
2010-12-24, 19:38
Medlem
vallontomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Har aldrig tanken slagit dig att det utspelar sig mellan 36-38? Då Sverige såg upp till Tyskland, det gjorde många delar av Europa för den delen.

Fast det fanns visserligen inga tv-apparater under denna tid fast det förekommer i filmen. Men det anses ändå utspela sig ungefär då.
Citera
2010-12-24, 19:39
Medlem
flasknegers avatar
Citat:

Har du rätt i, men var inte föraktet mot nazitysklands utbrett redan 1975?
Citera
2010-12-24, 19:40
Medlem
dag-ottos avatar
Eller så handlade det om Stockholm på den tiden (30-40-tal). Hade vi annars fortfarande ångdrivna Taxis -75?
Citera
2010-12-24, 19:41
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Med tanke på att de har en tv och spelar biljard så låter 36-38 rätt tidigt.
Citera
2010-12-24, 19:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flaskneger
Har du rätt i, men var inte föraktet mot nazitysklands utbrett redan 1975?

Inte i Sverige tror jag inte. Fanns många nazister kvar då vill jag tro.

Kan dock inte ge några konkreta svar då jag inte levde vid tidpunkten du talar om.

MEN, antagligen är berättelsen verklighetstrogen eller så är skaparen en nazist. Vilket är mest troligt?

Dock vill jag tro att den utspelar sig på 50talet i och med tv'n, men verkar skumt att ha sådana taxibilar på 50talet? Kanske är en liten blandning? De anger ju aldrig ett definierat årtal.
Citera
2010-12-24, 19:46
Medlem
diemydarlings avatar
Vem drog inte sin första runk till gatflickan Berit Karlsson den lite rödlätta milfen som så spontant visade sin underbara barm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in