Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-24, 17:39
  #1
Medlem
minponnys avatar
hej blir snart fast anställd på mitt nya jobb .
allt flyter på bra och man jobbar på och kommer hem tidigt om dagarna .
men nu dom "sista" dagarna . har man fått mera "extra" jobb och ändrade arbetes uppgifter till det sämre då det blir lite längre dagar som sagt . får känslan lite att han tänker hur hårt kan man pressa den här killen m.m

brukar alltid vara positiv på jobbet och prata med dom flesta och ställa upp om det är något , skulle gjort det även om jag hade haft fast jobb handlar om ge och ta . tror jag kommer bra överens med chefen , han är lite svår att läsa av .

fick frågan av en arbetsledare om hur trivs du här m.m.... var ärlig och sa kanon och samtalet flötr på .

borde man vara orolig ?
Citera
2017-02-24, 17:40
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
hej blir snart fast anställd på mitt nya jobb .
allt flyter på bra och man jobbar på och kommer hem tidigt om dagarna .
men nu dom "sista" dagarna . har man fått mera "extra" jobb och ändrade arbetes uppgifter till det sämre då det blir lite längre dagar som sagt . får känslan lite att han tänker hur hårt kan man pressa den här killen m.m

brukar alltid vara positiv på jobbet och prata med dom flesta och ställa upp om det är något , skulle gjort det även om jag hade haft fast jobb handlar om ge och ta . tror jag kommer bra överens med chefen , han är lite svår att läsa av .

fick frågan av en arbetsledare om hur trivs du här m.m.... var ärlig och sa kanon och samtalet flötr på .

borde man vara orolig ?

Hade arbetsgivaren inte tyckt om dig och velat göra sig av med dig hade h*n gjort de för längesen
Citera
2017-02-24, 17:42
  #3
Medlem
minponnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodlexikon
Hade arbetsgivaren inte tyckt om dig och velat göra sig av med dig hade h*n gjort de för längesen
var lite min tanke med . men skall man ta det som ett test ? hur bra är denna killen typ ?
om h*n inte kan säga upp mig pgr av bra "kontakter" i bolaget . kan det vara så att han vill h*n vill få mig att sluta då ?
Citera
2017-02-24, 18:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
var lite min tanke med . men skall man ta det som ett test ? hur bra är denna killen typ ?
om h*n inte kan säga upp mig pgr av bra "kontakter" i bolaget . kan det vara så att han vill h*n vill få mig att sluta då ?
Låter för mig som att du övertolkar alldeles för mycket. Jag antar att du just nu har provanställning som kommer gå över till en tillsvidaretjänst, då är det väl inte så konstigt att de faktiskt testar dig? Det är ju det som är hela poängen med en provanställning, att se hur du fungerar på arbetsplatsen innan du får en tillsvidaretjänst och därmed blir mycket svårare att bli av med om det inte fungerar.
Citera
2017-02-24, 18:31
  #5
Medlem
med tanke på dina tidigare inlägg så behöver du nog hjälp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback