• 1
  • 2
2017-02-23, 22:03
Medlem
Flyer6s avatar
http://www.kuriren.nu/nyheter/ranfor...nm4463052.aspx

"Ett rånförsök mot en 11-åring genomfördes på onsdagen vid en gångväg i närheten av idrottsplatsen i Gammelstad. Barnet hotades med misshandel om det inte lämnade ifrån sig sina värdesaker. 11-åringen lyckades dock springa ifrån rånarna och ta sig hem. De misstänkta gärningsmännen ska vara två yngre män i åldern 20–25 år, med mörka kläder, vinterkängor och uppdragna huvor.

Polisen söker nu vittnen till händelsen."

Enligt tidningen skedde det strax innan 18:00. Borde ju finnas några vittnen kan man tycka. Hoppas de får fast dessa pajaser...

Man är knappt förvånad längre.
Senast redigerad av Flyer6 2017-02-23 kl. 22:36.
Citera
2017-02-23, 22:08
Medlem
Har ungarna på sig mycket cash idag eller är det mobiler som GM snor?
när man själv var i den åldern var det ju inte vanligt att folk hade mer en nå kronor på sig.
Citera
2017-02-23, 22:53
Medlem
Återigen dessa mörkklädda män
Citera
2017-02-24, 04:52
Medlem
Grottgretas avatar
Vet inte vad som är mer tragiskt, att två "mörkklädda" män rånar en 11-åring eller att de misslyckats..
Man undrar ju om dessa unga entreprenörer var avundsjuka på ungen? Kanske hade han/hon en finare mobil än buspojkarna som då kände sig rättfärdigade att hota 11-åringen med stryk.

Patetiska människor.
Citera
2017-02-24, 08:46
Medlem
Vore intressant att veta vad det är för idioter. Vad finns det för "gäng" i Gammelstad? Man är väl rätt så jävla efterbliven om man i 20-25 års åldern går på en 11 åring. Någon som aldrig vuxit upp?
Citera
2017-02-24, 11:53
Medlem
http://mobil.kuriren.nu/nyheter/sena...nm4463489.aspx

Desperationen när man försöker råna ett barn? Jag tippar på två pundare..
Citera
2017-02-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sallaa

Jag tippar på nysvenskar.
Citera
2017-02-24, 12:37
Bannlyst
är på cykelvägen som går genom hela stadsön, just där gränderna börjar. Ej vid sporthallen som det står i tidningarna..nåja det vara bara en detalj.

I kyrkbyn (1 km bort) finns ett stort HVB hem fullt me afghaner, dom är mycket frekventa kring badhuset/ICA/busshålplatsen, i detta fall har dom väl gjort en liten detour norrut på 250 m.

sen lite offt. i dagens eller gårdagens Norrbottens-kuriren går alla "goda" krafter ut och kräver att dessa svin skall fortsatt få stanna på HVB-hemmen efter 18 års dagen..... i ett dubbelutvik mitt i tidningen.
Citera
2017-02-24, 16:07
Medlem
Niracave - Jaa, eller både och
Citera
2017-02-25, 08:09
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sallaa

Nja, de flesta pundare brukar ändå ha någon slags spärr. Att antasta barn hör inte till vad de brukar hålla på med.
Citera
2017-02-25, 09:29
Medlem
DIdes avatar
Vad jag inte förstår är varför föräldrarna inte själv går ner till asylboendet och ser om signalement stämmer mot vad barnet säger. Polisen gör det inte och hade det hänt mig så hade jag snabbt gått med facetime i högsta hugg för att hitta gm. Ingen träff, nästa boende.
Hur svårt är det?

Sedan är det bara att packa in i bagaget, köra ut i skogen och gräva ner...Morgan Johansson verkar ju hellre blunda och se till att de inte hamnar i statistiken.

Det är som när aftonbladet idag skriver "Extra" en våldtäkt! När det samtidigt skett 50 våldtäkter under natten. Det är mörkning på hög nivå! Man framställer en av händelserna som en sensation för att försöka få det att se ut som om det är ovanligt.

Djävla melin
Citera
2017-02-25, 09:44
Medlem
cacas avatar
Rånförsök? Hur fan kan man misslyckas med att råna en 11 åring?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in