2017-02-23, 21:00
Medlem
Folktandvård eller privat, vad föredrar ni och varför?
Citera
2017-02-23, 21:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASTIROS
För mig spelar det ingen roll, bara tandläkaren jag går till personligen är bra. Var denne arbetar är egalt.
Citera
2017-02-23, 21:35
Medlem
cacas avatar
Folktandvård. Deras tandläkare har inget eget intresse att tjäna så mycket pengar som möjligt på de patienter som kommer dit, får kontinuerligt utbildning vid ny teknik etc.

Bara fundera själv hur lätt en privat tandläkare som kanske ska köpa ett mycket dyrt hus, hamnat i dålig ekonomisk situation, få kunder och räkningar som växer eller något annat får idén att upptäcka mer fel än vad det egentligen är för tjäna mer snabbt.

Det är ju inte många som konsulterar en annan tandläkare för få ett annat utlåtande om man får diagnosen ett mindre hål och så har du en gammal lagning som du måste göra om för inte får problem i framtiden. Vill du att jag ordnar båda på en gång?
Citera
2021-06-26, 11:15
Bannlyst
Jag gillade Folktandvården ibörjan . Men sedan släppte en lagning igår. Och nu senast när ja sökte akutvård. så bllev jag nekad.

Även fast jag har ont och resten av tanden sitter löst. Dem sade att nej vi har hela länet att tänka på, så fick ingen hjälp.

Nej privat gäller.
Senast redigerad av Sandwish77 2021-06-26 kl. 11:35.
Citera
2021-06-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASTIROS

Folktandvården självklart. Privata kliniker ser bara pengar i allt, dom vill jätte gärna höja priserna lite till, och lite till, och lite till...
Citera
2021-06-28, 18:43
Medlem
f30malmos avatar
Folktandvården, sedan jag provat smile en period. Har aldrig fått så många temporära fyllningar utan att informeras om det i förväg, som på smile, som måste bytas ut senare. Dvs de ger mig ett pris som jag tror inkluderar en normal fyllning, fyller sedan på en mjuk temporär för det priset och säger att det kostar mer om jag vill ha en riktig fyllning, har pga detta förlorat en tand som gick av samma vecka.

De har även dragit ut en tand ofullständigt, men vill ha betalt för att åtgärda det. Och mer.

Har aldrig stött på de problemen hos folktandvården, däremot värdelöst lite tider istället.
Citera
2021-07-02, 19:37
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandwish77
Jag gillade Folktandvården ibörjan . Men sedan släppte en lagning igår. Och nu senast när ja sökte akutvård. så bllev jag nekad.

Även fast jag har ont och resten av tanden sitter löst. Dem sade att nej vi har hela länet att tänka på, så fick ingen hjälp.

Nej privat gäller.

Det är vanligt att lagningar släpper efter en viss tid. Lagningar kontrolleras regelbundet med tre års intervall. Tvivlar på att en lagning gjord av privat tandläkare skulle vara bättre på något vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in