2017-02-22, 19:43
Medlem
I England finns en stol som förefaller vara rent av dödsbringande. Från början stod den i en pub i Sandhutton in North Yorkshire.
Under kriget märkte man att de män som satt i stolen och gav sig ut i krig aldrig kom hem igen.
Nu är det ju lätt att bortse från eftersom människor dör i krig. Men sedan blir det lite värre och svårare att bortförklara.
Människor som suttit i den har dött väldigt hastigt efteråt, redan på hemvägen ex. De som suttit i den har också fått uppleva svåra smärtor, yrsel, och sett budskap på väggar och speglar om en nära förestående död. Till slut placerades den i källaren på krogen men en person råkade ändå sätta sig i den, och dog därefter. Nu står den på museum och är upphängd så att ingen ska sitta i den.
Så vad tänker ni om detta, hade ni vågat sätta er i den om ni haft möjlighet? Tänker ni att allt bara är bullshit och att det är sammanträffanden kanske? Eller att det rent av är en livsfarlig stol att sitta i?
kortfilm om stolen
https://www.youtube.com/watch?v=kIzL1wSWf24
Citera
2017-02-25, 08:36
Medlem
ljusetssvins avatar
Jag hade satt mig i stolen men först efter jag sett någon annan sitta i stolen utan att dö..

För övrigt så gissar jag att han tjänar en del pengar på den där "historien"..
Alla spöken är pengar.... svart..
Citera
2017-02-25, 08:45
Medlem
Ghastens avatar
Vore ju intressant att se detta. Att dom drar iväg ut i krig. Ja där är chansen
stor men att snubben som satte sej på den i källaren och dog.

Vet nog ett par personer jag skulle kunna tänka mig att testa stolen på.
Riktiga svin som bara gjort världen mycket sämre.
Citera
2017-02-25, 11:31
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Det där låter ju som en möbel som borde ha blivit kaffeved för bra länge sen!
Jag har lite svårt att tro på förhäxade föremål faktiskt, hur skulle det gå till liksom?
Citera
2017-02-25, 21:32
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag har lite svårt att tro på förhäxade föremål faktiskt, hur skulle det gå till liksom?
Tror man på det övernaturliga kan det vara allt från demoner, gudar, änglar intervenerar med den här verkligheten och ser till att folk som har suttit i den stolen dör snabbt.
Citera
2017-03-15, 13:02
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
De som suttit i den har också fått uppleva svåra smärtor, yrsel, och sett budskap på väggar och speglar om en nära förestående död.
Det där är inte så märkligt. Eftersom de känner till stolens rykte så börjar de ju känna efter och då kan hjärnan inbilla en allt möjligt. Det är som hypokondri. Hypokondriker upplever ju faktiskt att de är sjuka även om de inte är det. Hjärnan kan faktiskt även ge verkliga symptom.

Däremot att se budskap på väggar och speglar kan inte förklaras med placebo, men med mytomani

Sedan finns det helt enkelt ingen rimlig anledning till att det skulle vara en dödsstol. Förbannelser innebär ju ett gediget arbete specifikt riktat mot en person, inget som överförs slumpmässigt via stolssittande. De enda dödsstolar jag känner till är de elektriska och vissa medeltida garrotstolar
Senast redigerad av Hegernataren 2017-03-15 kl. 13:04.
Citera
2017-03-15, 13:07
Medlem
Drumedarens avatar
Vettifan om jag sväljer historien, men med det sagt så hade jag aldrig satt mig i den själv.
Citera
2017-03-15, 13:13
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Vettifan om jag sväljer historien, men med det sagt så hade jag aldrig satt mig i den själv.
Med den stolen hade man kunnat leka en blandning av "hela havet stormar" och "rysk roulette"!
Citera
2017-03-15, 13:14
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Med den stolen hade man kunnat leka en blandning av "hela havet stormar" och "rysk roulette"!

Haha, det är iofs jävligt sant. Eller snatta den och kränga den till någon man inte tycker om så mycket.
Citera
2017-03-15, 13:18
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Haha, det är iofs jävligt sant. Eller snatta den och kränga den till någon man inte tycker om så mycket.
Skulle ställt den på en parkering så att de stackars parkeringsvakterna har något att sitta på
Citera
2017-03-18, 14:36
Medlem
Kobolds avatar
Ja, självklart finns det en dödsstol. För stolar har ju en förmåga att agera på världen. Ibland ser jag stolar som går runt på stan och knivar folk. Hur dum får man vara? En stol kan inte göra något på egen hand. Den kan verkligen inte önska livet ur någon på avstånd. En stol är ett jävla objekt och kan inte döda någon om inte någon slår den i huvudet på en person.
Citera
2017-03-18, 16:15
Medlem
Den enda stolen som dödar är väl elektriska stolen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem