Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-26, 23:41
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Ja, självklart finns det en dödsstol. För stolar har ju en förmåga att agera på världen. Ibland ser jag stolar som går runt på stan och knivar folk. Hur dum får man vara? En stol kan inte göra något på egen hand. Den kan verkligen inte önska livet ur någon på avstånd. En stol är ett jävla objekt och kan inte döda någon om inte någon slår den i huvudet på en person.
Inte dummare än att känna till detta och sedan sätta sig i stolen. Men det hade du inte haft något problem med att göra eller?
Sedan som en annan skriver, det är nog inte stolen i sig utan energin eller något anknutet till den isf.
Citat:
Tror man på det övernaturliga kan det vara allt från demoner, gudar, änglar intervenerar med den här verkligheten och ser till att folk som har suttit i den stolen dör snabbt.
Citera
2017-03-27, 07:52
  #14
Medlem
En bekant till mig hade en sambo som var en riktig new-age människa som trodde på allting. Helt plötsligt kunde hon säga "Oj, nu kände jag en ande som passerade". Hon hade en stol som hon inte vill ha kvar därför att hon påstod att det var en andestol, hon kunde känna andar som hade stolen eller vad det var. Jag behövde en köksstol så jag tog hem den till mig, under vilda förmaningar om hur jag skulle använda den...använda stolen med försiktighet och be andarna att flytta på sig och allt vad det var. Den passar bra i mitt kök...det finns ingen ande på stolen men en ända ibland
Citera
2017-03-27, 14:05
  #15
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
Inte dummare än att känna till detta och sedan sätta sig i stolen. Men det hade du inte haft något problem med att göra eller?
Sedan som en annan skriver, det är nog inte stolen i sig utan energin eller något anknutet till den isf.

Jag har inget att vinna på att sitta i stolen. Jag är inte rädd för stolen, utan att någon dåre ska försöka döda mig efter att jag suttit i den, för att hålla legenden vid liv.

Om det är någon energi kopplad till stolen, så måste du kunna mäta den. Om energin inte går att mäta, hur vet vi att den överhuvudtaget existerar.
Citera
2017-03-27, 18:17
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Jag har inget att vinna på att sitta i stolen. Jag är inte rädd för stolen, utan att någon dåre ska försöka döda mig efter att jag suttit i den, för att hålla legenden vid liv.

Om det är någon energi kopplad till stolen, så måste du kunna mäta den. Om energin inte går att mäta, hur vet vi att den överhuvudtaget existerar.
Men alla som dött i anslutning till den, är det tillfälligheter eller helt enkelt någon dåre som dödat dom?
Något team som brukar hålla på med spöken och sånt borde ju kunna göra någon utvärdering av den med någon teknik kanske. Eller något medium kanske.
Citera
2017-03-27, 20:01
  #17
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
Men alla som dött i anslutning till den, är det tillfälligheter eller helt enkelt någon dåre som dödat dom?
Något team som brukar hålla på med spöken och sånt borde ju kunna göra någon utvärdering av den med någon teknik kanske. Eller något medium kanske.

Ja, jag tror att det rör sig om sammanträffanden med confirmation bias. Alla som har suttit i stolen har väl inte dött. När någon sitter i stolen utan att dö så är det ju ingen som tar notis om det. Om stolen verkligen vore livsfarlig, då skulle den förstås ha blivit kaffeved för länge sedan. Tänk på hur många stolar som finns världen över och hur många människor som dör. Då är det oundvikligt att några personer någonstans har dött efter att ha suttit på någon stol.

Man skulle kunna låta en cirkusclown och en korvgubbe undersöka stolen och de skulle säkerligen komma fram till ett lika tillförlitligt resultat som ett medium eller spökjägare.
Citera
2018-04-14, 17:03
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Ja, jag tror att det rör sig om sammanträffanden med confirmation bias. Alla som har suttit i stolen har väl inte dött. När någon sitter i stolen utan att dö så är det ju ingen som tar notis om det. Om stolen verkligen vore livsfarlig, då skulle den förstås ha blivit kaffeved för länge sedan. Tänk på hur många stolar som finns världen över och hur många människor som dör. Då är det oundvikligt att några personer någonstans har dött efter att ha suttit på någon stol.

Man skulle kunna låta en cirkusclown och en korvgubbe undersöka stolen och de skulle säkerligen komma fram till ett lika tillförlitligt resultat som ett medium eller spökjägare.
Det är ju lite märkligt om det helt random skulle knytas dödsfall till stolen och allt skulle vara slump.
Annars skulle ju folk kunna säga att de som gått på den puben dör. Men uppenbarligen har det skett så mycket dödsfall att det narrows down att det skulle ha med stolen att göra. Så att det skulle vara slumpen är nog rätt osannolikt, snarare att den ä förbannad eller något.
Dessutom så är det ju en fallasi att tro att den bara för det skulle blivit kaffeved då ägaren faktiskt till slut ställde undan den, men inte ens detta hjälte då ett postbud eller liknande satte sig i den en stund för att vila och dog kort därefter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback