• 1
  • 2
2017-02-21, 19:04
Medlem
Greateds avatar
Får i mig runt 1500kcal i dagsläget på jobbet, och det ser ut typ såhär:

06.00 2 Lingongrova med ost = 15g prot 400kcal

09.30 matlåda(kött,chili, wook, gryta mm.) 500kcal

11:15 Kvarg 38g prot, 200kcal - Jordnötter 15g prot 400kcal. Totalt 600kcal.

Så med detta upplägger får jag endast i mig 1500kcal under dagen med mål att äta 2800. Så mitt problem är att ha återstående 500kcalorier som jag vill få i mig efter att jag ätit middag, oftast blir det något enkelt till kvällsmål så som macka, bulle..

Matlådan räcker som dem är, men vill alltså ha något annat nyttiga snacks/mellanmål som ligger runt 500kcal, är inte sugen på en extra matlåda.

Kom gärna med förslag, käkar dessutom rostade jordnötter för 400kcal dagligen som jag skulle kunna välja bort. Så då måste jag hitta något alternativ, där jag även får i mig protein.
Citera
2017-02-21, 19:20
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
En liter yoghurt typ Valio vanilj innehåller runt 900 kcal.
Citera
2017-02-21, 20:09
Medlem
Greateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
En liter yoghurt typ Valio vanilj innehåller runt 900 kcal.

Tänkte något lite mindre, fast ändå 500-900 kcal och proteinrikt. Tyckte nötter var rätt fint, tills jag blev tillsagd att det inte är några 'fullvärdiga' proteiner så det är mer eller mindre onödigt ifall man syftar på muskelbyggning?
Citera
2017-02-21, 20:16
Medlem
Antivalents avatar
Jordnötssmör
Nutella
Blandade nötter
Mjölk
Proteinpulver

Mixa ihop och drick.

Ät ett par pizzor i veckan.
Citera
2017-02-21, 20:18
Medlem
Antivalents avatar
För övrigt är det inte lite sent för bulk? Cutten börjar ju i april.
Citera
2017-02-21, 20:31
Medlem
Greateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
För övrigt är det inte lite sent för bulk? Cutten börjar ju i april.

Är ny inom styrkelyftning och har sedan jag började för 4 månader sedan legat på balans, men det är dags att käka mer för att öka mina lyft ytterligare..

Jag sitter och funderar hur nyttigt det skulle vara att trycka i sig över 100g feta jordnötter om dagen?

Kom gärna med fler förslag! /G
Senast redigerad av Greated 2017-02-21 kl. 20:33.
Citera
2017-02-21, 22:00
Medlem
Antivalents avatar
Du kan ju köra IIFYM - Räkna helt enkelt dina makronutriella värden och försök matcha... Så då kan du äta pizza och jordnötter enbart, så länge du når upp i dina önskade värden.

Broscience har en video om bulking:
Citera
2017-02-21, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greated
Får i mig runt 1500kcal i dagsläget på jobbet, och det ser ut typ såhär:

06.00 2 Lingongrova med ost = 15g prot 400kcal

09.30 matlåda(kött,chili, wook, gryta mm.) 500kcal

11:15 Kvarg 38g prot, 200kcal - Jordnötter 15g prot 400kcal. Totalt 600kcal.

Så med detta upplägger får jag endast i mig 1500kcal under dagen med mål att äta 2800. Så mitt problem är att ha återstående 500kcalorier som jag vill få i mig efter att jag ätit middag, oftast blir det något enkelt till kvällsmål så som macka, bulle..

Matlådan räcker som dem är, men vill alltså ha något annat nyttiga snacks/mellanmål som ligger runt 500kcal, är inte sugen på en extra matlåda.

Kom gärna med förslag, käkar dessutom rostade jordnötter för 400kcal dagligen som jag skulle kunna välja bort. Så då måste jag hitta något alternativ, där jag även får i mig protein.

Köp en gainer, typ serious mass eller massiv mass.
Annars kan du köra på "a gallon Of milk a day". Det går ut på att dricka 3,8 liter mjölk om dagen och det innehåller 130 gram protein, 100 gram fett, 200 gram kolhydrater och 2300 kalorier. Sen kan du käka lunch och middag så är du uppe i över 3000 kalorier utan några problem. Jag gjorde såhär i en månad och gick upp fem kilo och jag lovar att du också kommer få samma resultat.
Citera
2017-02-22, 06:22
Medlem
Greateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Du kan ju köra IIFYM - Räkna helt enkelt dina makronutriella värden och försök matcha... Så då kan du äta pizza och jordnötter enbart, så länge du når upp i dina önskade värden.

Broscience har en video om bulking:

Det är lite så jag kört tidigare, att för det mesta räknat mina macros och inte brytt mig om jag tryckt i mig en pizza eller liknande. Dock vill jag inte göra detta för ofta, men kommer aldrig att vara extremt strikt så.

Tänkte testa göra sådana proteinbollar med havregryn,whey,kakao, och ev nötter. Det lär komma upp i en hel del kcalorier och förhoppningsvis smaskigt
Citera
2017-02-22, 07:53
Medlem
S.O.Stolps avatar
Alltså, vad äter du egentligen? Din lista innehåller ju bara frukost, en matlåda och sen kvarg och nötter kl 11.15. Äter du ingenting efter det?

Hur gammal är du, vad väger du, hur lång är du? Kön? Hur ofta tränar du? Berätta mer.
Citera
2017-02-22, 09:15
Medlem
Finns för mycket gott du kan äta att det blir för mycket att lista. Öppna ögonen nästa gång du besöker ICA... ;P
Laga mat är iaf rådet. Du kan ju lätt göra så maten innehåller ytterligare 500 kcal.
Citera
2017-02-22, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Finns för mycket gott du kan äta att det blir för mycket att lista. Öppna ögonen nästa gång du besöker ICA... ;P
Laga mat är iaf rådet. Du kan ju lätt göra så maten innehåller ytterligare 500 kcal.

Hur svårt kan det vara att få i sig mer än 1500 ? Det äter jag till frukost på Lördagar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in