Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-23, 22:20
  #709
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thincan
Jag håller med dig angående falla men det hade varit så kul att se stina i finalen i allafall... för nog hade hon haft en chans även om jag oxå tror att falla hade vunnit.

Det är bara att se på de tidigare tävlingarna för att inse att Stina är minst lika bra som Falla, men just denna dag klaffade allt för Falla. Jag tror att Stina märkte det och det kan också vara en förklaring till det som hände.
2017-02-23, 22:30
  #710
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är bara att se på de tidigare tävlingarna för att inse att Stina är minst lika bra som Falla, men just denna dag klaffade allt för Falla. Jag tror att Stina märkte det och det kan också vara en förklaring till det som hände.

Tror också Stina blev en aning stressad av Fallas enorma speed. Hon blev lite osäker där, misstaget skedde framför ryskan. Nya tag! Sverige har ett bra staffetlag/staffetsprint samt skiatlon.

10 klassiskt samt 3-milen är nog vikt för norskorna/finskorna (Kowalchuck som outsider på 10 klassiskt).
Kalla som joker.
2017-02-23, 22:38
  #711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är bara att se på de tidigare tävlingarna för att inse att Stina är minst lika bra som Falla, men just denna dag klaffade allt för Falla. Jag tror att Stina märkte det och det kan också vara en förklaring till det som hände.

du kan ha rätt!

Det är ju ingen tvekan om att stina klantade sig å det grövsta då hon hade gått vidare även om hon släppt ryskan.

Mina djupare (svensk glasögon) analys är att jag tror stina blev tagen av tävlingsdjävulen (ska bara förbi, ska vinna osv). Hon gjorde likadant i kamp mot falla tidigare i vinter då hon bröt staven....
2017-02-23, 22:43
  #712
Medlem
Jaxxxs avatar
Det som känns så onödigt av Stina är att göra den riskabla manövern i en semi. Hade hon bara släppt ryskan och gått utvändigt hade hon kommit in som 3a på upploppet. I ett lopp där 4 från heatet gick till final, Fallas heat går alltid snabbt.
2017-02-23, 22:44
  #713
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thincan
du kan ha rätt!

Det är ju ingen tvekan om att stina klantade sig å det grövsta då hon hade gått vidare även om hon släppt ryskan.

Mina djupare (svensk glasögon) analys är att jag tror stina blev tagen av tävlingsdjävulen (ska bara förbi, ska vinna osv). Hon gjorde likadant i kamp mot falla tidigare i vinter då hon bröt staven....

Ja, "tävlingsdjävulen" har hon ju själv beskrivit i intervjuer att den kan ta överhand, framför rationellt tänkande i avgörande situationer. Men vilka är vi att döma? Hon är nog mest besviken på sig själv. Bra att hon erkände sitt fel.
__________________
Senast redigerad av ziracorn 2017-02-23 kl. 22:48.
2017-02-23, 23:02
  #714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ja, "tävlingsdjävulen" har hon ju själv beskrivit i intervjuer att den kan ta överhand, framför rationellt tänkande i avgörande situationer. Men vilka är vi att döma? Hon är nog mest besviken på sig själv. Bra att hon erkände sitt fel.

Du har nog helt rätt, vi är besvikna på henne men antagligen så är hon ändå mera besviken på sig själv...
2017-02-24, 07:14
  #715
Avstängd
RainbowChilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Jo fast en gång fuskare alltid fuskare i mina ögon
Idag kan dom använda steroider och blir dom upptäckta med lite i kroppen då skyller man på en salva som man fått av en korkad läkare
2017-02-24, 12:37
  #716
Medlem
fel
2017-02-25, 05:18
  #717
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
10 klassiskt samt 3-milen är nog vikt för norskorna/finskorna (Kowalchuck som outsider på 10 klassiskt).
Kalla som joker.

Joker? Missade du genrepet i Otepää när Kalla var den enda som någorlunda kunde hålla Björgens tempo? Övriga världseliten var ju rejält slagna av Kalla där. Om inte något anmärkningsvärt har hänt med formen hos åkarna de senaste 6 dygnen, så bör väl Kalla vara favorit till silvret bakom Björgen på 10 km klassiskt?

World Cup - Ladies' 10 km C - Otepää (EST) 19.02.2017
1. BJOERGEN Marit 1980 NOR 29:59.0
2. KALLA Charlotte 1987 SWE 30:25.5 +26.5
3. WENG Heidi 1991 NOR 30:56.2 +57.2
4. OESTBERG Ingvild Flugstad 1990 NOR 31:16.4 +1:17.4
5. KOWALCZYK Justyna 1983 POL 31:18.7 +1:19.7
6. PARMAKOSKI Krista 1990 FIN 31:22.1 +1:23.1

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback