Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-22, 17:14
  #1
Avstängd
UrbanSpaceman3s avatar
När jag i dag bläddrade igenom Galago på biblan(know thy enemy)så trillade ett ex av en ny serietidning av Mats Jonsson ut. Den hette Nej! tror jag.

Nu är jag ju rätt härdad när det gäller denna pinsamma ursäkt till mans självömkande och gnällande, har läst hans serieböcker då jag finner en ganska skrämmande hatnjutning i det, men detta var ändå nåt i hästväg. Hans kumpan Johannes (gissningsvis Johannes Klenell, oerhört passande efternamn) verkar dessutom ÄNNU mer efterbliven och utvecklingsstörd än Mats själv. Deras liv är så jävla verklighetsfrånvänt att Yellow Submarine verkar rena realitydokumentären i jämförelse. Det värsta av allt är ju att dom kan leva gott i denna tramsvärld på kulturbidrag dessutom.

Jag rekommenderar den ändå just pga upplevelsen i kombinationen äckel/hånskratt/obehag. Men betala inte vad ni gör.
Citera
2017-02-22, 17:24
  #2
Medlem
Är inte Mats Jonsson och Johannes Klenell bortkvoterade ur Galagovärlden än?
Citera
2017-02-22, 17:26
  #3
Avstängd
UrbanSpaceman3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Är inte Mats Jonsson och Johannes Klenell bortkvoterade ur Galagovärlden än?


Näe, men enligt tidningen jag nämner så spenderar dom tydligen merparten av "arbetstiden" till att lipa över att Galago är alldeles för vit. Och eftersom båda är de två mesta fittorna jag nånsin sett så klarar dom sig nog undan kvoteringen.
Citera
2017-02-22, 21:09
  #4
Medlem
Couplets avatar
Ja, det var många fina invektiv du fick ihop, och det var jätteroligt att läsa. Det hade varit ännu roligare om du även skrivit något om vad serien faktiskt handlade om.
Citera
2017-02-22, 23:19
  #5
Avstängd
UrbanSpaceman3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Ja, det var många fina invektiv du fick ihop, och det var jätteroligt att läsa. Det hade varit ännu roligare om du även skrivit något om vad serien faktiskt handlade om.

Ok, här är handlingen; Mats tycker synd om sig själv, hans kumpan Johannes är efterbliven och utvecklingsstörd. Tillsammans tycker dom synd om sig själva för att dom är dumma i huvudet. Dom brottas med problemet hur dom ska få in fler negrer i Galago. Mats fru är lärarinna på en helt normal skola vilket får henne att lipa. Mats blir full och tycker ännu mer synd om sig själv samt kräks i en buske vilket han skyller på han blir ilurad EN 11% hipsteröl. Jag tror han lipar lite efter det också.

Tror jag fick med det väsentliga i tidningen där.

NEJ, sista sidan är jävligt ok, det är en flashback till när Mats var liten. En skön kille som jag glömt namnet på lurar i CP-Mats att en bild på Elvis föreställer killens morfar. Detta lipar Mats lite över. Sen lurar killen Mats att han just torkat sig på mormors speciella stjärthandduk. Han hinner inte lipa över detta då det får plats ett begränsat antal rutor på en sida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback