2019-07-18, 14:19
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Exakt. Vad är problemet med att konstatera att hon är en vandrande hjärtattack?
Men åtskilliga människor är det. Här har man cirklat in en privatperson som inte har gjort någon i tråden ont. Vad är syftet med sida upp och sida håna någon man inte känner?
Citera
2019-07-18, 15:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Men åtskilliga människor är det. Här har man cirklat in en privatperson som inte har gjort någon i tråden ont. Vad är syftet med sida upp och sida håna någon man inte känner?

Förstår inte din frågeställning här. Kajsa är en offentlig person och bör givetvis kunna diskuteras precis som en lokalpolitiker. Att hon är en fläskbomb är ju fakta. Det där med hån vet jag inte om jag skriver under på. Men vänsterfalangen brukar ofta håna högerpolitiker. Det är en del av samhällsdebatten.
Citera
2019-07-18, 15:42
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Förstår inte din frågeställning här. Kajsa är en offentlig person och bör givetvis kunna diskuteras precis som en lokalpolitiker. Att hon är en fläskbomb är ju fakta. Det där med hån vet jag inte om jag skriver under på. Men vänsterfalangen brukar ofta håna högerpolitiker. Det är en del av samhällsdebatten.
Vadå offentlig? För att hon har instagram? Hon är mig veterligen inte en politiker. Att kalla en annan människa för ”fläskbomb” är grymt och avhumaniserande. Det här är ju inte en tråd för diskussion, det är ren och skär mobbing. Att vuxna människor kan bete sig så gör mig helt perplex.
Citera
2019-07-18, 16:17
Medlem
hälsingekusts avatar
Citat:
Vadå offentlig? För att hon har instagram? Hon är mig veterligen inte en politiker. Att kalla en annan människa för ”fläskbomb” är grymt och avhumaniserande. Det här är ju inte en tråd för diskussion, det är ren och skär mobbing. Att vuxna människor kan bete sig så gör mig helt perplex.

Det är ju en naturlig reaktion på vad som sker här. Normalt och välgrundat.
Människan vill ju själv delta i denna typ av granskning när hon själv publicerar bilder och försöker få det att framstå som att hon skulle vara naturlig och vacker i sitt fett-hölje. Få är de samtida män som ser något fint i att fylla ut kroppen med dessa fettmängder, tvärt om är idealet idag smala slanka kroppar. Hard body som man säger, inte sladdrig och lös. Långa ben, kort överkropp, smala höfter.

Att kalla en annan människa för det hon är är sant och äkta. Grunden för hur man bör förhålla sig till sina medmänniskor. Långt från mobbing, men kan liknas vid en tillrättavisning, och därmed inte avsedd att bara fördöma som du tycks vilja påskina.

Hon bör nog ta åt sig och lägga om sin diet och livsstil för att gå ner i vikt. Enkel sanning att förhålla sig till om man är fet.
Citera
2019-07-18, 16:36
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Hon verkar ju fått en Shadow-Ban på sitt konto för man måste verkligen skriva in precis hela användarnamnet för att få upp kontot...
Citera
2019-07-18, 21:36
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Tror du verkligen att ts kommer utifrån empati gentemot överviktiga kvinnor? Och tror du att en sådan approach funkar?

Varför måste du ta varje tillfälle i akt att såra? Jag blir skitledsen ärligt talat. Ja jag är ful och det har jag fått höra tamejfan sedan tidiga tonåren. Kom med nåt nytt.
Jag struntar i om han så kommer från empati eller vilja att diskutera denna självdestruktiva failure och liknande kvinnor som luras till att hata sig själva. Dock ser jag betydligt oftare män än kvinnor som vill hjälpa en sådan tjej bli mer hälsosam oavsett språkbruket dom använder. Medans du agerar damage control utan att fatta det.
Citera
2019-07-18, 21:38
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaabAbuRamada
Hon verkar ju fått en Shadow-Ban på sitt konto för man måste verkligen skriva in precis hela användarnamnet för att få upp kontot...
Hon kan ju sluta traumatisera sina följare så good for them.
Citera
2019-07-18, 21:48
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Hon kan ju sluta traumatisera sina följare så good for them.

Fast du måste ju inte vara inne och titta på henne och hennes... behag?
Citera
2019-07-18, 21:51
Medlem
F.Hansens avatar
Osmakligt minst sagt. Har hon något fel i huvudet eller?
Citera
2019-07-18, 21:52
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaabAbuRamada
Fast du måste ju inte vara inne och titta på henne och hennes... behag?
Jag följer inte henne, smiskfia. Jag tittade lite på hennes instagram för syftet att skriva i tråden.
Citera
2019-07-18, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Jag struntar i om han så kommer från empati eller vilja att diskutera denna självdestruktiva failure och liknande kvinnor som luras till att hata sig själva. Dock ser jag betydligt oftare män än kvinnor som vill hjälpa en sådan tjej bli mer hälsosam oavsett språkbruket dom använder. Medans du agerar damage control utan att fatta det.
Villa idén här tråden skulle vilja hjälpa henne att bli mer hälsosam tänker du?

Det här verkar vara en fullt normal tjej med fullt normala vanor.
Citera
2019-07-18, 22:02
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Villa idén här tråden skulle vilja hjälpa henne att bli mer hälsosam tänker du?

Det här verkar vara en fullt normal tjej med fullt normala vanor.
Ja. Varsågod att skriva en replik jag inte läser men det är kul att du slösar tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in