2019-05-31, 16:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Träskpadda [ˈtræskːpa:da]

1) (individ l. art av) groddjur tillhörande familjen Bufonidæ, särsk. släktet Bufo Laur.; särsk. om arten Bufo bufo Lin.

https://img.geocaching.com/cache/large/b0a8b19e-14d1-4b77-8f31-09faf400af5c.jpg

2) Står för ohyggligt ful kvinna. Inte ens om det krisar så vill man vara med henne.

https://www.instagram.com/p/BxF0NkmBM01/

Jaha, jag trodde att träskpadda stod för en ohyggligt tjock kvinna. Så en smalis fast då ohyggligt ful kan också vara en träskpadda?
Citera
2019-06-03, 11:28
Medlem
Etta.Places avatar
Den enda insats Kajsa o dylika gör för kvinnor är väl att göra män som rasar i tråden upprörda och därmed illustrera för resten av oss vad ni är för pack.

Den enorma mängd energi somliga män lägger på att analysera hur oattraktiva, äckliga, dumma och allmänt "felaktiga" kvinnor som inte gjort dem ett skit alltså. Hur kommer det sig att det är så enormt, ofantligt intressant för er att sitta och rada upp "fel" hos kvinnor som ni inte har något med att göra och som inte gjort något mot er?

Jag tror att ni är kränkta över att det existerar kvinnor som inte gör allt i sin makt för att vara er till lags och tilltala er. Det stör er världsbild att ni inte är medelpunkten i alla kvinnors liv.
Citera
2019-06-04, 15:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Kajsa Hultin är med i den nya intersektionella feministsatsningen "Gardet" som har sin klubbstuga hemma hos Cissi Wallin.

(FB) Gardet (Cissi Wallins nya medieprojekt)
Citera
2019-06-04, 15:58
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kajsa Hultin är med i den nya intersektionella feministsatsningen "Gardet" som har sin klubbstuga hemma hos Cissi Wallin.

(FB) Gardet (Cissi Wallins nya medieprojekt)
"Imagine my chock!" eller amauyziiing!
Citera
2019-06-28, 23:30
Medlem
PaigeOwenss avatar
Även om jag naturligtvis inte kan hålla med om hennes politiska åsikter så är jag ändå imponerad och hon verkar vara härlig på många sätt jag är väldigt svag för personer som följer sin övertygelse på det här sättet, kramar Kajsa

Förresten så var det dålig stil att starta den här tråden i form av nån slags anonymt personangrepp mot Kajsa, sånt borde vara förbehållet andra bloggare som bjuder på sig själv lite grann kan jag tycka
Senast redigerad av PaigeOwens 2019-06-28 kl. 23:36.
Citera
2019-07-17, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag håller helt med. De fläskberg som jag ser i ett av mina favoritprogram på TV My 600lb life är alla dödligt fet-sjuka pga barndomstrauman, föräldrar med låg IQ, eller total brist på självkontroll. Oftast alla tre. De har också gemensamt en brist på insikt över vilka problem fetma ger. Kan man från detta dra slutsatsen att extremfeminster sannolikt har samma bakgrund som 600-pundare? Jag tycker personlighetsdragen är otroligt lika. Det är helt enkelt en sjukdom orsakad av trauman och svag personlighet.
Det är inte det faktum att någon ÄR överviktig som gör mig irriterad, utan det som egentligen gör mig irriterad är när de förskönar övervikt och en ohälsosam livsstil.

Den där Kajsa verkar försöka få ett evigt frossande i onyttigheter att framstå som värsta edgy grejen, och det är inte någon särskilt bra förebild för unga människor i allmänhet.
Om hon bara helt enkelt hade VARIT överviktig och spridit budskapet att hon ändå vill känna sig nöjd med sig själv, samtidigt som hon försökte se till att leva ett hyfsat hälsosamt liv (vilket faktiskt är av högsta intresse för alla människor eftersom en hälsosam livsstil har en positiv effekt på i princip allting som man kan tänka sig), så hade det varit en helt annan sak.
Citera
2019-07-17, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Det är inte det faktum att någon ÄR överviktig som gör mig irriterad, utan det som egentligen gör mig irriterad är när de förskönar övervikt och en ohälsosam livsstil.

Den där Kajsa verkar försöka få ett evigt frossande i onyttigheter att framstå som värsta edgy grejen, och det är inte någon särskilt bra förebild för unga människor i allmänhet.
Om hon bara helt enkelt hade VARIT överviktig och spridit budskapet att hon ändå vill känna sig nöjd med sig själv, samtidigt som hon försökte se till att leva ett hyfsat hälsosamt liv (vilket faktiskt är av högsta intresse för alla människor eftersom en hälsosam livsstil har en positiv effekt på i princip allting som man kan tänka sig), så hade det varit en helt annan sak.

"förskönar" övervikt?

är det verkligen vad dessa "kroppsfrigörare" av kajsas sort sysslar med tycker du?

Vi har levt och lever fortsatt i ett samhälle där fulhet och övervikt, konstant gnagade på pizza, sörplande av öl är nästintill manligt kodade attribut. DÄR ! kan du verkligen snacka om "försköning".

Mostvarande kodning för kvinnor har varit banta, ha lager av färg i ansiktet, plast i tuttar och läppar och et evigt pillande med hårväxt.

Tycker du det finns skäl att bli "irriterad" över existensen av en sådan som Kajsa eller ex. Wolter?
Citera
2019-07-17, 09:42
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861

Fast det finns otal saker människor ägnar sig åt som är mer eller mindre ohälsosamma. Jag tvivlar på att ta hade skapat en upprörd tråd om unga killar som kör för fort eller super. Det handlar ju inte om nån slags omtanke om allmänheten som ni påstår. Hon är tjock’, kvinna och syns. Erkänn att ni egentligen stör er på det och sluta hyckla så förbannat.
Citera
2019-07-17, 12:29
Avslutad
Nej detta var ingen vidare, hade hoppats på lite runkmaterial men icke.
Citera
2019-07-17, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"förskönar" övervikt?

är det verkligen vad dessa "kroppsfrigörare" av kajsas sort sysslar med tycker du?

Vi har levt och lever fortsatt i ett samhälle där fulhet och övervikt, konstant gnagade på pizza, sörplande av öl är nästintill manligt kodade attribut. DÄR ! kan du verkligen snacka om "försköning".

Mostvarande kodning för kvinnor har varit banta, ha lager av färg i ansiktet, plast i tuttar och läppar och et evigt pillande med hårväxt.

Tycker du det finns skäl att bli "irriterad" över existensen av en sådan som Kajsa eller ex. Wolter?

Att vara tjock man anses givetvis som trashigt. Hur många kvinnor springer efter tjockisar? Hur många manliga tjocka modeller poserar i badshorts och underkläder?

En idealman har synliga deffade muskler och skarpa ansiktsdrag. Inte plufsiga mjuka runda ansiktsdrag.
Citera
2019-07-17, 22:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"förskönar" övervikt?

Vad svamlar du om? Det finns gott om kvinnliga träskpaddor. En del importerade och en del infödda.

Citat:
Mer än hälften, 51 procent, av Sveriges befolkning i åldern 16–84 år uppgav 2018 övervikt och fetma (figur 1). Förekomsten var högre bland män, 58 procent, än bland kvinnor, 45 procent. För fetma var andelen 16 procent bland män och 15 procent bland kvinnor.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/folkhalsans-utveckling/halsa/overvikt-och-fetma/

Kvinnor är i stort sett lika feta och fula. Bara suga på den.
Citera
2019-07-17, 22:46
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fast det finns otal saker människor ägnar sig åt som är mer eller mindre ohälsosamma. Jag tvivlar på att ta hade skapat en upprörd tråd om unga killar som kör för fort eller super. Det handlar ju inte om nån slags omtanke om allmänheten som ni påstår. Hon är tjock’, kvinna och syns. Erkänn att ni egentligen stör er på det och sluta hyckla så förbannat.

Exakt. Vad är problemet med att konstatera att hon är en vandrande hjärtattack?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in