Citat:
Ursprungligen postat av
beardbraid
Jag, som är en vuxen man som är van att se vuxna kvinnor näck, är inte det minsta chockad. Dom ser faktiskt ut så där i snitt, speciellt efter nåt barn. Vad folk tycker är attraktivt kan variera väldigt mycket (det finns alltså en liten chans även för TS att nån gång se nakna tjejer live!) och Kajsa behöver knappast TS tillåtelse att lägga upp bilder på sig själv om hon vill göra det.
Man behöver faktiskt inte ens vara feminist för att förstå av den barnsligq trådstarten att nån fått det surt i röven av rönnbären. Dock är instagraminnehållet rätt förutsägbart dår kroppspositiva går 13 på dussinet.
Det som du påstår vara naturligt är inte naturligt.
Vi lever i en tid då du bara kan ligga ner i soffan och äta dig till döds utan att slössa mycket energi (INTE NATURLIGT!). Tänk hur den där unga tjejen ser ut när hon är 40?
Det talas om kroppshets bland de som inte kan ta hand om deras kroppar, de fakto blir alla fetare och fetare mitt under denna kroppshets. Tvärtom så handlar det om en lat jävla tillåtelse till hypothalamus (eller reptilhjärnan) att styra hela hjärnan, gå och vara ständigt hungrig efter billiga stimulanser, svaga människor som inte orkar bekämpa det mest basala i det mänskliga psyket.
En gäng övergödda paddor som sitter med deras ipads och mår illa av att se vackra naturliga människor som rör sig och inte äter ihjäl sig, och hittar politiska "tyck synd om" rörelser som påstår att människor inte ska ha ett hälsosamt ideal för kropp och själ. Människor får vara precis hur de vill och ska slippa projiceras hälsoideal, de ska få sitta och ruttna i deras soffor med deras ipads och deras chipspåsar.
Alla ideal är ju så otroligt kränkande för de som inte lever upp till idealen. Dessutom så är ideal påhittade ur luften, och alla kommer må bättre i en värld utan ideal. Ät er till döds, fläska och var arg på idealen istället för er själva!
Vi ska ju demontera alla ideal i samhället! Så att vi får ett idealt samhälle där alla kan slippa känna krav...men i och med att känsligheten för omvärldens krav ökar (pga löften om ett kravlöst liv) så mår folk istället allt sämre.
Men du är visst en vuxen man utan ideal på dina kvinnor! Jag föredrar isådana fall att förbli pojke och ha ideal på både mig själv och kvinnor jag ligger med.