2017-02-22, 16:03
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Hennes överhäng tycker jag inte stör speciellt men som person verkar hon ju fullständigt vidrig och plytet är det inte mycket bevänt med heller. Ser hellre en bild på hennes pattar och mage än nyllet om jag nu måste välja.

Hennes bristningar nere till höger här: http://pichoster.net/images/2017/02/22/28b17f755f87ab6a0e1bdeb98973ff41.jpg

får mig direkt att tänka på denna: http://2.bp.blogspot.com/-wioP5msriyg/VVIt2aodcmI/AAAAAAAAE2Q/8ZTKKPYbgGM/s1600/sov-gott-rose-marie-537dfb3f8ea54.jpg

men det kanske bara är jag.
Finns ju ett ganska enkelt sätt för dig att få sinnesro ; sluta följa henne .
Internet är stort så fula feminister är väl det sista man ska intressera sig för .
Citera
2017-02-22, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Internet är stort så fula feminister är väl det sista man ska intressera sig för .

Ähm, jag följer ingen alls och henne här hade jag aldrig ens hört talas om innan jag läste tråden. Jag bara gav min syn på trådens ämne, är det OK för dig eller? Du kan ju PMa annars.
Citera
2017-02-22, 16:25
Medlem
snelhestens avatar
Jag har inget emot överviktiga människor men när det görs till något dräggfeministiskt statement typ "titta på mig, det här är också en kvinnokropp, jag krossar normer" och propageras för på ideologiska grunder så har droppen fått bägaren att rinna över.

I hennes fall är det ju alldeles tydligt att hon försöker vara så vulgär och slapp som möjligt med håriga ben och allt vilket går i linje med en viss typ av feministisk aktivism. Det verkar också vara vad hon är inne på:

Citat:
Det är bara en sorts kvinnokropp som syns i vårt samhälle, och det är en smal, vit kropp som är traditionellt snygg. Jag vill ändra det där, och när jag lägger ut bilder på hur jag ser ut kan jag vara en motpol till allt det där

Men det ligger väl i tiden helt enkelt att sådana här personer skapar sina egna små världar av ryggdunkande och blir framgångsrika på sociala medier för att därifrån ev. också ges plats som någon slags samhällskritiker inom vanlig nyhetsmedia. Helt otroligt hur man nuförtiden kan skapa sig en karriär med följare på den mest banala och intetsägande skiten man kan tänka sig.
Senast redigerad av snelhesten 2017-02-22 kl. 16:46.
Citera
2017-02-22, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper

Ta't lugnt white knight. Behövs inga åsiktspoliser här utan låt folk diskutera offentliga saker. I detta fallet en slampig feminist som använder könet som sitt "vapen".
Citera
2017-02-22, 17:40
Medlem
snelhestens avatar
I ärlighetens namn och till hennes försvar ska det förtydligas att hon egentligen bara är ett symptom för en viss kultur. Att kvinnor som delar sitt liv kring maträtter, grimarser och sin hund, eller har en (video)blogg om smink, mode och snack om ingenting får följare... detta är ingenting som Kajsa har uppfunnit. Nu råkar hennes meningslöshet gå ihop med en avsmaklig ideologisk inriktning men problemets sanna kärna och själva sjukdomen i det hela stavas människor som blir stimulerade av hjärndöd skit.

En blandning av kvinnlig skvallerkultur, bekräftelsebehov och intresse för smink, mode och trender är vad som håller efterfrågan på dessa klåpare levande.
Senast redigerad av snelhesten 2017-02-22 kl. 17:42.
Citera
2017-02-22, 18:13
Medlem
Tycker temat är befogat.

Man brukar visa bilder före och efter 4 års heroin-missbruk.
Varför inte visa bilder före och efter 4 års feminist-missbruk?
Vilket är skadligast? Mest beroendeframkallande?

(Fotoshop någon? )
Senast redigerad av ManManne 2017-02-22 kl. 18:26.
Citera
2017-02-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Jag skäms verkligen över hur svag jag är som inte vågar delta i drevet.
Ni pojkar är så duktiga och starka som tar er tid att informera en stackars okunnig kvinna om att hon är överviktig samt att detta kan ha hälsokomplikationer och uppfattas som oattraktivt. Hon har säkert missat detta. Starkt också att du gör det här och inte på facebook så att det är dina visa starka ord som får glänsa i stället för din doktorstitel.
Er styrka och självkänsla kan man verkligen inte ta miste på. Bara riktigt sunda människor som ni har en empatisk helhetssyn som gör att ni ändå kan glädjas åt lilla Folkes mammas tidiga bortgång. Jag vill bara krama dej, du är en så himla fin människa. Men starka empatiska människor som du får säkert kramar mest hela tiden.... Jag är så ledsen att befruktning inte kan ha skett eftersom sexet var grekiskt, men jag kan väl få vara din låtsaspappa i alla fall?
Hade du reagerat likadant om hon hade varit 175cm lång och vägt 40kg? Om hon lagt ut att hon käkat ett knäckebröd utan smör eller pålägg till frukost, en stor citronvatten till lunch och knäckebröd utan nått på och en stor tomat till middag?
Citera
2017-02-22, 19:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det hela är kanske bara ett publicitets-stunt för att få vara med i en Comviq-reklam nu när Kakan Hermansson drog sig ur.
Citera
2017-02-22, 21:14
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Hade du reagerat likadant om hon hade varit 175cm lång och vägt 40kg? Om hon lagt ut att hon käkat ett knäckebröd utan smör eller pålägg till frukost, en stor citronvatten till lunch och knäckebröd utan nått på och en stor tomat till middag?

Då jag inte är svensk har jag lite svårt att ta till mig er sed att "allt är allas business", men jag jobbar på både den och missunnsamheten. Hon poserar med chipspåsar utan att faktiskt uppge sitt exakta näringsintag och jag får en känsla av att den lilla lögnerskan inte redovisar allt hon äter i bildform. Jag hade säkert som du i förra inlägget glatt mig åt att hon nog snart dör och kallat hennes barn efterblivet. Jag är så glad att jag kommit till jämställda Sverige där man faktiskt kan förklara ingående hur ful och äcklig en kvinna är helt öppet. I mitt patriarkala hemland hade man åkt på fetstryk och ansetts heders- och ärelös. Skönt att ni svenskar inte ens längre förstår såna forntida begrepp.
Citera
2017-02-22, 21:22
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farsan.Baloo
Ta't lugnt white knight. Behövs inga åsiktspoliser här utan låt folk diskutera offentliga saker. I detta fallet en slampig feminist som använder könet som sitt "vapen".

Precis. Här behövs bara nån som kallar alla som inte håller med mobben för white knights. Och sen lite slutshamear en person de inte känner så att hen inte alls verkar känna sig hotad eller sexuellt osäker. En riktig karl helt enkelt.
Citera
2017-02-22, 22:15
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Precis. Här behövs bara nån som kallar alla som inte håller med mobben för white knights. Och sen lite slutshamear en person de inte känner så att hen inte alls verkar känna sig hotad eller sexuellt osäker. En riktig karl helt enkelt.

Det var ett jävla gnäll på dig. Och dina försök till sarkasm och ironi blir mer och mer pinsamma.

Håll käften, knulla dina feta jävla tjejer och var nöjd.
Senast redigerad av 9797 2017-02-22 kl. 22:24.
Citera
2017-02-22, 22:52
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Det var ett jävla gnäll på dig. Och dina försök till sarkasm och ironi blir mer och mer pinsamma.

Håll käften och knulla dina feta jävla tjejer och var nöjd.

Oj här var det tunga argument. Värst vad alla bryr sig om vem jag knullar. Vad har det med nåt att göra? Jag har knullat tjejer i alla möjliga storlekar, färger och former såpass att det blivit tröttsamt. Att du tycker jag är pinsam tar jag som en kvalitetsstämpel men av din ton att döma är det ju du som behöver knullas. Akut. Jag kan slicka bitterheten ur mansfittan på dig först om du vill

Så slänger vi in ett citat av Madonna, det är ändå feministforat:
Citat:
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another.

Är det nåt som är pinsamt är det väl att använda sexuella skamtaktiker 2017. Men det vet vi ju att du inte fattat. Det ringde några arabiska mellanstadiegrabbar som ville ha sin sexuel- och kvinnosyn tillbaka btw.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in