Jag har inget emot överviktiga människor men när det görs till något dräggfeministiskt statement typ "titta på mig, det här är också en kvinnokropp, jag krossar normer" och propageras för på ideologiska grunder så har droppen fått bägaren att rinna över.
I hennes fall är det ju alldeles tydligt att hon försöker vara så vulgär och slapp som möjligt med håriga ben och allt vilket går i linje med en viss typ av feministisk aktivism. Det verkar också vara vad hon är inne på:
Citat:
Det är bara en sorts kvinnokropp som syns i vårt samhälle, och det är en smal, vit kropp som är traditionellt snygg. Jag vill ändra det där, och när jag lägger ut bilder på hur jag ser ut kan jag vara en motpol till allt det där
Men det ligger väl i tiden helt enkelt att sådana här personer skapar sina egna små världar av ryggdunkande och blir framgångsrika på sociala medier för att därifrån ev. också ges plats som någon slags samhällskritiker inom vanlig nyhetsmedia. Helt otroligt hur man nuförtiden kan skapa sig en karriär med följare på den mest banala och intetsägande skiten man kan tänka sig.