Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-22, 04:37
  #13
Medlem
Det är ju inte att rekommendera att sluta med alkohol så tvärt efter flera månaders fylla. Det bästa hade varit om du fick stesolid som du kunde trappa ner på i en veckas tid nu. Sök vård är mitt tips. Better be safe than sorry. Enda jobbiga är att de vill att man kommer tillbaka varje dag du ska få nya stesolid... så kan du skaffa det på egen hand funkar det också om du klarar dig utan krampförebyggande saker. Sömnen kommer också vara kalkon x antal dagar. Det är ett helvete att gå av alkohol när man haft dygnsfyllor bara i fyra dagar... vill inte ens tänka på hur det är med fyra månader eller mer...
Citera
2017-02-22, 05:24
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Testa att dra till Maria Pol, om du bor i Sthlm. Och bor du inte där så kanske man kan åka dit ändå. Hört att de ska vara bra där, de har onekligen stor erfarenhet med sån här saker vilket random läkare på närmaste vårdcentral knappast har.

https://www.google.se/webhp?sourceid...a+pol+kliniken


Jag bor dock inte I Sverige, men tack för tipsen.
Citera
2017-02-22, 05:38
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Det är ju inte att rekommendera att sluta med alkohol så tvärt efter flera månaders fylla. Det bästa hade varit om du fick stesolid som du kunde trappa ner på i en veckas tid nu. Sök vård är mitt tips. Better be safe than sorry. Enda jobbiga är att de vill att man kommer tillbaka varje dag du ska få nya stesolid... så kan du skaffa det på egen hand funkar det också om du klarar dig utan krampförebyggande saker. Sömnen kommer också vara kalkon x antal dagar. Det är ett helvete att gå av alkohol när man haft dygnsfyllor bara i fyra dagar... vill inte ens tänka på hur det är med fyra månader eller mer...


Sömnen har varit åt helvete länge nu, jag sover typ varannan dag. Fast stesolid är ju också beroendeframkallande eller? Dessutom bröt jag med mitt umgänge så det blir svårt att få tag i utan att ramla tillbaka till allt annat också. Vill inte vara en registered junkie heller. Äe vilken jävla sits jag satt mig i.
Citera
2017-02-22, 06:30
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NFWYA-247
Sömnen har varit åt helvete länge nu, jag sover typ varannan dag. Fast stesolid är ju också beroendeframkallande eller? Dessutom bröt jag med mitt umgänge så det blir svårt att få tag i utan att ramla tillbaka till allt annat också. Vill inte vara en registered junkie heller. Äe vilken jävla sits jag satt mig i.
Stesolid är ju beroendeframkallande om du käkar det länge, men 5-6 dagar är inga problem. Gäller ju att trappa ner på stesoliden under dessa dagar... det minskar det värsta måendet samt så minimerar det risker för allvarliga saker såsom dilerium...
Citera
2017-02-22, 11:04
  #17
Medlem
Ja, du är illa ute och behöver söka hjälp fort. Jag har varit i precis samma situation eller snarare värre än du och var övertygad om att jag skulle dö men lyckades krypa (!) till närmsta sjukhus där jag kollapsade. Några dagar senare efter avtändning med hjälp av benzo, oändligt antal provtagningar, sprutor och näringsdropp började jag sakta återvända till livet. Har inte rört alkohol sen dess och tänker aldrig hamna i den misären igen. Det finns hjälp men du måste ta det första steget, sen rullar det på. Att inte kunna äta men ändå fortsätta dricka snabbar upp kroppens förfall otroligt mycket och illamåendet är ett tecken på begynnande leverskador så vänta inte, sök hjälp idag, gå till sjukhuset NU!
Citera
2017-02-22, 12:46
  #18
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NFWYA-247
Sömnen har varit åt helvete länge nu, jag sover typ varannan dag. Fast stesolid är ju också beroendeframkallande eller? Dessutom bröt jag med mitt umgänge så det blir svårt att få tag i utan att ramla tillbaka till allt annat också. Vill inte vara en registered junkie heller. Äe vilken jävla sits jag satt mig i.
Ibland finns det viktigare saker än att bli registrerad som missbrukare; livet.
Du får väl väga vad som känns viktigast för dig, men som du beskriver din situation så är sjukhuset din enda räddning.
Citera
2017-02-22, 13:04
  #19
Medlem
SpYRaLs avatar
Jag levde så i något år. Blandmissbruk med alkohol, kokain, xanax & ikto samt weed under dagarna.

Jag var tvungen att lägga in mig på BMC i Malmö för att rädda mig själv.

Efter någon vecka var fysiska besvär Över, eller det värsta med hjärtklappningar, svettningar, illamående & ingen aptit.

Sen hade jag bara ångest för hur man levde tills efter 3 månader var jag relativt återställd igen.

Hoppet finns där även för dig.
Citera
2017-02-22, 13:41
  #20
Medlem
Ifall du har, en vettig, familj i Sverige så rekommenderar jag att du åker hem och genomgår ett avgiftningsprogram. Sverige har, trots förfallet av landet, fortfarande en relativt effektiv missbruksvård- Så länge du söker hjälp själv och har en vilja att sluta det vill säga. Självklart är det helt och hållet upp till dig själv i slutändan.

Sov på föräldrarnas soffa något halvår och låt mammsen göda upp dig lite.

Åka till annat land och förpesta deras närområde med punderi och allmänt dekadent leverne, blir lite arg- Respektlöst är nog ordet jag söker.

Lycka till!
Citera
2017-02-22, 22:38
  #21
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Ibland finns det viktigare saker än att bli registrerad som missbrukare; livet.
Du får väl väga vad som känns viktigast för dig, men som du beskriver din situation så är sjukhuset din enda räddning.
Stora delar av samhället stängs för dig om du får en missbruksstämpel.
Citera
2017-02-23, 05:04
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Stora delar av samhället stängs för dig om du får en missbruksstämpel.

Och det med rätta. För övrigt stängs större delar av samhället ifall du dör.
Citera
2017-02-23, 15:50
  #23
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Stora delar av samhället stängs för dig om du får en missbruksstämpel.

Denna rädsla för sanningen du för dig med.
Citera
2017-02-23, 19:20
  #24
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Och det med rätta. För övrigt stängs större delar av samhället ifall du dör.
Med rätta? På vilket sätt hjälper en missbrukarstämpel personen menar du? Svensk sjukvård är experter på att inte lyfta missbrukare, utan istället sänka dem ännu mer. Så jag vet inte riktigt vilket sjukhus/psyke folk i den här tråden besöker, måste vara Sveriges bästa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback