2017-02-24, 20:18
Avstängd
Knivur-273s avatar
Jag har svaret och den ultimata lösningen:

Ispjäxor. Den som sett bilder på en isklättrare vet vad jag syftar på. Som Wolverines händer, men nu är det fötterna.

Men allvarligt tror jag att endast kampsportsträning eller björnspray är det rätta. Björnspray är förvisso olagligt, men är inte dödligt, om man inte överdriver och tömmer hela burken i nosen.

Sprayar du en stigman i ansiktet med en björnspray, så får du kanske hjälpa honom att andas och ringa ambulansen. När ambulansen anländer, så går du din väg i god tid.
Senast redigerad av Knivur-273 2017-02-24 kl. 20:24.
Citera
2017-02-24, 21:13
Medlem
CharlieMartels avatar
En vanlig skarpslipad tandborste väcker inga misstankar och har använts framgångsrikt i fängelsemiljöer.

Kan byggas med en pennvässare

https://www.correctionsone.com/weapons/articles/5149645-Contraband-Toothbrush-shank/
Senast redigerad av CharlieMartel 2017-02-24 kl. 21:29.
Citera
2017-02-24, 22:17
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowplacelikehome
wow, du låter som du kan detta. Inget för mig, tack ändå. Kankse tar färjan till Tallin och bunkrar upp med tårgas istället. Någon som har provat den som dom säljer där?
Ett alternativ till tårgas skulle vara vanligt kylspray. Kylspray har visserligen inte samma räckvidd eller verkan som tårgas men den svider duktigt i ögonen. Att polisen knappast skulle ha synpunkter på att du går omkring med en flaska i fickan gör knappast saken sämre.
Citera
2017-02-25, 00:36
Avstängd
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Ett alternativ till tårgas skulle vara vanligt kylspray. Kylspray har visserligen inte samma räckvidd eller verkan som tårgas men den svider duktigt i ögonen. Att polisen knappast skulle ha synpunkter på att du går omkring med en flaska i fickan gör knappast saken sämre.
Du kan spraya mig i ögat med kylspray och jag kommer bli arg eller ledsen.

Lol.
Citera
2017-02-25, 01:06
Medlem
wargars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowplacelikehome
Ok. Finns väl en marknad för använda kevlar kläder? Kommer ihåg knivhandskar var löjligt dyra. Det var ju en evighet sen sock.

Motorcyklister anvander det mycket vad jag vet.
Citera
2017-02-25, 01:36
Avstängd
Knivur-273s avatar
Det finns så många metoder och medel, men jag förordar björnspray. Dock med förbehållet att man kan, om det behövs, stanna kvar en stund och hjälpa, så att det inte blir dråp.

Jag skriver björnspray och inte pepparspray medvetet.

Det finns lång brutalare ämnen, som man kan packa i en sprayburk än pepparspray.

dvs. oleum capciacinum.

Spruta en stigman med bromaceton eller akreloin i ansiktet och hör tjutet och ljuden när han skall försöka andas.

Nu senast var det ett mord med VX eller en organisk fosforförening.

Man kan använda andra ämnen, men björnspray synes mig vara bäst. Svider som eld, men dödar inte.
Senast redigerad av Knivur-273 2017-02-25 kl. 02:11.
Citera
2017-02-25, 09:02
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Du kan spraya mig i ögat med kylspray och jag kommer bli arg eller ledsen.

Lol.
Glöm inte att du även kommer att bli förblindad tillräckligt länge för att man skulle kunna slå ner lol:et i halsen på dig.
Citera
2017-02-25, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majdun
det är klart riktig tårgas är bra grejer , men olagligt ändå ,,, ville bara informera att det går att få till skydd enkelt om man går i skog och mark och vill undvika björnen . vad jag vet så har ingen ännu blivit dömd för innehav av liten brandsläckare laddad med vitpeppar i sin ryggsäck ännu ! fast vem vet ? , Sveriges lagar är fantastiska i bland
Jo men du har rätt, tårgas är olagligt. Alltid klokt att fråga sig själv om det är värt att åka dit för.

Din brandsläckare/gas är nog inget problem så länge du inte uppger uppsåt eller varit oaktsam när man åker dit på det, med andra ord var ej stolt över ditt jobb med brtandsläckaren vid ett förhör.
Citera
2017-02-25, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
En vanlig skarpslipad tandborste väcker inga misstankar och har använts framgångsrikt i fängelsemiljöer.

Kan byggas med en pennvässare

https://www.correctionsone.com/weapons/articles/5149645-Contraband-Toothbrush-shank/
Du kan enkelt slipa den på ett golv eller vägg om du ej har en pennvässare.
Citera
2017-02-25, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Jag har svaret och den ultimata lösningen:

Ispjäxor. Den som sett bilder på en isklättrare vet vad jag syftar på. Som Wolverines händer, men nu är det fötterna.

Men allvarligt tror jag att endast kampsportsträning eller björnspray är det rätta. Björnspray är förvisso olagligt, men är inte dödligt, om man inte överdriver och tömmer hela burken i nosen.

Sprayar du en stigman i ansiktet med en björnspray, så får du kanske hjälpa honom att andas och ringa ambulansen. När ambulansen anländer, så går du din väg i god tid.
Har aldrig känt på björnspray, har känt på pepparspray och tårgasspray rekommenderar tårgas utav dom två. Men varför björnspray, har du fått den på dig?
Citera
2017-02-25, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Allt beror väl på situationen som har sagts tidigare i tråden, polisen kan avgöra det som ett vapen.
Men varför kylspray, gissar du nu bara? Sjysst stråle?
Citera
2017-02-25, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wargar
Motorcyklister anvander det mycket vad jag vet.
vakter också, knivhandskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in