• 1
  • 2
2017-02-19, 18:27
Medlem
Putilov är tillbaka och vill satsa på "högkvalitativ granskande journalistik" :

Citat:
Det var tydligt för mig att många av mina kollegor kände sig inte riktigt bekväma med ”den agendasättande journalistiken” i spåren av denna kris och funderade på att hoppa av propagandamaskinen. Därför var det så viktigt att sudda ut mig som journalist, avpublicera mina gamla artiklar och reportage och visa vad som kommer att hända en som väljer sanningen framför ”narrativ” – att man inte stannat inför att begå grova övertramp mot pressetiken och tom regelrätta brott. Det har lyckats i den mening att jag aldrig igen ska kunna få några uppdrag från propagandamedier. Men att fortsätta arbeta som journalist?

Jag publicerade uppgifter som var viktiga för allmänheten att ta del av både om medierna och om Migrationsverket och blev straffad för det. Trots ihärdiga försök har dock medierna inte lyckats hitta några oegentligheter eller osanningar i mina inlägg och artiklar. Samtidigt har man bekräftat att jag verkligen arbetade både på Migrationsverket och på Sveriges radio – det får jag räkna till det lilla positiva i deras förföljningskampanj.

I tiden när mainstreammedierna blir en del av maktapparaten och sviker sitt uppdrag att rapportera konsekvensneutralt ser jag ett stort behov av gammaldags högkvalitativ granskande journalistik som är finansierad av medborgare – det vill säga public service fast på riktigt. Därför vädjar jag till er som gillade mina texter och tycker att det är viktigt att jag fortsätter arbeta med begäran att stödja mig som journalist. Min förhoppning är att kunna fortsätta bevaka migrationspolitiken, göra reportage som har koppling till den brinnande migrantkrisen, berätta mer om mina tidigare erfarenheter som asylhandläggare och journalist. Jag kan också lova spännande granskningar och avslöjanden.

https://putilov.org/2017/02/19/putilov-2-0/
Citera
2017-02-19, 18:33
Medlem
William Hainess avatar
Jaha?

Det kanske blir bra. Efter alla anklagelser så läser förhoppningsvis människor honom med ett vaksamt öga - vilket gör att han inte klandrar sig.

Eller så är han en avbetald Putin-agent och kommer sprida rysk propaganda.
Citera
2018-02-21, 17:21
Medlem
Sanningen är det värsta en svensk journalist kan skriva.
Putilov är suverän. Ingen har avslöjat så mycket och så välskrivet.

Heja, Putilov du är bäst. Censurmedia är värdelös.

Mera Putilov tack---sanningen behöver dig.
Citera
2018-02-21, 17:44
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jaha?

Det kanske blir bra. Efter alla anklagelser så läser förhoppningsvis människor honom med ett vaksamt öga - vilket gör att han inte klandrar sig.

Nu är det väl så att om han skriver sanningen, så har väl den samma effekt som eventuell rysk propaganda skulle vilja uppnå

Och när då övrig MSM kör med agenda (=lögner) så är ju genidraget att hålla sig till sanningen, det är säkert därför han retar gallfeber på MSM..

Ett litet utvik, läste häromdagen en artikelav Andrev Walden, han har gått samma journalistutbildning på bona folkhögskola som Virtanen (minns ni honom) men till skillnad från Virtanen orkade han inte gå färdigt.

Om jag ska tolka honom så borde MSM vinkla ännu mera, då man inte tar till sig vad tex Hagamannen gjort, då han är svensk, men om en invandrare gör en mindre grej så förstorar vi läsare upp det när vi läser det.

När Boström i GP för fram att man borde skriva allt som hänt alltså kön, ursprung osv så är det ett rött skynke för Walden...

http://www.aftonbladet.se/a/zL0qPK/v...d-sex-miljoner

Vi läsare är inte betrodda att kunna tolka en text på egen hand, så om Putilov skriver sanningen är det i en journalists ögon det värsta han kan göra.
Senast redigerad av Enydrion 2018-02-21 kl. 17:57.
Citera
2018-02-28, 10:11
Medlem
dont.cry.dears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jaha?

Men först tar lögnaren (!) Putilov-Yarovenko på sig en gosig offerkofta och lägger sig i Kent Ekeroth håriga knä och slickar på hans hand.
Citera
2018-02-28, 10:22
Medlem
dont.cry.dears avatar
Putilov och en journalists ögon - om sanningshalten i hans verk

Till att börja med kunde babe Putilov berätta vad han heter på riktigt och var han kommer ifrån.
I gengäld låter vi bli att fråga ut honom om hans agenda och skostorlek. Det får han behålla hemligt. Agendan listar vi ut på egen hand och skorna...det skiter vi i helt enkelt.
Senast redigerad av dont.cry.dear 2018-02-28 kl. 10:25.
Citera
2018-02-28, 10:33
Medlem
dont.cry.dears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto48
Sanningen är det värsta en svensk journalist kan skriva.
Putilov är suverän. Ingen har avslöjat så mycket och så välskrivet.

Heja, Putilov du är bäst. Censurmedia är värdelös.

Mera Putilov tack---sanningen behöver dig.
Du skriver om svenska journalister, eller hur? Putilov är inte svensk för fem öre.
Hur ser du på det? För enligt dig är svenskarna så usla att vi inte ens kan skriva en medelmåttig text på vårt modersmål och behöver draghjälp från Putin? Brrrr.
Citera
2018-02-28, 10:40
Medlem
dont.cry.dears avatar
Nu börjar man fatta vad problemet med svensk journalistik bottnar i - bristfällig utbildning!
Vad är egentligen folkhögskola? Lite halvdagisversamhet i mysig miljö, en "utbildning" som ger inga akademiska poäng (!) och som man inte ens behöver gå färdigt innan man stolt kallar sig "journalist".
Rena mardrömmen.....
Citera
2018-05-16, 17:30
Medlem
Xeliouss avatar
Orkar inte leta, är han judisk homosexuell?
Flykting från Ryssland, vad var hans orsak att söka asyl?
Citera
2018-05-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Han är en agent finansierad av FSB i syfte att destabilisera den svenska samhället och göra oss mer ryssvänliga.
Citera
2018-05-16, 21:43
Medlem
Citat:
Finns väl ingenting som tyder på att han har judiskt påbrå?

Homosexuell torde han vara, men ingen vet säkert och det är väl en privatsak som vi inte har med att göra?
Citat:
Jag har för mig att han först sökte asyl som homosexuell men nekades och därefter gifte sig med en kvinna med vänstersympatier som har svenskt medborgarskap i ett sk skenäktenskap (även om han förnekar det så är det vad hon uppger) för att kunna få stanna i Sverige. Idag är han svensk medborgare, har sagt upp sitt ryska medborgarskap och bytt namn till Martin Dahlin. Han har också bytt födelseort, från en ryskklingande stad, till det mer europeiskt klingande Luxemburg (som ligger i Dagestan och alltså inte i Europa). Så när han flashar sitt svenska pass i kontroller så är passet utställt på "Martin Dahlin", född i "Luxemburg". Inga som helst spår av hans ryska ursprung alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Han är en agent finansierad av FSB i syfte att destabilisera den svenska samhället och göra oss mer ryssvänliga.
Det finns det inga som helst bevis för. Kan du ange en endaste artikel där Putilov skrivit något fördelaktigt om Ryssland och Putin?

För egen del är jag inte säker på hur jag ska tolka Putilov men mina två cent är att han är ungefär den han utger sig för att vara så till vida att han faktiskt varit vänster, det förklarar skenäktenskapet med en vänsteraktivist (även om Putilov hävdar envist att det inte var ett skenäktenskap men det är ju vad hon hävdar att det var) och att han sedan bytt sida helt enkelt eftersom det är bra mycket mer logiskt att vara invandringskritisk än att vara massinvandring. Putilov är uppenbart väldigt begåvad och då är det inte så konstigt att han bytte sida.

Många liberaler och vänsteraktivister ifrågasätter hans rätt att vistas i Sverige och hans motiv. Dessa har dock aldrig lyckats beslå honom med lögn.
Senast redigerad av DoktorPest 2018-05-16 kl. 21:54.
Citera
2018-05-17, 10:14
Medlem
Ankdammsmans avatar
Putilov har ett lite kladdigt förflutet. Det diskvalificerar honom knappast som journalist med tanke på att personer som Jan Guillou, Stefan Hjertén och många andra haft lysande karriärer trots att de har en hel kyrkogård i garderoben.

Eller är poängen att vi återigen ska ha dubbla måttstockar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in