Citat:
Ursprungligen postat av
julepumlan
Ni som beställer från internet och framförallt utlandet, om varan strular hur gör ni då? Är utan produkten i tre veckor samt en JÄVLA Krånlig process att skicka tillbaka saker och det tycker jag även det är i Sverige.
Har bara haft problem med laptops - en köpt på nätet och en i butik. I båda fallen var jag tvungen att skicka det till producenten av laptopen så där spelade det ingen roll. Lika jobbigt i båda fallen.
När det kommer till vitvaror eller andra stora otympliga varor har jag inte haft oturen med strul - men äger inte en bil, så gissar att en seriös ren internetföräljare är effektivare för mig då de troligare har ett väletablerat returneringssystem till dörren, medan en butik säger "kör in den så tittar vi på det". Här gissar jag bara.
Enda gången jag handlar i butik är om jag vill ha eller behöver produkten nu direkt, eller jag råkar se någon reklam för något väldigt billigt. Men 50% av gångerna så finns inte det jag söker i butiken och då har man åkt dit i onödan - spelar ingen roll vilken kedja, det ligger ganska jämnt på 50% finns det inte på lager. Så nej tack.
Just det, har fått öppnade varor också, köpte en router där lösenordsskyddade nätverket "Stina" redan låg på. Sånt händer seriöst aldrig på tex komplett. Komplett har ett stort effektivt centraliserat lager där allt styrs och sker, de har cuttat bort alla klåpare som finns ute i butikerna och minimerar den typen av händelser.
Både alibaba och ebay är ju prylar från utlandet. Bara haft problem med en alibabaförsäljare men var tvungen att skicka tillbaka och hålla på så sket i det och tog smällen. Köper bara saker för under 500-lappen från utomlands ändå av den orsaken.