Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-19, 18:58
  #13
Medlem
Jag trodde trenden dog för flera år sen och behöll därmed mitt.

Sanningen är väl att i och med skäggtrenden ploppade det upp lite nya företag som kunde kapitalisera på det med vax, oljor och allt vad det är. De företagen kommer naturligtvis att jobba hårt för att behålla sin business. Samt att reklamare är väl medvetna om att stora massan är efterbliven och att de därför fortfarande kan kränga produkter genom att doppa dem i Kinfolkestetik... och därmed lever skäggen vidare.

Är för övrigt hipster fortfarande ett begrepp folk använder, har det inte kommit något nytt än?
Citera
2017-02-19, 19:57
  #14
Medlem
Pusts avatar
För tio år sedan var det trendigt att se så fjollig ut som man bara kunde. Man var inte bara rakad i ansiktet, utan man "underhöll" kroppsbehåringen om inte mer än tjejerna gjorde. De spretiga frisyrerna såg ut att innehålla produkter värda tusentals kronor. Det är roligt hur lätt folk glömmer. Idag ska man vara raka motsatsen till det jag nämnde innan.
Citera
2017-02-20, 04:42
  #15
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Tycker hipsterpeaken nådde för 2015 och började dö ut förra året.
Jag tänker då inte raka mitt talibanskägg för det, men jag gick förvisso med helskägg för 10 år sedan också.
Citera
2017-02-21, 13:03
  #16
Moderator
manamanahs avatar
Rubrik förtydligad, mod.
Citera
2017-02-21, 13:11
  #17
Medlem
kanelkakas avatar
Det är inte längre en trend. Vanligt, men inte trendigt.
Övervintrare fortsätter låta det växa ut.

I ett samhälle där färre och färre män kan få ge synliga utlopp för genetiska drivkrafter kopplade till testo, blev skäggen sätt att uttrycka maskulinitet. Det är mina five cents.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback