Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-19, 00:27
  #1
Medlem
WhaleMales avatar
Kan man sätta en usb-splitter i den här?

Det finns en usb 3.1 kontakt man får. Frågan är om man kan dela upp den och få full funktion i de 3 nya..?



https://www.komplett.se/product/8424...vga-multiport#
Citera
2017-02-19, 23:13
  #2
Medlem
Med "usb-splitter" så menar du en USB-hub antar jag. Utan att veta något specifikt om det du länkar till så säger jag att du bör ha en hub som stödjer USB 3.1 gen 1 med egen strömförsörjning för att kunna ansluta enheter som behöver mycket ström. Och att du ska kunna få full funktion i varje port på hubben, men det går ju inte att trolla utan alla portar i hubben delar på samma bandbredd.
Citera
2017-02-19, 23:15
  #3
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Med "usb-splitter" så menar du en USB-hub antar jag. Du bör ha en hub som stödjer USB 3.1 gen 1 med egen strömförsörjning för att kunna ansluta enheter som behöver mycket ström. Du bör få full fuktion i varje port på hubben, men det går ju inte att trolla utan alla portar i hubben delar på samma bandbredd.


Men jag kommer kunna koppla in t. ex tangentbord, mus etc. i usb-hubben då och alla får den information de behöver?

Det är ju hub på adapter från en usb c kontakt så man vet ju inte helt liksom.
Citera
2017-02-19, 23:34
  #4
Medlem
Apple skriver att standard USB-enheter och hubbar ska fungera. Men det finns något undantag så det är värt att läsa på deras supportsida. För tangentbord och mus så räcker förresten en vanlig USB2-hub:

https://support.apple.com/en-gb/HT204360

Citat:
USB-C VGA Multiport Adapter
...
The USB-A port on this adapter supports data transfer at up to 5 Gbps (USB 3.1 Gen 1). Connect standard USB devices or hubs.
__________________
Senast redigerad av Hominem 2017-02-19 kl. 23:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback