Citat:
Ursprungligen postat av
Koxbox
Hallå det är så här att jag har blivit beviljad ett blancolån från Credento. Dem kommer skicka skuldebrevet står det och när jag skrivit på det är allt klart.
Jag använde Lendo och det var det enda lån jag fick då jag inte har den bästa ekonomin, men nu till min fråga... Om jag provar en annan sida som Lendo och söker även fast jag är godkänd kan jag då bli nekad av Credento som beviljat mig?
Eller om med lite tur jag t.ex skulle hitta ett bättre lån och bli beviljad på det nya lånet med bättre ränta osv kan jag ge fan i att skriva på skulderbrevet och välja det bättre lånet? Eller är jag fast hos credento nu även fast jag inte skrivit avtal än? Är bara beviljad som sagt...
Koxn
Det enda du riskerar är ytterligare kreditprövningar, vilket i sin tur sänker din kreditvärdighet (Om du har många kreditfrågor på kort tid).
Om du inte skrivit under skuldebreven så har du inte ingått i avtalet och därför har du ingen skuld till aktuellt företag. Har du kollat med din egen bank vad dem kan erbjuda, eller är din situation så illa?