Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-18, 11:32
  #1
Medlem
sasos avatar
Hej har läst en del "bra saker" om att torrborsta innan dusch.
Men är det verkligen något att skaffa? Ger den några positiva effekter?
Såg att Jula har sänkt priset, en för 39kr sedan finns det en uppsjö med olika varianter och prisklasser.
vad ska man tänka på när man köper en?
__________________
Senast redigerad av saso 2017-02-18 kl. 11:35.
Citera
2017-02-18, 13:47
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Hej har läst en del "bra saker" om att torrborsta innan dusch.
Men är det verkligen något att skaffa? Ger den några positiva effekter?
Såg att Jula har sänkt priset, en för 39kr sedan finns det en uppsjö med olika varianter och prisklasser.
vad ska man tänka på när man köper en?

Jag har tyvärr inga svar på dina frågor, men varför inte bara använda kroppspeeling? Vad är det för skillnad mellan att torrborsta innan dusch och att peela kroppen i duschen?

Ska det verkligen vara bra för huden att torrborsta den?
Citera
2017-02-18, 15:28
  #3
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag har tyvärr inga svar på dina frågor, men varför inte bara använda kroppspeeling? Vad är det för skillnad mellan att torrborsta innan dusch och att peela kroppen i duschen?

Ska det verkligen vara bra för huden att torrborsta den?


bra fråga såhär skriver många sidor:

"Torrborstning stimulerar lymfsystemet, tar bort döda hudceller, stärker immunförsvaret, hjälper till att reducera celluliter och är bra för cellförnyelsen. Det ger dig en frisk hud som är extra mottaglig för näring och som kan andas."
http://ceciliafolkesson.se/2016/05/1...orsta-kroppen/
Citera
Igår, 17:47
  #4
Medlem
Dishys avatar
Köpte en torrborste för tänkte det hjälper kanske lymfan så man blir mindre tantsvullen. Men damn vad trevligt det är att torrborsta! Oväntat skönt. Ren njutning, känner oxytocinet flöda. Inget med hygien är inblandat, borstar medan jag ligger och slappar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback