Hej alla!
Är student sedan en tid tillbaka med CSN på ca 9000 i månaden. Jobbar även lite extra och drar där in mellan 3000 och 7000 per månad utöver CSN. Alltså blir min sammalagda "månadsinkomst" ca 15000 kr.
Har hyra på 4000, matspendering ca 1500, övrigt ca 2000. Alltså sparar jag ca 7000 varje månad (med "bara CSN blir det ju ca 2000 kr över). Förstått det som att det är ovanligt mycket i mitt läge, men vad skulle jag slösa pengarna på egentligen? Vad gör ni med era slantar, ni som studerar?
Tåls att poängteras att jag inte lägger en massa kosing på svindyrt kaffe på pressbyrån, alkohol mm då jag tycker det är onödigt.
Tycker jag lever ett riktigt lyxliv med bra mat och allt annat av hög kvalité. Handlar mycket av mina "grejer" på tradera och får hem sprillans nya dunjackor, sprillans nya vinterskor osv osv för knappa hundralappen. Ofta säljer människor gamla julklappar, felköp med mera till lågt utropspris, så det är inga svarta affärer jag sysslar med heller.
Är anledningen till att jag kan spara så "mycket" (för egen del tycker jag inte det är så mastigt, men kanske är för att min partner tjänar närmare 100' kr efter skatt varje månad?

) att jag råkar göra bra affärer, eller vad tycker ni? Vad prioriterar ni i era liv och vad får ni kvar av slantarna varje månad?