Olika varje månad.
Får 10k från CSN men lever ett ganska gott studentliv.
Allt med lägenheten går på runt 4k, mat lägger jag runt 3-3.5k på sedan 700 mobil, 250 linser, 200 för spotify/hbo/viaplay/netflix (har en deal där jag delar hbo/viaplay hela utbudet/netflix med en kompis men jag betalar bara för hbo).
Är ute på nattklubb 3-4 gånger per månad, men kommer ganska billigt undan därifrån då man jobbat i branschen i några år och känner folk lite överallt, sedan har man kompisar som även bjuder lite nu när man är student, då man var generös tidigare när man jobbade.
Men totala utgifter landar väl för mig på 12k och jag jobbar ingenting.
Sysslar dock med lite sidosysslor som kan ge allt från 0kr/månad upp till 20k/månad, som tur är är det inget som påverkar CSN.
Har lovat mig själv att sluta slösa så mycket pengar varje månad, första halvåret som student gjorde jag nog av med 20k/månad minst, vilket i sig är ganska orimligt. Så skall bli bättre på att spara nu under 2017
Målet är att spara 7000kr/månad (dvs studentlånet).
Citat:
Ursprungligen postat av
gfbs88
Det låter som en hyfsat normal nivå på sparande. Matkostnaderna skulle du nog kunna minska en del, samt punkten övrigt är ju ganska mycket att slänga iväg 2000 på. Du sparar ju som sagt ingenting i stort sett, utan du går +-0
Personen lägger 1500/månad på mat, och du säger att det skulle kunna minska en del på den punkten. What?