2017-02-16, 22:47
Medlem
Sillmackas avatar
Tjena, någon som har samma problem? när jag sitter inne och röker i min vape så får jag som en kladdig hinna på mina fönster som är rätt svår att få bort, vad beror det på och hur undviker jag det?

MVH
Citera
2017-02-16, 23:14
Medlem
Dålig ventilation kan va en sak. Det är ju vg samt pg i josern gissar jag på.
Citera
2017-02-17, 00:09
Medlem
Bonnatorps avatar
Den där hinnan är exakt samma sak som du häller i vejpen, Glycerol (VG) och Propylenglykol (PG). Det har bara återkondenserats på fönstrena.
Bilinredning släpper tydligen gärna också om man blossar för fullt i en gammal saab ett tag. Det är trots former av alkohol och glykol, så dessa löser antagligen upp limmet under inredningen.

Men hursomhelst: dessa är vattenlösliga och bör avhjälpas med varmvatten.
Hjälper inte det så kan du hälla en liten skvätt T-röd i fönsterputsen då detta bör hjälpa till att lösa det.
Citera
2017-02-17, 08:24
Medlem
Bunsofsteels avatar
Då skall du se dina lungor...
Citera
2017-02-17, 15:04
Medlem
Sillmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Den där hinnan är exakt samma sak som du häller i vejpen, Glycerol (VG) och Propylenglykol (PG). Det har bara återkondenserats på fönstrena.
Bilinredning släpper tydligen gärna också om man blossar för fullt i en gammal saab ett tag. Det är trots former av alkohol och glykol, så dessa löser antagligen upp limmet under inredningen.

Men hursomhelst: dessa är vattenlösliga och bör avhjälpas med varmvatten.
Hjälper inte det så kan du hälla en liten skvätt T-röd i fönsterputsen då detta bör hjälpa till att lösa det.
Okej! Sätter sig denna skit på allt som finns i rummet eller?
Citera
2017-02-19, 01:44
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillmacka
Okej! Sätter sig denna skit på allt som finns i rummet eller?
Ja mer eller mindre. Vissa ytor är väl mer benägna än andra att kondensera ångorna, men det är ju fortfarande mycket mer lättvättat än tjärhinnan som blir vid ciggrökning inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in