Citat:
Ursprungligen postat av
AA-suited
Det beror på hur du fungerar. Jag tror att de flesta människor inte fungerar bra i ett konstant högtryck. Du berättar själv att du börjar vika dig redan. Jag har själv tagit på mig allt för mycket arbete på en och samma gång en gång i tiden och det slutade med kollaps. Du låter som en intelligent och hårt arbetande person men det är viktigt att inte få hybris utan inse att vi fortfarande bara är människor.
För mycket hårt arbete med för högt tryck går ofta förr eller senare till ett tvärstopp. Jag skulle tipsa om att försöka minska arbetet så gott det går. Ta välbehövliga pauser och ta inte på dig saker du inte behöver. Utöva välfungerande studiemetoder. Skriv ned ett realistiskt schema. Lycka till!
Tack för dina ord! Inom några månader kommer jag frigöra mer tid genom att jag ska sluta extrajobba under terminerna och blir fri från ideella uppdrag som jag avgår från. Då kommer jag kunna satsa helt på studierna + vila, vilket ska bli jätteskönt! Jo, vi är väl alla bara människor

Har man ångest och grejer känner man dock ofta att man vill överkompensera (för sina brister).