Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-16, 12:15
  #1
Avstängd
Hej!
Snabb fråga bara.

Om min skola blockerar Friatider borde detta räknas som censur? Eftersom detta är en nyhetssajt precis som svt eller aftonbladets borde en blockering av sidan räknas brott mot yttrandefrihet/tryckfrihet och räknas som censur?
Citera
2017-02-16, 12:51
  #2
Medlem
salxars avatar
De får blocka vilka sidor de vill, oavsett vad du tycker om det. Fråga i juridik om du vill ha mer utgående svar, btw.
Citera
2017-02-16, 13:43
  #3
Avstängd
tänkte mer att blockera en media är censur, så detta borde väll vara ett brott?
Citera
2017-02-16, 22:22
  #4
Medlem
Pansarhyenas avatar
Brott är det nog inte, men visst tusan är det censur.


Går du på en skola som faktiskt blockerar Fria Tider eller var det en hypotetisk fråga?
Citera
2017-02-17, 01:01
  #5
Avstängd
går på en skola där fria tider är blockerat
Citera
2017-02-18, 15:40
  #6
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joease
går på en skola där fria tider är blockerat

Låter oroväckande.

Har de någon motivering till det?
Citera
2017-02-18, 21:37
  #7
Medlem
Hexen666s avatar
Ja det är selektiv och godtycklig censur, men antagligen inte lagvidrigt. Blockerar skolan något annat? Som porr, kommunistsajter, tankesmedjor och annat politiskt innehåll eller endast fria tider?
Citera
2017-02-21, 21:52
  #8
Avstängd
Porr är ju givetvis blockerat. Dom enda media sajterna som är blockade är friatider och avpixlat. Inget annat
Citera
2017-02-21, 21:55
  #9
Avstängd
Skolan har ingen motivering och när jag frågar viftar dom bort det. Kommunist sidor och andra skumma sidor är ej blockade
Citera
2017-02-21, 22:45
  #10
Medlem
Pansarhyenas avatar
Jag tycker du ska skriva till FT och Avpixlat om det här. Så kanske de kan pressa din skola till att åtminstone komma med något som liknar en motivering, och så får man gå vidare därifrån.

Kolla förresten om även Nyheter Idag är blockerad! Och kontakta de med om så är fallet! (Chang Frick där kan emellanåt göra ett väldigt effektivt jobb.)
Citera
2017-02-22, 12:19
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joease
Hej!
Snabb fråga bara.

Om min skola blockerar Friatider borde detta räknas som censur? Eftersom detta är en nyhetssajt precis som svt eller aftonbladets borde en blockering av sidan räknas brott mot yttrandefrihet/tryckfrihet och räknas som censur?

Universitet eller gymnasiet?
Citera
2017-02-23, 11:44
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Jag tycker du ska skriva till FT och Avpixlat om det här. Så kanske de kan pressa din skola till att åtminstone komma med något som liknar en motivering, och så får man gå vidare därifrån.

Kolla förresten om även Nyheter Idag är blockerad! Och kontakta de med om så är fallet! (Chang Frick där kan emellanåt göra ett väldigt effektivt jobb.)

okej ska ta och göra det på en gång!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback