2017-03-12, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
nja,om du går djupt i ämnet så står det på självaste vaccinens förpackningssedel att autism är en av möjliga biverkningar....om du har barn och ska vaccinera be att få läsa
Jaha, men jag känner en som vägrat vaccinera och medicinera sin dotter, dottern har trots det både adhd, viss autism och tourettes, hur fick hon det då? Tror inte ett dugg på att det har nåt samband med vaccination. Däremot kan mässlingen vara väldigt farlig, har själv varit nära att dö av det. Och andra barnsjukdomar kan ge svåra följdsjukdomar till äldre om de smittas dessutom, för man ska inte tro föräldrar håller sina sjuka ungar hemma heller, nej det ska handlas på ica coop å ikea å fans moster ändå å släpa dom med sig. Idioti att inte vaccinera när man har möjlighet.
Citera
2017-03-13, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svantejerling
Folk verkar inte fatta att mässling och påssjuka är potentiellt allvarliga sjukdomar.
Problemet är väl att inte tillräckligt många i deras närhet har det så de inbillar sig att de är safe.
Och att folk i vita rockar med nålar i händer är farliga.
Flera av de sjukdomar vi vaccinerar mot i låg ålder kan ge dödlig hjärninflammation, där ingår mässling, polio och påssjuka.

Om du inte kan skydda dina barn mot sådana sjukdomar kanske du ska ge över barnet till någon som kan. Vågar inte ens tänka mig den potentiella barnmisshandel och vållande till annans död som det faktiskt skulle kunna leda till.

http://www.dn.se/sthlm/masslingutbrott-i-stockholm-utreds/

Kommer från ex Yu där mässlingen fortfarande är relativt vanlig ,min kompis har haft den.den framställs här ovanligt farlig...visst är den inte lika ofarlig som vattkoppor men folk behandlar den ungefär likadant ....nån dör då O då en gång men det gör man av vanlig virus också.gå till balkan se hur folk pratar om dessa sjukdomar...såg att vissa numera vaccinerar mot vattenkoppor också,i USA O Tyskland är den vaccinen med i vaccinationsprogrammet ...i Sverige väntar de,,om det sker kommer vattenkoppor bli dödsfarliga också om 10 år?
Senast redigerad av repiuho 2017-03-13 kl. 10:23.
Citera
2017-03-13, 14:23
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Kommer från ex Yu där mässlingen fortfarande är relativt vanlig ,min kompis har haft den.den framställs här ovanligt farlig...visst är den inte lika ofarlig som vattkoppor men folk behandlar den ungefär likadant ....nån dör då O då en gång men det gör man av vanlig virus också.gå till balkan se hur folk pratar om dessa sjukdomar...såg att vissa numera vaccinerar mot vattenkoppor också,i USA O Tyskland är den vaccinen med i vaccinationsprogrammet ...i Sverige väntar de,,om det sker kommer vattenkoppor bli dödsfarliga också om 10 år?

Balkaneser tycker tydligen att det är lite fjolligt att oroa sig för förlamning och komplikationer ifrån sjukdomar.
Men ser de en nål och en vit rock springer de gråtande hem till mamma.

Eller för att förtydliga; ingen bryr sig om vad balkan fårherdar har för åsikter om vaccinationer och epidemiologi i allmänhet.
Senast redigerad av Slackoff 2017-03-13 kl. 14:27.
Citera
2017-03-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Balkaneser tycker tydligen att det är lite fjolligt att oroa sig för förlamning och komplikationer ifrån sjukdomar.
Men ser de en nål och en vit rock springer de gråtande hem till mamma.

Eller för att förtydliga; ingen bryr sig om vad balkan fårherdar har för åsikter om vaccinationer och epidemiologi i allmänhet.

svara på min fråga,om vattenkoppor vaccinen blir en av vaccinationsprogrammets vacciner(som i usa o tyskland),kommer du tycka alla som vägrar ge den är oskolade bönder?
Citera
2017-03-13, 15:46
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
svara på min fråga,om vattenkoppor vaccinen blir en av vaccinationsprogrammets vacciner(som i usa o tyskland),kommer du tycka alla som vägrar ge den är oskolade bönder?

Googla?
Vattkoppsvirus har unika egenskaper.
Man kan inte dra slutsatser ifrån vattkoppsvaccin i förhållande till värdet av andra vaccinationer.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in