Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-16, 11:40
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag pratade idag om mordvågen i Malmö med en vän som bor där och frågade hur hon tyckte den borde bekämpas. Hon svarade lite förvånande att den inte alls borde bekämpas utan att vi bör vara glada för den, liksom när gangsters skjuter ihjäl varann i Göteborg. Hennes argument:

1. Den minskar antalet gangsters, vilket gör städerna tryggare för oss andra. Det bästa vore ju om de greps och dömdes till fängelse, men det sker ju väldigt sällan. Självsanering är det näst bästa alternativet.

2. Om det blir tillräckligt tydligt att det innebär betydande fara att ge sig in i den kriminella världen kommer det att avskräcka ungdomar från att göra det. De kommer då att satsa på utbildning och hederligt arbete i stället.

Håller argumenten?

Spontant kan jag se flera svagheter i dem. Till exempel så är det ju inte bara andra gangsters som skjuter gangsters. Vanligt hederligt folk hamnar ofta också i skottlinjen. Hederliga butiksägare får sina butiker rånade. Hederligt folk blir rånade på stan.

En plats i ett säkerhetsfängelse kostar i runda slängar 10000 kr per dygn. Om mördaren sitter inne 15 år kostar det samhället 55 miljoner exklusive polisutredningen och rättegången. Varje mord är en jätteförlust.
Citera
2017-02-16, 16:06
  #14
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
En plats i ett säkerhetsfängelse kostar i runda slängar 10000 kr per dygn. Om mördaren sitter inne 15 år kostar det samhället 55 miljoner exklusive polisutredningen och rättegången. Varje mord är en jätteförlust.
Då blir ju varje mord där en gangster dödar en annan en jättevinst för samhället, rent ekonomiskt?
Citera
2017-02-16, 16:20
  #15
Medlem
Tuvtramps avatar
Egentligen inte för det är rätt många oskyldiga som/kan drabbas av dessa "desperados". Det positiva är att det blir en opinionsändring runt om i landet gällande insläppet av skräpmänniskor & bidragssnyltare vilket (förmodligen) kommer leda till en jordskredsseger för SD nästa år(?).

Som typ somaliska kvinnor som i 9 fall av 10 ALDRIG kommer i sysselsättning utan ynglar av sig som kaniner istället och lever på skattepengar hela livet med socialbidrag, barnbidrag, flerbarnstillägg och bostadsbidrag från ...våra skattepengar som egentligen skulle gå till pensionärerna som byggt upp landet som nu svälter ihjäl i sin ensamhet.
Citera
2017-02-16, 18:03
  #16
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
På TV pratar dom om att vi ska ta emot flyktingar, samtidigt som det sker dagliga skottlossningar i vårt land.

Sverige är sjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av Killegot
Berätta hur du resonerar. Hur är det ena relaterat till det andra?
Resonemanget är ju inte så knepigt. Det är ju inte direkt Stefan, Johan och Lars som håller på att panga på varandra. Mer import av sandapor = mer skjutningar, rån och våldtäkter. Det räcker ju att se vad det är för namn företrädesvis på de som sitter inne. Dessutom sker ju rekryteringen av gängen huvudsakligen bland "ensamkommande barn" i b la Nordstan.

För mig så få de gärna ha ihjäl varandra, en kriminell apa mindre i landet. Problemet är dock när någon hederlig människa råkar komma i vägen.
Citera
2017-02-16, 19:16
  #17
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Det är bättre att polisen tar tillfällena i akt och försvarar sig när de blir angripna.
Citera
2017-02-16, 21:02
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnisss
Många många oskyldiga som faller offer så nej det är inget jag kan glädjas över i alla fall.

Du har inte ett endaste rätt i din mening. Gör om Gör rätt! Visa mig någon statestik över ett endaste oskyldigt brottsoffer som blivit skjuten till döds.
Citera
2017-02-16, 21:04
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
En plats i ett säkerhetsfängelse kostar i runda slängar 10000 kr per dygn. Om mördaren sitter inne 15 år kostar det samhället 55 miljoner exklusive polisutredningen och rättegången. Varje mord är en jätteförlust.

Detta är propaganda från svensk media! Utan de kriminella så blir ju minst 50 tusen arbetslösa och då blir det ännu högre kostnader.
Citera
2017-02-16, 21:27
  #20
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Så säger också min vän som bor i en städad del av centrala Malmö.

"Men gör det inte utanför min port, tack! De kan väl hålla på med sånt här i sina förorter"

Fetade: Finns väl bara en förort till Malmö det kan vara livat i och det är Oxie. Alla andra (alltså 99/100) skjutningar sker inne i Malmö.

Citat:
Ursprungligen postat av Ninnisss
Många många oskyldiga som faller offer så nej det är inget jag kan glädjas över i alla fall.

Finns säkert fler men där är väl bara en oskyldig jag kan räkna upp på rak arm.
__________________
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2017-02-16 kl. 21:35.
Citera
2017-02-17, 00:59
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killegot
Berätta hur du resonerar. Hur är det ena relaterat till det andra?

Det är i de allra flesta fallen invandrare som ligger bakom både skjutningar och övrig kriminalitet. Att vi dessutom saknar resurser för att hantera det, och än mindre integrera nya invandrare på ett vettigt sätt gör att denna problematik kommer öka med invandringen.
Citera
2017-02-17, 11:43
  #22
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Finns säkert fler men där är väl bara en oskyldig jag kan räkna upp på rak arm.
Tror det är två oskyldiga som har blivit skjutna i Malmö. En tandläkarstudent som blev skjuten av misstag eftersom han liknade den de var ute efter. Och en som råkade hamna i vägen när kulorna smattrade.

Sedan drabbas ju hederligt folk även om de inte blir skjutna. Uppdrag Granskning gjorde nyligen ett reportage om detta. Det var en butiksägare i Husby som efter 30 år som hederlig affärsman nu ger upp eftersom han konstant blir rånad och plundrad.
Citera
2017-02-18, 17:12
  #23
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Tror det är två oskyldiga som har blivit skjutna i Malmö. En tandläkarstudent som blev skjuten av misstag eftersom han liknade den de var ute efter. Och en som råkade hamna i vägen när kulorna smattrade.

Sedan drabbas ju hederligt folk även om de inte blir skjutna. Uppdrag Granskning gjorde nyligen ett reportage om detta. Det var en butiksägare i Husby som efter 30 år som hederlig affärsman nu ger upp eftersom han konstant blir rånad och plundrad.

Tandläkarstudenten har sina hundar begravna, den andra vet jag inte vem du tänker på.
Jag vet iaf han som på Docentgatan misstogs för ledare i ett gäng, om jag inte missminner fallet nu.
Citera
2017-02-18, 18:09
  #24
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Tandläkarstudenten har sina hundar begravna, den andra vet jag inte vem du tänker på.
Jag vet iaf han som på Docentgatan misstogs för ledare i ett gäng, om jag inte missminner fallet nu.
Det är möjligt att han som i media kallades tandläkarstudenten i själva verket var en kriminell knarklangande neger.

Jag vet inte. Media ljuger och mörkar konstant, så det är svårt att säga när man - tack och lov - inte har närkontakt med dessa kretsar.

En vän till mig är polis. I poliskretsar pratas det om det som pågår men de är mer eller mindre förbjudna att prata öppet om detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback