Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-14, 10:37
  #1
Medlem
Jag måste fråga er här.
Jag har sedan några månader tillbaka en för att vara exakt "Lenovo YOGA 710 signature edition"
Den går tydligen under vad Lenovo kallar Ideapad. Fruktansvärt jävla soft laptop förövrigt!
Men vad jag nu undrar då jag i arbetet flyger (6-12h) väldigt mycket "Nej det finns inte laddningsuttag på alla långflygningar" och ser en del film samt spelar en del gamla härligheter som San Andreas etc så drar det ju ur batteriet något förjävligt hastigt.
Har sökt runt halva internet efter externt batteri samt mailat Lenovo utan större framsteg. Får fan inte ens svar från Lenovo.
Så vill nu har er hjälp att veta vad exakt som skall beställas. Då Lenovo nu tydligen inte kan hålla sig till samma typ av laddare till respektive datorer så kan jag meddela att det lär vara exakt samma lilla laddningstyp som även fanns på deras 100 serier. Det enda förbanna jag får fram är typ nya laddare, eller också någon form av random konverterare till vad som ser ut att vara en förgrenare av något slag.

Jag skulle vilja ha något enkelt som från ingång (Dator) till USB eller något däråt för att sedan bara enkelt köpa ett externt batteri att koppla i. Det finns till en jävla massa andra Lenovo datorer så problemet torde inte vara stort men för att jag nu inte skall gå och köpa fel skit skulle jag starkt uppskatta några länkar till produkter på (Wish,Amazon,Aliexpress) där jag säkerligen bara behöver trycka BUY och PANG problemet är ur världen.

Tack på förhud

Laddare 100 Serie:
https://www.google.se/search?q=lenov...mA0EQ_AUIBigB#

Laddare 710 YOGA:
https://www.google.se/search?q=lenov...harger&imgrc=_
Citera
2017-02-17, 14:21
  #2
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> PC: köpråd - tillbehör
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback