2017-02-12, 20:32
Medlem
Det senaste man har hört i tidningarna är bara skjutningar som sker i Malmö. Vad beror det på? Gäng? Droger? Tror ni att detta våldet kommer att sprida sig til hela Sverige? Har inte brottsligheten sjunkit genom åren?
Citera
2017-02-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Det senaste man har hört i tidningarna är bara skjutningar som sker i Malmö. Vad beror det på? Gäng? Droger? Tror ni att detta våldet kommer att sprida sig til hela Sverige? Har inte brottsligheten sjunkit genom åren?
Pengar,makt,horor,droger. Thats it. Fråga en vanlig Achmedan om du inte tror mig
Senast redigerad av Teppe88 2017-02-12 kl. 20:36.
Citera
2017-02-12, 20:35
Medlem
Swe1227s avatar
Ehh, är det verkligen så svårt att lista ut? Ja det kommer sprida sig ett tag till.
Citera
2017-02-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Ehh, är det verkligen så svårt att lista ut? Ja det kommer sprida sig ett tag till.
Men det är ju lite förvirrande för någon som mig dock. Har inte våldet sjunkit genom åren?
Citera
2017-02-12, 20:39
Medlem
Citat:
Men det är ju lite förvirrande för någon som mig dock. Har inte våldet sjunkit genom åren?

Jorå, iaf enligt Magnus Betnér och några till
Citera
2017-02-12, 20:39
Medlem
Citat:
Sjunkit? Är du den som tror blint på vad statistiken säger när verkligheten säger något helt annat?
Citera
2017-02-12, 20:40
Medlem
apelsinhimlens avatar
Beror på våldsvågen som sveper över hela världen.

Patriarkala normer och värderingar har fått Andersson, Pettersson och Lundström att beväpna sig.

Har inget med invandring att göra.

Problemet är: MÄN.
Citera
2017-02-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teppe88
Sjunkit? Är du den som tror blint på vad statistiken säger när verkligheten säger något helt annat?
hm. ja, jag tror på statistik.
Citera
2017-02-12, 20:43
Medlem
Citat:
hm. ja, jag tror på statistik.
Då missar du mycket. Tidningarna skriver varje månad om nya dödsfall och det talar ju för sig själv att brott har ökat kraftigt så vad en statistik säger tar jag med nypa salt
Citera
2017-02-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teppe88
Då missar du mycket. Tidningarna skriver varje månad om nya dödsfall och det talar ju för sig själv att brott har ökat kraftigt så vad en statistik säger tar jag med nypa salt
men det kanske tidningarna skrev förr också. if it bleeds - it leaks. frågan är ju som sagt om det har minskat/ökat och statistiskt har det ju minskat.
Citera
2017-02-12, 20:57
Medlem
Citat:
Blattar.
Citera
2017-02-12, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Beror på våldsvågen som sveper över hela världen.

Patriarkala normer och värderingar har fått Andersson, Pettersson och Lundström att beväpna sig.

Har inget med invandring att göra.

Problemet är: MÄN.

Vita, medelålders män ja... haha.

Ny skjutning på Möllan ikväll. Flera skott i huvudet. Utanför Krua Thai mitt på torget. Riktigt mycket drägg som hänger där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in