2017-02-12, 19:02
Medlem
iGtfos avatar
Hej!

Jag har precis investerat i en prenumeration hos ExpressVPN då de ger en 30 dagar att testa tjänsten och för att de verkar vara den mest välkända VPN där ute och jag är nöjd, men jag har ej heller testat andra tjänste förutom NordVPN och VyprVPN som båda presterade sämre för mig.

Mitt primära användningsområde för en VPN är att spela spel som ej är tillgängliga i Sverige (regionslåsta spel) samt för att kunna ansluta till amerikanska servrar i spel där spelet väljer server automatiskt utifrån var du befinner dig, exempelvis för att spela på amerikanska servrar då Europa sover.

Jag har kollat lite på IPvanish och sett i en del recensioner att dem har snabbare hastigheter och lägre ping än ExpressVPN medan en del recensioner säger det precis motsatta och man vet ju inte hur pass mycket av detta som stämmer eftersom testerna ej är gjorta i Sverige.

Kortfattat så undrar jag vilken tjänst (av ALLA VPN-tjänster där ute) som passar bäst för mitt användingsområde där så låg ping och snabbast hastighet är det absolut viktigaste?
Citera
2017-02-12, 19:11
Medlem
deadhead.s avatar
Det är alltid dåligt att använda VPN till spel. Och även om du ska använda det till regionsblockerade spel så skulle jag gissa på att dessa spel servrar ligger på en helt annan kontinent än vad du befinner dig just nu och då ökar pingen ännu mer.
Senast redigerad av deadhead. 2017-02-12 kl. 19:14.
Citera
2017-02-12, 19:24
Medlem
iGtfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Det är alltid dåligt att använda VPN till spel. Och även om du ska använda det till regionsblockerade spel så skulle jag gissa på att dessa spel servrar ligger på en helt annan kontinent än vad du befinner dig just nu och då ökar pingen ännu mer.
Jag använder som sagt redan en tjänst som heter ExpressVPN som jag använder när europas (natt) kötider ligger på flera timmar och amerikanska kötider på max 1 minut i spelet jag spelar.. Att då få spela men på hög ping tycker åtminstone jag är bättre än att får vänta i 2 timmar på att hitta en match.

Det enda jag är intresserad av är information kring tjänster som kan erbjuda mig lägre ping och högre hastigheter än ExpressVPN då jag själv inte testat mer än 3 tjänster där ExpressVPN hittills varit den bästa.
Citera
2017-02-12, 19:33
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGtfo
Jag använder som sagt redan en tjänst som heter ExpressVPN som jag använder när europas (natt) kötider ligger på flera timmar och amerikanska kötider på max 1 minut i spelet jag spelar.. Att då få spela men på hög ping tycker åtminstone jag är bättre än att får vänta i 2 timmar på att hitta en match.

Det enda jag är intresserad av är information kring tjänster som kan erbjuda mig lägre ping och högre hastigheter än ExpressVPN då jag själv inte testat mer än 3 tjänster där ExpressVPN hittills varit den bästa.
Okej. Det bästa är att testa flera olika tjänster för det går inte att säga att just en tjänst är bra för alla. Det beror helt på vilken ISP du har samt vilken ISP din VPN-leverantör har och hur noderna är placerade för att just dina paket ska ta den snabbaste vägen runt om i världen. Rekommenderar själv OVPN.se och där kan du även testa 5 timmar gratis.
Citera
2017-02-12, 20:02
Medlem
iGtfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Okej. Det bästa är att testa flera olika tjänster för det går inte att säga att just en tjänst är bra för alla. Det beror helt på vilken ISP du har samt vilken ISP din VPN-leverantör har och hur noderna är placerade för att just dina paket ska ta den snabbaste vägen runt om i världen. Rekommenderar själv OVPN.se och där kan du även testa 5 timmar gratis.
Kommer i "värsta" fall att lägga en prenumeration hos IPvanish och utnyttja deras 7-dagars rätt att ångra sig och se ifall de presterar bättre än ExpressVPN.

Poängen med denna tråd är att någon kanske redan sitter på informationen jag söker och tänkte att det kunde vara värt ett försök med en tråd.. Tack för tipset om OVPN, jag ska kolla upp det.
Citera
2017-02-12, 20:50
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Kommer i "värsta" fall att lägga en prenumeration hos IPvanish och utnyttja deras 7-dagars rätt att ångra sig och se ifall de presterar bättre än ExpressVPN.

Poängen med denna tråd är att någon kanske redan sitter på informationen jag söker och tänkte att det kunde vara värt ett försök med en tråd.. Tack för tipset om OVPN, jag ska kolla upp det.
Jo jag förstår din poäng med att eftersöka ifall fler har tips till din tjänst. Dock är det många parametrar som spelar in över hur en VPN-tjänst fungerar för just dig och då är det bäst sättet att testa flera olika.
Citera
2017-02-12, 21:08
Medlem
RonHowards avatar
Citat:

Det är sällan speciellt svårt att be om en trial-period hos olika VPN-leverantörer.

I princip ingen på forumet kan veta vilken latency du har till diverse VPN-leverantörer, då krävs det att man sitter på samma uppkoppling som du gör eller vet mer om vad du har för leverantör, ip-adress m.m.

Så istället för att fråga Flashback så får du mer faktaenliga svar genom att testa leverantörerna. Alla lovar mycket och du gör således bäst i att inte läsa löften utan koncentrera dig på att pröva, utvärdera och sen bestämma dig efter X antal leverantörer.
Citera
2017-02-12, 21:47
Medlem
hazzos avatar
(FB) Bästa VPN-tjänsten idag (Sammanfogad)

Tråd finns. Använd den. / Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in