2017-02-12, 17:49
Medlem
DatorRunkarns avatar
Om man fuskar till sig sjukersättning så straffar det oftast sig själv. Visst kan det vara bekvämt att vara ledig i några år, men sedan då?

Efter 5 år? 10 år? 25 år? Vem orkar bara gå hemma och slöa under så långa tidsperioder? Det blir ett helvete!!! Ett tragiskt bortkastat liv..
Citera
2017-02-12, 17:51
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Jag vill bara upplysa om att FK kan tvinga på dig sjukersättning, om det du skriver nu stämmer i sak. Socialförsäkringsbalk, 36 kap., 25 §:
”Om en försäkrad får sjukpenning eller rehabiliteringspenning enligt denna balk får Försäkringskassan bevilja honom eller henne sjukersättning eller aktivitetsersättning även om han eller hon inte ansökt om det.”
En sådan regel har funnits i många år, och när jag själv jobbade som utredare på FK i början av 00-talet hade jag flera sådana ärenden. Med det sagt beundrar jag ändå din inställning, den hedrar dig. För egen del har jag sjukersättning mycket motvilligt. Det blev så efter att en psykiatrisjuksköterska sade att det var det enda jag kunde göra om jag ville fortsätta leva, och att det var första gången på över 30 år som hon hade uppmanat någon att söka. Jag var döende då, praktiskt taget, av ångest och depression. Så ibland har man inget val. Jag lär för övrigt inte leva särskilt många år till, men det hör inte hit.
TS kan så klart söka sjukersättning om denne vill, men det är verkligen ingen lätt sak att få det beviljat, ska inte vara det, och det är sannerligen ingen dans på rosor. Snarare ett halmstrå i en gödselbrunn.
Jojo. Den dagen de tvingar mig så blir även det en seger för mitt ego. För om jag är ärlig är det rätt trisst att behöva gå till en läkare var tredje månad bara för ett nytt intyg.
Citera
2017-02-12, 20:08
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Hur börjar man ens en diskussion med någon vars utgångsläge är parasitism?
Perspektiv, kallas det. Svårt för många. Du kan ha åsikten att TS skulle parasitera på samhället, och det är inte nödvändigtvis fel. Diskussionen är inte till för att du ska ha rätt dock, och kan man inte ens se andras perspektiv är den gagnlös. Men jag är inne på en lite pseudofilosofisk bana här så det blir OT.
Citera
2017-02-12, 20:21
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
TS är ett kräk. Pga TS och hans likasinnade så kommer folk som verkligen är i behov av en förtidspension att granskas hårt som fan i framtiden, trots att denne varit med i en traumatisk arbetsplats olycka som resulterade i någon form av invaliditet.
Citera
2017-02-12, 20:23
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
TS är ett kräk. Pga TS och hans likasinnade så kommer folk som verkligen är i behov av en förtidspension att granskas hårt som fan i framtiden, trots att denne varit med i en traumatisk arbetsplats olycka som resulterade i någon form av invaliditet.
Men TS har ju fysiska problem. Har du lässvårigheter?

Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du kan pensionera dig när du vill men jag vet inte varför du tror du ska få pengar av nån.
Han är svensk och ska alltså ha pengar av det svenska samhället.

Utvisa en utländsk våldtäktsman så blir kostnaden plus-minus noll.
Senast redigerad av DerTotenkopf 2017-02-12 kl. 20:26.
Citera
2017-02-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerTotenkopf
Men TS har ju fysiska problem. Har du lässvårigheter?

Han är svensk och ska alltså ha pengar av det svenska samhället.

Utvisa en utländsk våldtäktsman så blir kostnaden plus-minus noll.

Herregud, menar du dessa "fysiska problem"?:

*Kan behöva akut till toalett
*Ont i leder och muskler
*Ont i magen
*Nedsatt immunförsvar = blir lätt sjuk och kraftigare sjuk än andra
*Kan vara väldigt trött och orkeslös, olustkänsla.

Inför 15månader hård värnplikt för ALLA, NU!

Jävla syltmunkar med olika "diagnoser" som växer upp.
Senast redigerad av B.Dowie 2017-02-12 kl. 20:28.
Citera
2017-02-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
*Kan behöva akut till toalett
*Ont i leder och muskler
*Ont i magen
*Nedsatt immunförsvar = blir lätt sjuk och kraftigare sjuk än andra
*Kan vara väldigt trött och orkeslös, olustkänsla.

Japp, precis som alla oss andra då med andra ord

Sluta dröm, såvida du inte heter Ahmed eller Mohammed. Det är bara att fortsätta knega på, det ger pengar på bordet och god sömn.
Förtidspension funkade möjligtvis på 90-talet men inte nu.
Citera
2017-02-12, 20:34
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Förtidspension funkade möjligtvis på 90-talet men inte nu.
Varför då? För att vi lägger allt på massinvandringen idag, menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
OJ, kan det vara så att du nu blivit så "kränkt", på internet, så att du sjukskriver dig imorgon för att "vila upp"?
Är man kränkt för att man ber om källa och läkarlegitimation när någon påstår att 98% av Sveriges befolkning lider av Crohns sjukdom?
Citera
2017-02-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerTotenkopf
Varför då? För att vi lägger allt på massinvandringen idag, menar du?

Där håller jag med dig.

Men varför anser du att det öht ska gå att "förtidspensionera" sig på statens bekostnad, för ont i magen?
Citera
2017-02-12, 20:36
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Men varför anser du att det öht ska gå att "förtidspensionera" sig på statens bekostnad, för ont i magen?
För att Crohns sjukdom inte är samma sak som lite ont i magen.

Det hade du förstått om du var utbildad läkare.
Senast redigerad av DerTotenkopf 2017-02-12 kl. 20:41.
Citera
2017-02-12, 20:44
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Perspektiv, kallas det. Svårt för många. Du kan ha åsikten att TS skulle parasitera på samhället, och det är inte nödvändigtvis fel. Diskussionen är inte till för att du ska ha rätt dock, och kan man inte ens se andras perspektiv är den gagnlös. Men jag är inne på en lite pseudofilosofisk bana här så det blir OT.
"Pseudofilosofiskt"
AHEM!
Låt mig skriva om TS problem i andra termer. Jag pallar inte jobba. Du jobbar. Jag tycker inte det finns några problem med att du betalar min hyra, utan motprestation. Tycker du fortfarande det är lika roligt?

Nej det gör du inte för det är bara roligt att slösa andras pengar. Lågoddsare att du nolltaxerar med den attityden.
Citera
2017-02-12, 20:50
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
"Pseudofilosofiskt"
AHEM!
Låt mig skriva om TS problem i andra termer. Jag pallar inte jobba. Du jobbar. Jag tycker inte det finns några problem med att du betalar min hyra, utan motprestation. Tycker du fortfarande det är lika roligt?

Nej det gör du inte för det är bara roligt att slösa andras pengar. Lågoddsare att du nolltaxerar med den attityden.
TS är svensk, och har därför en medfödd rätt till sin del av den svenska kakan.

Nu råkar TS vara sjuk, men hans rätt till den svenska kakan försvinner inte för det.

Det är inte TS fel att välfärdssystemet finansieras genom skatt på lönearbete.

Det är inte heller TS fel att de korrupta politikerna förskingrar merparten av skattepengarna på importen av utländska, lågutbildade våldtäktsmän.
Senast redigerad av DerTotenkopf 2017-02-12 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in