Citat:
Ursprungligen postat av
rhymenoceros
Som rubriken lyder... Samla in telefonerna går knappt det heller, för eleverna behöver sina telefoner för miniräknare, osv.
Min enkla lösning (trots uppenbart lagbrott) är att fixa någon typ av 3G/4G-jammer om jag sätter på i början på varje lektion och som stör ut alla mobilnät i några kvadratmeter.
Finns det någon billig lösning på detta?
Tackar för svar. Mobiltelefoni är ett väldigt svagt område för mig så jag uppskattar ert tålamod.

Svaret är - få tillbaka lite JÄVLA STAKE.
Helvete.
När jag gick i högstadiet (förorten, blå linjen), så var det poppis och kuta över gatan till lokala blattehandlaren (ni vet, dom som säljer china-kopior på gamla tv-spel, små tändare som ser ut som pistoler, t-shirt för 10:- st, osv.) för att köpa fick-knivar. Vår lärare fick reda på det här, och som gammal Securitas så slängde han upp oss, en efter en, efter väggen och muddrade oss, tog knivarna, skällde ut oss efter noter och bjöd genast dit våra föräldrar. Och då var de här ändå vapen, inte en jävla mobiltelefon. HUR SVÅRT SKA DET VARA, BETA-JÄVEL?!
Vi tog inte med några knivar till plugget igen. Det här var tidigt 00'.
Ni måste ha lite jävla stake. Svartskallar (vita ungdomar beter sig som blattar idag, mycket pga. hur fega lärarna är i skolorna, och deras jävla beta-föräldrar) förstår inget annat. Lägg ner lagen ORDENTLIGT, och passar inte det kan dom stanna hemma. Eller helst åka tillbaks till öken.
Helvete. Beväpna er om ni måste, föräldrarna kommer garanterat inte gilla att ni gör deras jobb, jobbet dom inte tar på sig och göra. Uppfostran.