Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-11, 12:22
  #1
Avstängd
Hejsan

Jag är en kille på 26 år som har blivit dissad hatad och tjejer har alltid ignorerat mig pga UTSEENDE. I dagens samhälle där sociala medier blomstrar upp med t.ex Instagram,Twitter,Snapchat så har tyvärr alla unga tjejer blivit påverkade av det här. I 26 år har jag blivit ignorerad av tjejer,tjejer som jag velat knulla med eller bli tillsammans med. Ensamheten tär på mig pga att jag har Aspergers vilket är en sjukdom som gör att andra människor kollar snett på en för att man är socialt nedsatt. En saknad jag haft enda sedan jag var 13 år har gjort att tjejer har blivit objekt för mig ett kontrollbehov har växt upp. Kontroll som jag aldrig känt förut. Jag vill bara ge igen på alla tjejer som skadat mig psykiskt genom åren. Någon som känner igen sig?
Citera
2017-02-11, 12:26
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DioForever
Hejsan

Jag är en kille på 26 år som har blivit dissad hatad och tjejer har alltid ignorerat mig pga UTSEENDE. I dagens samhälle där sociala medier blomstrar upp med t.ex Instagram,Twitter,Snapchat så har tyvärr alla unga tjejer blivit påverkade av det här. I 26 år har jag blivit ignorerad av tjejer,tjejer som jag velat knulla med eller bli tillsammans med. Ensamheten tär på mig pga att jag har Aspergers vilket är en sjukdom som gör att andra människor kollar snett på en för att man är socialt nedsatt. En saknad jag haft enda sedan jag var 13 år har gjort att tjejer har blivit objekt för mig ett kontrollbehov har växt upp. Kontroll som jag aldrig känt förut. Jag vill bara ge igen på alla tjejer som skadat mig psykiskt genom åren. Någon som känner igen sig?
Det är nog inte bara p.g.a. ditt utseende
Citera
2017-02-11, 12:27
  #3
Medlem
sök professionell hjälp.
tänk om någon tafsade på din unga syster/kusin/dotter vadsom.

tjejer blir dissade och ignorerade av killar också, men inte börjar dom tafsa på killar som dom aldrig kan få. ryck upp dig, det är inte värt att möjligen få prick i registret
Citera
2017-02-11, 12:33
  #4
Medlem
flingaroos avatar
Här har du en kille som verkade resonera som dig:
(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår
Spoiler: det slutade inte bra.
Citera
2017-02-11, 12:37
  #5
Medlem
som vanligt är det tjejernas fel för att du är ful...snarare verkar du socialt handikappad men bara för att man har asbergers behöver man inte bli ett psykfall.

hmm ska nog gå och kolla mig kan nog få till en härlig bokstavskombination jag med alla verkar ju ha någon härlig störning idag.
Citera
2017-02-11, 12:38
  #6
Medlem
Om du är Aspie måste du lära dig regler och normer som inte kommer automatiskt. Man måste lära sig läsa systemet. Thugh luck, men så är det för alla med diverse funktionsnedsättningar. Man får lämpa extra med sina svagheter.

Kontakta psykiatrin.

P.s Dani Devito får knulla. Är du fulare än honom?
Citera
2017-02-11, 13:22
  #7
Medlem
Europes avatar
Vi aspiesar brukar ofta ha en starkare moralisk ryggrad än människor i snitt, vilket är anledningen till att t.ex. whistleblowers brukar vara aspiesar. Ditt tafsande på unga fulla tjejer är väl knappast förenligt med det? Jag antar att du försöker övertyga dig själv med rationaliseringar om varför ditt beteende skulle vara okej?

Sedan har jag själv Aspergers, men har varit med betydligt fler kvinnor än män i genomsnitt. Men visst, lyssnar jag på andra aspiemän, så återkommer bilden av att ha svårt att träffa kvinnor. I mitt fall är det väl en kombination av personlighet (jag blev relativt tidigt nyfiken på andra människor och har haft energin att jobba på min förståelse för andra och vad som fungerar i sociala sammanhang ända sedan jag gick på daghem) och exceptionellt hög begåvning. Men samtidigt har jag fortfarande noll koll på hur man verkligen "raggar" och har ärligt talat inte heller varit extremt motiverad att belägra kvinnor stup i kvarten. De flesta kvinnor jag har varit med har själva både tagit första kontakten och tagit initiativen (intressant nog dock inte de kvinnor jag har varit ihop med länge, där det faktiskt var jag som tog första kontakten).

Några enkla tips, som man klarar av eller inte klarar av att genomföra:

1. Nu vet jag inte vad du menar med ditt utseende. Är det mest inbillning eller ser du ut som ringaren i Notre Dame? Det gör rätt stor skillnad om man sköter sin hygien noga, fixar lite med utseendet och klär sig snyggt. Jag rekommenderar att gå till en lite dyrare frisör som kan klippa en frisyr som passar ditt utseende och din huvudform, samt ger tips om hur du ska stajla det. När det gäller kläder, så är det alltid ett säkert kort att klä sig 'smart', d.v.s. inte för uppklätt, men 'klassiskt' snyggt. Det kostar lite pengar, så om du har dåligt med det får du köpa färre kläder och svälta. Inget är gratis här i livet.

2. Du borde veta att social kommunikation inte är ditt starkaste kort. Odla en avslappnad och hövlig stil, samt lämna plats för kvinnorna att själva kommunicera med dig och friheten att läsa in saker hos dig. Bete dig i första hand hövligt. Förmodligen kanske du behöver lära dig att le lite avslappnat, något som vi aspiesar kanske inte alltid är bra på. Var inte för "på". Om du gillar katter och de brukar gilla dig, så fattar du nog vad jag menar, d.v.s. spring inte fram till dem, utan visa dig bara vänligt inställd och intresserad, så kommer de till dig.

3. Att aspiesar inte har någon humor stämmer i alla fall inte in på mig. Om du har talang för humor och klarar av att (emellanåt) vara kvick, utnyttja det. Att få en kvinna att skratta är aldrig fel när det gäller att väcka intresse.

Men hur som helst är det inte okej att tafsa på unga fulla tjejer. Om du är ett hopplöst fall när det gäller kvinnor, så är det inte deras fel. Visst är det trist om du inte kan träffa någon och lider av din ensamhet, men om det verkligen är din lott, så är det så. Livet är varken rättvist eller det vi önskar att det vore. Det gäller för de flesta på åtminstone något område. Det man har välja mellan är om man accepterar realiteter och försöker ändå leva värdigt, eller om man väljer att istället vara ett arsle. Man har ingen "rätt" att kräva få det man vill ha från andra mot deras vilja, lika lite som man har rätt att lura till sig det eller ta det från dem.
__________________
Senast redigerad av Europe 2017-02-11 kl. 13:28.
Citera
2017-02-11, 14:41
  #8
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Sök hjälp, dra dig undan det fria samhället.
Citera
2017-02-11, 14:44
  #9
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=5o8IlXYN8TY

kan han få tjej kan du också
Citera
2017-02-11, 21:16
  #10
Medlem
apelsinhimlens avatar
Tafsa är ett blattebeteende du bör lägga av med.
Citera
2017-02-11, 21:19
  #11
Medlem
SvartChilis avatar
Snyggt förskjutande av skulden. Asperger säger du. Låter som antisocial personlighetsstörning. De som känner igen sig är inte friska människor och borde spärras in en tid.
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2017-02-11 kl. 21:25.
Citera
2017-02-11, 22:32
  #12
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flingaroo
Här har du en kille som verkade resonera som dig:
(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår
Spoiler: det slutade inte bra.

Elliott Rodger var en annan.

Som svar till TS, beteendet du har är totalt vrickat. Sluta upp med det, bums.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback