Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-14, 21:18
Medlem
hahatamejomnikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om du hade blivit adopterad till Japan vid två års ålder hade du antagligen sett dig själv som japan idag. Din rasistiska kopia här i Sverige hade antagligen inte gjort det. Om japanerna hade sett dig som japan vet jag inte. Du får helt enkelt fråga japaner om det.

Så det är upp till svenskarna att bedöma om en neger är svensk eller inte alltså?
Citera
2018-04-14, 21:19
Medlem
Citat:
Om du hade blivit adopterad till Japan vid två års ålder hade du antagligen sett dig själv som japan idag. Din rasistiska kopia här i Sverige hade antagligen inte gjort det. Om japanerna hade sett dig som japan vet jag inte. Du får helt enkelt fråga japaner om det.

Japanerna hade inte sett mig som japan av den enkla anledning att jag som europé inte kan vara japan. Precis som att en somalier aldrig kan vara svensk, hade han varit det hade han inte kallats för somalier.
Citera
2018-04-14, 21:23
Medlem
Citat:
Så japaner i Japan ser inte japaner i USA som japaner. Är det vad du säger?

Nej. Japanerna i Japan ser japanerna i USA som japaner eftersom de delar samma biologiska arv.
Citera
2018-04-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
Nej. Japanerna i Japan ser japanerna i USA som japaner eftersom de delar samma biologiska arv.

Men vem räknas som japan då? Krävs det att man är historiskt genetiskt knuten till Japan eller räcker det att man är född i Japan?
Tänker bara var gränsen går för att anses som svensk, biologiskt sett.
Citera
2018-04-14, 21:28
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Men vem räknas som japan då? Krävs det att man är historiskt genetiskt knuten till Japan eller räcker det att man är född i Japan?
Tänker bara var gränsen går för att anses som svensk, biologiskt sett.

Bara för att du är född i japan gör det inte dig till japan. Din etnicitet bestäms av ditt arv.

Den som inte ser ut som en japan kommer aldrig att betraktas som en, japanerna är EXTREMT noga med detta.
Citera
2018-04-14, 21:33
Bannlyst
Kasselstrand är en man som knappast behöver skämmas för sitt IQ, du gjorde totalt bort dig att försöka med använda argumentationsfelet guilt by association där. Att du är pressad från alla håll och kanter har med din egen dumhet att göra som har förklarats utsökt tidigare.
Citera
2018-04-14, 21:36
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:

Jag bor i Japan. Inte ens japaner som t ex i tredje generationen som kommer från Brasilien anses som japaner till fullo, trots att de är etniskt sett japaner.
Citera
2018-04-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Bara för att du är född i japan gör det inte dig till japan. Din etnicitet bestäms av ditt arv.

Den som inte ser ut som en japan kommer aldrig att betraktas som en, japanerna är EXTREMT noga med detta.

Fast det där sa ingenting.
Hur långt bak måste arvet gå? Är man biologisk svensk som tredje, fjärde eller femte generationen?

Jo jag vet att japanerna är stränga om det. Men var går ens gränsen för dem?

Anser man att man antingen är biologisk svensk eller inte så måste det finnas en klar gräns.
Citera
2018-04-14, 21:39
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Fast det där sa ingenting.
Hur långt bak måste arvet gå? Är man biologisk svensk som tredje, fjärde eller femte generationen?

Jo jag vet att japanerna är stränga om det. Men var går ens gränsen för dem?

Anser man att man antingen är biologisk svensk eller inte så måste det finnas en klar gräns.

Om du är vit eller kines och din släkt bott i japan i 500 år men du fortfarande ser ut som vit eller kines pga att din släkt endast avlat sig med icke-japaner så nej, du kommer inte att betraktas som japan. Du kan gå tillbaka 5000 år, samma sak. Ser du inte ut som en japan så är du inte en japan.

Hur svårt har du för att förstå?
Citera
2018-04-14, 21:44
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Så japaner i Japan ser inte japaner i USA som japaner. Är det vad du säger?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr

Citat:
Vad de anses vara är väl ändå inte så viktigt. Det viktiga är att de har samma fri och rättigheter.

Denna grupp blir sämst behandlade i samhället. Det positiva juridiskt sett är att de har en gräddfil till invandring till Japan.
Citera
2018-04-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Om du är vit eller kines och din släkt bott i japan i 500 år men du fortfarande ser ut som vit eller kines pga att din släkt endast avlat sig med icke-japaner så nej, du kommer inte att betraktas som japan. Du kan gå tillbaka 5000 år, samma sak. Ser du inte ut som en japan så är du inte en japan.

Hur svårt har du för att förstå?

Då är det klarlagt om Japan.
Det kan dock aldrig jämföras med Sverige. Så vad gör en till biologisk svensk?
Citera
2018-04-14, 21:46
Bannlyst
Citat:
Kasselstrand & Co står väl antagligen på Assad och Putins sida också. Konspirationsteoretikerna och foliehattarna håller sig till varandra. ”Allt är judarnas fel!”

Då var det som jag trodde då: att allt är judarnas fel, bekräftat senast av dig. Vad bra då behöver jag inte läsa Kritikkulturen av Kevin Mcdonald eller Hur Sverige blev en mångkultur av Meister Eckhardt. Du gör det så enkelt, så istället för att lägga pusslet bit för bit, klarar jag det numera direkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in