Citat:
Ursprungligen postat av
.SMOrcimus.PriME
Finns massvis med tomma lagerlokaler, lador m.m. som kan byggas om till tillfälligt förvar. Det är inga lyxhotell vi snackar om. Det blir alltså relativt billigt och går fort.
Bara man vill så finns det lösningar. Ingen förväntar sig att man ska skeppa hundratusentals personer över en natt. Man måste börja någonstans.
Med din attityd så kan vi ju lika gärna ge upp redan nu för allt är ju omöjligt enligt dig. Pajas

Problemet är snarare de som tror på glädjekalkyler och lever i någon fantasi. Man måste vara realistisk. Det vill jag också att politikerna ska vara. Inga löften som aldrig i praktiken kan hållas.
Som att man kan skicka ut personer som tidigare varit dömda för brott. Kommer aldrig hända. Inte i en demokrati.
Det antal folk pratar om som kan få lämna landet är inte verklighetsförankrat.
Lador, har du tänkt att förvaren ska ha träväggar? Brandrisken? Känns ju robust och säkert. Även modifikation av lagerlokaler tar tid och ska hålla en viss standard. Det är inte djur vi pratar om.
Jag är absolut öppen för AfS om de kommer med förslag som de kan vissa fungerar i praktiken. Annars låter man som många andra partier som lovar guld och gröna skogar, men som man vet är nonsens.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Borde även finnas många gamla militärförläggningar som står tomma. Försvaret är ju i princip avskaffat.
Det är ett bra förslag, men att börja använda gamla militäranläggningar går emot AfS version av en starkare försvarsmakt. Då de vill satsa rejält på försvaret. Allt gammalt militärt, som har en chans att fungera, ska borde inneha soldater och inte migranter. Jag är dock tveksamt hur mycket gammalt militärt som går att inneha folk i. Det mesta är sålt eller i behov av kraftig upprustning.