2026-09-12, 12:50
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Du bortser dock från premissen, så du har inte förklarat någonting.

Du resonerar för övrigt som de som röstade på moderaterna i stället för SD för tjugotalet år sedan, för att inte "kasta bort sin röst".

Nej & jo.

Enligt ditt resonemang i tråden så röstade de som röstade M då rätt eftersom SD enligt dig och dina gelikar inte bidragit till något positivt.
Citera
2026-09-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Ja asylinvandringen, men inte den totala invandringen.

varför ljuger du?
MV prognos för 2026 är endast 75 000 beviljad uppehålltistånd som är lägsta sen 2005.
Och nästa är kommer minska rejält efter de nya lagen av skärpt villkor om anhöringsinvandring.

Sluta ljuga om invandring och titta på faktum.
Citera
2026-09-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Nej & jo.

Enligt ditt resonemang i tråden så röstade de som röstade M då rätt eftersom SD enligt dig och dina gelikar inte bidragit till något positivt.

SD har bidragit till något positivt genom att komma in riksdagen med det program det hade då.

Dessvärre valde partiet därefter att anpassa sin politik i fråga om EU, Nato, amerikanska baser, med mera. Även invandringsmotståndet har tunnats ut alltmer. Särskilt i tidösammanhang verkar det mest handla om att vikta om från asylinvandring till arbetskraftsinvandring.

I mitt fall är det hur som helst uteslutet att rösta på ett parti som frivilligt upplåter territorium till främmande makt (en ny position vad gäller SD), varför hela åttaklövern går bort och valet står mellan olika småpartier och sofflocket.
Citera
2026-09-12, 13:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Sdare är fan bra jävla dumma i huvudet😂🤣😂 200k har fått medborgarskap under SDs 4år... men man fortsätter att rösta på detta parti övergår mitt förstånd, men så är ju SDare den typiska banjospelaren från midwest som äktat sin egna kusin!
Citera
2026-09-12, 13:02
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Sdare är fan bra jävla dumma i huvudet😂🤣😂 200k har fått medborgarskap under SDs 4år... men man fortsätter att rösta på detta parti övergår mitt förstånd, men så är ju SDare den typiska banjospelaren från midwest som äktat sin egna kusin!

220.000, Bangladesher, indier och pakistanier och lite afganer.
Citera
2026-09-12, 13:03
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
220.000, Bangladesher, indier och pakistanier och lite afganer.

Men Tidö har ju stoppat allt detta om man nu ska tro alla banjospelare i tråden
Citera
2026-09-12, 13:11
Medlem
Citat:
Återkom med sakargument.

Så därför röstar du indirekt (via AfS) på mer massinvandring till Europa?

Återkom när du tittat på klippet du fick av mig.

Jag tänker inte titta på ett 20minuters långt klipp med en liten SD bög som har ormtunga.
Han blir totalsågad i kommentatorsfältet, så uppenbarligen kommer han med dåliga lögner.

Jag föredrar att förlita mig på statistik och fakta som källa framför att lyssna på en politiker som ljuger.
Citera
2026-09-12, 13:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Förklarade precis detta, se mitt förra svar.

Uppenbart att du har en låsning så kommer inte debattera detta mer med dig.
Du verkar ha en kognitiv låsning, eller begränsning. Den du debatterar med säger att det är uteslutet att rösta på något av åttaklöverpartierna. Ändå svarar du bara på varför det skulle vara sämre att rösta AFS än Tidö. Inte varför det skulle vara sämre att rösta AFS än inte alls.
Citera
2026-09-12, 13:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Att rösta på AfS är oavsett bevekelsegrunder att rösta indirekt rödgrönt och på ökad massinvandring.
Så din störning får dig även att tro att det är mer att "rösta på ökad massinvandring" att rösta på ett parti som är uttalat mot massinvandring och för återvandring, än att rösta på partier som i fyra år styrt landet och bevisligen genomfört massinvandring? En röst på SD är 100% bevisat en röst på massinvandring din dumma jävla pajas.
Citera
2026-09-12, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
varför ljuger du?
MV prognos för 2026 är endast 75 000 beviljad uppehålltistånd som är lägsta sen 2005.
Och nästa är kommer minska rejält efter de nya lagen av skärpt villkor om anhöringsinvandring.

Sluta ljuga om invandring och titta på faktum.

Du är sjuk i huvudet om det är nöjd med dom siffrorna. Du sitter hela dagarna på flashback och försvarar ett parti som för massinvandringspolitik.
Citera
2026-09-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Du är sjuk i huvudet om det är nöjd med dom siffrorna. Du sitter hela dagarna på flashback och försvarar ett parti som för massinvandringspolitik.

Sluta ljuga om invandring du lågbegåvad parasit
Tidö minskar invandringar till lägsta antal de senaste 25 år och med de nya reglerna kommer minska ännu mer.

En röst på AfS endast ökar invandringen eftersom hjälper MP och V att komma in i Rosenbad.

Hur jävla dum kan du vara.
Citera
2026-09-12, 15:09
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Nej, det får du inte. Partiet kommer sluta på ungefär 0,2 %. Detta innebär 0 % makt.

Hälften av alla potentiella väljare kommer rösta på Örebropartiet istället, vilket gör att AfS kommer prestera sämre än i förra valet. Denna matematik är oerhört enkel att förstå.
Jag hoppas du har fel och att folk förstår att man bara ska rösta ÖP till riksdagen OM MAN BOR I ÖREBRO LÄN.

Resten av Sverige bör rösta AfS.

Gustav är ett mognare stabilare val även om Allard kan vara underhållande i något kort klipp.

Eller så fortsätter vi med Agenda 2030/Kalergi mot en raderad västvärld. Kalifat och Sharia.
Bara att välja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in