2026-09-12, 11:36
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Tidö kan inte behålla makten med sin massinvandring. De har tagit hit över 300 tusen människor under sin mandatperiod. 99% av de människorna kommer rösta rödgrönt. Om de hade varit intresserade av att leda landet hade de stängt gränsen.

Nej det stämmer inte du har blivit lurad: https://www.youtube.com/watch?v=3WPdWq9eZ48

Tidö ser för övrigt ut att vinna valet, tyvärr försöker ni AfS/MED/ÖP-väljare att stjälpa Tidö.

Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Att rösta på 8-klövern är uteslutet i mitt fall, efter Natointrädet, DCA, etc. Valet står mellan att inte rösta alls eller på ett mikroskopiskt parti.

Att rösta på AfS är oavsett bevekelsegrunder att rösta indirekt rödgrönt och på ökad massinvandring.
Citera
2026-09-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto

Att rösta på AfS är oavsett bevekelsegrunder att rösta indirekt rödgrönt och på ökad massinvandring.

Inte alls
Citera
2026-09-12, 11:56
Medlem
ManySuchCasess avatar
Citat:
Nej det stämmer inte du har blivit lurad: https://www.youtube.com/watch?v=3WPdWq9eZ48

Tidö ser för övrigt ut att vinna valet, tyvärr försöker ni AfS/MED/ÖP-väljare att stjälpa Tidö.

Om inte AfS fanns hade jag inte röstat överhuvudtaget, möjligtvis på Allard om jag bodde i Örebro. Mitt förakt är starkare mot borgerliga pack än de så kallade rödgröna.
Man pratar om att nationalister är losers men borgerligheten har förlorat mot vänstern konsekvent i hundra år på alla essentiella frågor som rör Europa.
Citera
2026-09-12, 11:58
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManySuchCases
Om inte AfS fanns hade jag inte röstat överhuvudtaget, möjligtvis på Allard om jag bodde i Örebro. Mitt förakt är starkare mot borgerliga pack än de så kallade rödgröna.
Man pratar om att nationalister är losers men borgerligheten har förlorat mot vänstern konsekvent i hundra år på alla essentiella frågor som rör Europa.

Bra! Här har man en stor chans.
Citera
2026-09-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Vad menar du?
2018: 20 500 bortkastade röster
2022: 16 000 bortkastade röster
2023: under 10 000 bortkastade röster

Tänkte jag kunde bidra med en positiv kommentar. Är väl jättekul för alla tappade losers här att de har ett parti att rösta på.
Det är aldrig en bortkastad röst att rösta så där håller jag inte med dig.
Citera
2026-09-12, 12:03
Medlem
Citat:

Vad det för trams bara läsa statistik på SCB.
Citera
2026-09-12, 12:28
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Inte alls

Återkom med sakargument.

Citat:
Ursprungligen postat av ManySuchCases

Så därför röstar du indirekt (via AfS) på mer massinvandring till Europa?

Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Vad det för trams bara läsa statistik på SCB.

Återkom när du tittat på klippet du fick av mig.
Citera
2026-09-12, 12:30
Medlem
Citat:
Återkom med sakargument.

På vilket sätt gynnar man de rödgröna genom att rösta AfS i stället för att inte rösta alls? (Att rösta på åttaklövern är som sagt uteslutet.)
Citera
2026-09-12, 12:35
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
På vilket sätt gynnar man de rödgröna genom att rösta AfS i stället för att inte rösta alls? (Att rösta på åttaklövern är som sagt uteslutet.)

Det vet du.

När ett parti hamnar under 4%-spärren fördelas deras röster proportionerligt mellan partier som passerat spärren. SD/Tidö får alltså mindre av dessa röster än om man röstar direkt på SD/Tidö.
Citera
2026-09-12, 12:38
Medlem
Citat:
Det vet du.

När ett parti hamnar under 4%-spärren fördelas deras röster proportionerligt mellan partier som passerat spärren. SD/Tidö får alltså mindre av dessa röster än om man röstar direkt på SD/Tidö.

Att rösta på åttaklövern är som sagt uteslutet.

Men är det på något vis sämre för Tidö att man röstar på ett litet parti i stället för att välja sofflocket, menar du?
Citera
2026-09-12, 12:40
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Att rösta på åttaklövern är som sagt uteslutet.

Men är det på något vis sämre för Tidö att man röstar på ett litet parti i stället för att välja sofflocket, menar du?

Förklarade precis detta, se mitt förra svar.

Uppenbart att du har en låsning så kommer inte debattera detta mer med dig.
Citera
2026-09-12, 12:44
Medlem
Citat:
Förklarade precis detta, se mitt förra svar.

Uppenbart att du har en låsning så kommer inte debattera detta mer med dig.

Du bortser dock från premissen, så du har inte förklarat någonting.

Du resonerar för övrigt som de som röstade på moderaterna i stället för SD för tjugotalet år sedan, för att inte "kasta bort sin röst".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in