2021-09-26, 11:56
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Stor eloge till dig för att du gjorde dig omaket att bli temporär medlem för att rösta rätt (AfS). Sträck på dig, du kan vara stolt över din insats för ett mer demokratiskt samhälle. Bra jobbat!

Detta vet du säkert redan om men för säkerhets skull.
Är man kvar i medlemsregistret den 1 november 2021 så måste man betala kyrkoavgift. Har man endast kapitalinkomster så kan man vara kvar i kyrkan utan kostnad (ja, jag är en av dem).

Angående lögnmedia. Direktpress och Mitt i slog ihop sina gratistidningar förra året (2020). Inför kyrkovalet 2021 förvägrades AfS att annonsera i Mitt i. Lögnmedia förnekar sig inte.

Bojkotta allt som har med lögnmedia att göra. Annonsera inte i lögnmedia. Ge oss AfS-sympatisörer vederhäftig information så sprider vi budskapet till den oupplysta allmänheten.

Angående svenskar, invandrare och adopterade.
Allihop är människor och ingen är bättre eller sämre än någon annan. Uppför dig som en människa så blir du behandlad som en människa. Sverige är svenskt. Följ svensk lagstiftning.

Civiliserade människor röstar på AfS.
Ociviliserade människor röstar på sjuklövern eller SD.

Tack för påminnelsen så jag kan gå ur i tid.

Ansträngningen för att gå med i kyrkan och rösta var i det närmsta minimal, så jag förstår inte att fler tog chansen. Det är symboliskt viktigt.

Jag håller i stort med om ditt resonemang om människor men nog sätter vi alla ett värde på olika egenskaper. Men alla kommer långt med att vara snälla och trevliga i det vardagliga samspelet.

Och här har AfS även varit tydliga med att våga skilja på etnicitet. Man är etnisk chilenare även om man är adopterad, men jag har svårt att se att många i AfS anser att dessa ska ut ur landet. Det vill ju inte ens NMR.
Citera
2021-09-26, 11:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Deportering, utvisning och repatriering. Kärt barn har många namn.

Sjuklövern och SD deporterar oönskade individer. AfS ska höja tempot i deporteringarna.

Våldtäkt, mord, rån, misshandel och asocialt beteende. De oönskade individerna hatar Sverige. Mycket bättre att förpassa dem till deras ursprungsländer där de trivs och får utlopp för sin kompetens och kreativitet. Skulle de tvinga sig kvar i Sverige så väntar internering. I ett civiliserat samhälle blir våldsverkare internerade.

Att utvisa utländska medborgare som ägnat sig åt grov eller upprepad brottslighet är inte kontroversiellt idag. De flesta partier vill skärpa reglerna för utvisning.

Det som AfS vill göra är något helt annat: deportera en miljon människor där det stora flertalet inte är brottslingar.
Citera
2021-09-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att utvisa utländska medborgare som ägnat sig åt grov eller upprepad brottslighet är inte kontroversiellt idag. De flesta partier vill skärpa reglerna för utvisning.

Det som AfS vill göra är något helt annat: deportera en miljon människor där det stora flertalet inte är brottslingar.

Säger personen som bär vatten åt staten Israel där etnisk rensning pågår i denna dag, bl a genom selektiv "rätt att återvända" beroende på etnicitet. Utan fördrivning av miljontals människor, ingen judisk stat.

Varför gillar du olika?
Citera
2021-09-26, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så du menar att folk kommer gå från S och C till AfS för att de är missnöjda med att SD har blivit ett etablissemangsparti? Jag har lite svårt att förstå hur du kommer fram till det faktiskt.
Ja, både S och C har svikit sina väljare. SD har svikit sina väljare. Det finns bara ett vettigt alternativ att rösta på i valet 2022.

Alla kloka människor kommer att rösta på AfS i valet 2022. Att dessa kloka människor tidigare röstade på sjuklövern eller SD beror på gammal ful ovana. Vän av ordning röstar inte på korrupta politiker.
Citat:
Jag tycker många AfS-are i tråden har en dålig förståelse för opinionen i landet och hur det politiska systemet fungerar. Det är mycket önsketänkande och en närmast religiös tro på hur politiken i landet borde utveckla sig.
Demokrati = folkstyre.
Politikerna ska föra folkets talan. För de inte vår talan så byter vi ut dem. Jag är inte beroende av vilka politiker som sitter i riksdagen. Jag och mina bundsförvanter reder oss själva oavsett riksdagssammansättning. Jag röstar på det alternativ som är bäst för Sverige.

Att du envisas med att propagera för det blågula blocket är en gåta. Hoppas att du får bra betalt. Alla seriösa människor propagerar för AfS.
Citat:

Du ska inte begå brott överhuvudtaget. Ska du vistas i Sverige så följer du svensk lagstiftning och uppför dig som en människa.
Citera
2021-09-26, 13:01
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:

Dom ska inte vara här. Dom skulle skickats hem för längesen till sina hemländer.

Dom skulle aldrig fått medborgarskap. Svenskar ska styra sitt öde vilket är garanterad i rösträtten. Genom att ge bort rösträtten ger vi även bort rätten till vårt självbestämmande som folk.
Citera
2021-09-26, 13:07
Medlem
Citat:
Ja, både S och C har svikit sina väljare. SD har svikit sina väljare. Det finns bara ett vettigt alternativ att rösta på i valet 2022.

Alla kloka människor kommer att rösta på AfS i valet 2022. Att dessa kloka människor tidigare röstade på sjuklövern eller SD beror på gammal ful ovana. Vän av ordning röstar inte på korrupta politiker.

Demokrati = folkstyre.
Politikerna ska föra folkets talan. För de inte vår talan så byter vi ut dem. Jag är inte beroende av vilka politiker som sitter i riksdagen. Jag och mina bundsförvanter reder oss själva oavsett riksdagssammansättning. Jag röstar på det alternativ som är bäst för Sverige.

Att du envisas med att propagera för det blågula blocket är en gåta. Hoppas att du får bra betalt. Alla seriösa människor propagerar för AfS.

Du ska inte begå brott överhuvudtaget. Ska du vistas i Sverige så följer du svensk lagstiftning och uppför dig som en människa.

Jag uppfattar det som att HejaFinland menar väl, t ex har hon en oförsonlig attityd till "borgarbrackor". Däremot har hon ju ingen möjlighet att påverka toppstyrda SD som bara kan påverkas utifrån och av sympatisörer som är beredda att lämna. Det såg vi redan 2018 då återvandring åtminstone blev SD-retorik.
Citera
2021-09-26, 13:10
Medlem
Citat:
Jag tycker många AfS-are i tråden har en dålig förståelse för opinionen i landet och hur det politiska systemet fungerar. Det är mycket önsketänkande och en närmast religiös tro på hur politiken i landet borde utveckla sig.

Det kan jag bara hålla med om. Jag kan förstå åsikterna (men inte hålla med), men inte förstå hur man kan tro att AfS spelar någon som helst roll i den svenska politiken eller skulle kunna göra det. Så visst blir det lite av religion. Den absoluta majoriteten vet väl knappast vad AfS är...

Deportering/avvisning eller vad man nu vill kalla det. Visst man kan tycka att många invandrare borde tvingas återvända hem igen. Fast då skulle det väl inte kunna gälla min kompis, arbetskamrat, min granne etc. Snacka om vilken röra det skulle bli och vilken polisstat och vem som skulle bestämma.
Citera
2021-09-26, 13:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du missbedömer antalet missnöjesröstare. Det spelar ingen roll vad sjuklövern och SD kallar sig. Rödgröna blocket och blågula blocket är samma skit. Sjuklövern har förstört Sverige och SD har underpresterat å det grövsta. Ta en titt på sadisterna som sitter i justitieutskottet. Dessa vedervärdiga politiker är orsaken till att tusentals kvinnor har blivit våldtagna i Sverige.

Rödgröna blocket vurmar för våldtäktsmän.
Konservativa (blågula) blocket vurmar för våldtäktsmän.

Att civiliserade svenskar och civiliserade invandrare skulle ge sjuklövern och SD förnyat förtroende i valet 2022 är föga troligt.

Sverige har problem. Alternativ för Sverige har lösningarna. Dessutom är Gustav Kasselstrand en trevlig person och kan mycket väl bli Sveriges nya landsfader.

Har vi tur så blir sjuklövern en tre- eller fyrklöver i valet 2022.
Det kommer att vara enklare för folk att rösta SD än Afs, precis som att sossarnas väljare gått till SD via M kommer Ms
väljare att gå till Afs via SD i hög grad. Radikalisering tar lite tid.

Ibland, när jag roar mig med att dra på mig foliehatten, så undrar jag om Åkesson, Söder och Kasselstrand gjort upp detta på förhand.
När jag är mer saklig resonerar jag bara som så, att vi behöver ett parti till vänster som kan påbörja reverseringen av folkutbytet och ett parti som kan fullfölja den. Demografin tvingar oss oavsett att dra nytta av splittringen mellan olika invandrargrupper.

Vi tjänar ingenting på att racka ned på SD, men SD tjänar på att ta avstånd (ja, så larvig är debatten i Sverige) från oss. Vi tål dessutom, även om jag får erkänna att jag likt Saga börjar bli missmodig allt längre perioder.

https://youtu.be/Co_jPmgzLPs

Vi måste fortsätta hålla fokus på huvudmålet.
Senast redigerad av LadySweden 2021-09-26 kl. 14:04.
Citera
2021-09-26, 13:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Så det räcker inte med att AfS vill kasta ut 95% av dem som har uppehållstillstånd, och dessutom minst 100 000 svenska medborgare?
Nej, det räcker inte. Det heter inte deportering när man tillrättaställer felaktigt tagna beslut. Asyl fungerar inte på det vis migrationsverket fått för sig, myndigheten har helt enkelt gjort fel.

Omprövning av UT är i ett ordnat land givetvis norm.
Citera
2021-09-26, 13:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Har du belägg för det fetade, eller chansar du bara?

Vi har tex bidragsfusk och svartjobb som kriminella handlingar.
Citera
2021-09-26, 14:21
Medlem
snurresprettiss avatar
Vad säger Lennart M?
Citera
2021-09-26, 14:46
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Har du belägg för det fetade, eller chansar du bara?

Vi har tex bidragsfusk och svartjobb som kriminella handlingar.

Ja. Afs talade om att en halv miljon skulle kastas ut innan förra valet, men nu vill man deportera en hel miljon. Se mitt inlägg här för mer om detta:

(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in