Citat:
Stor eloge till dig för att du gjorde dig omaket att bli temporär medlem för att rösta rätt (AfS). Sträck på dig, du kan vara stolt över din insats för ett mer demokratiskt samhälle. Bra jobbat!
Detta vet du säkert redan om men för säkerhets skull.
Är man kvar i medlemsregistret den 1 november 2021 så måste man betala kyrkoavgift. Har man endast kapitalinkomster så kan man vara kvar i kyrkan utan kostnad (ja, jag är en av dem).
Angående lögnmedia. Direktpress och Mitt i slog ihop sina gratistidningar förra året (2020). Inför kyrkovalet 2021 förvägrades AfS att annonsera i Mitt i. Lögnmedia förnekar sig inte.
Bojkotta allt som har med lögnmedia att göra. Annonsera inte i lögnmedia. Ge oss AfS-sympatisörer vederhäftig information så sprider vi budskapet till den oupplysta allmänheten.
Angående svenskar, invandrare och adopterade.
Allihop är människor och ingen är bättre eller sämre än någon annan. Uppför dig som en människa så blir du behandlad som en människa. Sverige är svenskt. Följ svensk lagstiftning.
Civiliserade människor röstar på AfS.
Ociviliserade människor röstar på sjuklövern eller SD.
Detta vet du säkert redan om men för säkerhets skull.
Är man kvar i medlemsregistret den 1 november 2021 så måste man betala kyrkoavgift. Har man endast kapitalinkomster så kan man vara kvar i kyrkan utan kostnad (ja, jag är en av dem).
Angående lögnmedia. Direktpress och Mitt i slog ihop sina gratistidningar förra året (2020). Inför kyrkovalet 2021 förvägrades AfS att annonsera i Mitt i. Lögnmedia förnekar sig inte.
Bojkotta allt som har med lögnmedia att göra. Annonsera inte i lögnmedia. Ge oss AfS-sympatisörer vederhäftig information så sprider vi budskapet till den oupplysta allmänheten.
Angående svenskar, invandrare och adopterade.
Allihop är människor och ingen är bättre eller sämre än någon annan. Uppför dig som en människa så blir du behandlad som en människa. Sverige är svenskt. Följ svensk lagstiftning.
Civiliserade människor röstar på AfS.
Ociviliserade människor röstar på sjuklövern eller SD.
Tack för påminnelsen så jag kan gå ur i tid.
Ansträngningen för att gå med i kyrkan och rösta var i det närmsta minimal, så jag förstår inte att fler tog chansen. Det är symboliskt viktigt.
Jag håller i stort med om ditt resonemang om människor men nog sätter vi alla ett värde på olika egenskaper. Men alla kommer långt med att vara snälla och trevliga i det vardagliga samspelet.
Och här har AfS även varit tydliga med att våga skilja på etnicitet. Man är etnisk chilenare även om man är adopterad, men jag har svårt att se att många i AfS anser att dessa ska ut ur landet. Det vill ju inte ens NMR.