Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-30, 11:29
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det är möjligt att åtminstone delvis komma runt detta helt avgörande problem med lockout och blackout från gammelmedia men det kräver insatser, aktiviteter och organisation som AFS inte har visat några ansatser till, eller ens något intresse för.
Kan du förklara hur det skulle gå till, vad ett parti som AfS borde göra för att hantera regimmedias censur och lögner?

Torgmötena skapar ju content för online-bruk. Det är mycket mer slagkraftigt att tala på ett torgmöte än att t.ex. sitta ned och intervjuas. En helt unik energi i svensk politik, jämfört med de andra partiernas fega okunniga viljelösa mumlande och malande av samma gamla idiotiska glosor om och om igen. Svenska politiker är ta mig fan världens sämsta människor. Det är sorgligt att bara se de äckliga missfotren.
Citera
2019-03-30, 11:31
Medlem
Framåtsträvande moderna människor har till stor del lämnat Lunarstorm, Facebook och Twitter bakom sig. Allt har sin tid.
Det är massmedia vi måste ta över, inte ge propagandamedia legitimitet.
Minns när Sjunnesson var inbjuden att "debattera" med Huitfelt, Belinda och Sara "sovjetunionen" Britz!
Totalfiasco. Sjunnesson fick nicka tre gånger och svara ja en gång.

De som är fångna av plattskärmstelefonen och "sociala media" är inga potentiella väljare för AfS.
Det finns inga genvägar, bara hårt arbete.
Samhällets fascistisering framskrider snabbt med nya inskränkningar. Den som bara gömmer sig bakom tangentbordet och aldrig visar sig blir tillintetgjord.
Citera
2019-03-30, 11:35
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Problemet är att de allra flesta inom den grupp du nämner inte vet om att AFS existerar. Denna grupp får sin information främst från gammelmedia och gammelmedia är nästan helt stängd för AFS. Junilistan och liknande jippon fick mycket uppmärksamhet i gammelmedia när det begav sig. AFS får nästan inte någon sådan uppmärksamhet och exponering. AFS syns inte och finns därför inte heller i de flesta potentiella väljares medvetande.

Det är möjligt att åtminstone delvis komma runt detta helt avgörande problem med lockout och blackout från gammelmedia men det kräver insatser, aktiviteter och organisation som AFS inte har visat några ansatser till, eller ens något intresse för.

Torgmöten och andra retrobetonade aktiviteter kan vara meningsfulla om man redan har gjort sig ett namn, om man redan har uppnått bred varumärkesigenkänning. AFS har tyvärr väldigt långt kvar till bred och allmänn varumärkesigenkänning och jobbar till synes inte särskilt mycket med att förbättra denna situation heller.

hur ska man göra detta enligt dig?
Citera
2019-03-30, 11:51
Medlem
Fris avatar
Jag tycler Kasselstrand borde förbereda ett tal där han sågar klimatdomedagsbedrägeriet. Det ämnet har potential att provocera mediaclownerna att uppmärksamma det med sina sedvanliga hatiska utfall och groteska lögner. Jag tror inte de kan låta bli. Påpeka att klimatdomedagssektens lögner är synade nu när vi har facit i hand och kan jämföra verkligheten med deras prognoser för 10 år sedan, för 20 år sedan, för 30 år sedan. Dra nytta av att kejsaren är naken.

Torgmötena borde kanske bli mer spexiga, mer show. Mer humor. Vad skulle Ian Wachtmeister ha gjort? Våren kommer nu, varför inte åtminstone ha ett påtagligt blomsterarrangemang? Inled varje torgmöte med en koranbränning. Mer kontrovers för att provocera, men på ett sätt som skämtar med regimen och dess ljugande propagandamedia, det finns ju ingen brist på material när det gäller de efterblivna pajaserna. Dra ett skämt om transvestiter eller något annat sånt heligt förbjudet ämne.

Och gå stenhårt åt sverigedemokraterna. Har hittills varit alldeles för mjuka mot deras förräderi. Deras väljare är de som är mest benägna att uppmärksamma AfS och de behöver veta vad SD står för när det gäller EU och islamiseringen. Faktiskt borde AfS helt fokusera på SD-väljare, jag tycker det är glasklart uppenbart. Och poängtera ständigt att AfS, i motsats till SD, är en del av den snabbt växande nationalistiska rörelsen som går segertåg över hela västvärlden nu och sopar mattan med korrumperade politiker och nu får EU att självkollapsa under en trave olösta kriser om allt från Ryssland och euroräntan till islamiseringen och den där fånen Macron (luften går ur EU innan Sverige hinner gå ur).
Senast redigerad av Fri 2019-03-30 kl. 12:01.
Citera
2019-03-30, 12:16
Medlem
Fris avatar
Förnedra Erdogan på ett torgmöte! Korsfäst en docka av honom eller nåt. Ta upp nån svinbonde med grisen Erdogan på scenen, och dennes homosexuella kompis och kultingbror för att göra sitt offentligt. Erdodågan skulle nappa direkt och göra utspel som får stor internationell uppmärksamhet. Gustav skulle få intervjuer med Der Spiegel, Le Figaro, The Guardian. Islamisternas, av Erdogan utkommenderade, kravaller i Sverige och EU skulle gå till historien.
Senast redigerad av Fri 2019-03-30 kl. 12:23.
Citera
2019-03-30, 13:01
Medlem
Fan du är en friskus!
Men då skulle väl hela insatsstyrkan sättas in.
Problemet är att de ledande i AfS också är gräddan av sveriges politiker, välutbildade och med de rätta ideerna i bagaget.
Klimatbedrägeriet är definitivt en fråga där AfS skulle sätta in krafter för att avslöja. Där finns det större chanser att rycka loss folk från de etablerade partierna än i EUfrågan
Citera
2019-03-30, 13:03
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Ja det är sant att många väljarkårer aldrig exponeras för AFS i gammelmedia. Det är inte mycket som går att göra just den saken för tillfället. Men det går att exponera AFS för väljarna på andra sätt såsom genom aktivism både på internet och utanför.

Jag var själv aktivist åt AFS i riksdagsvalet. Jag bor i en stad på ca 50000 invånare och vi var tre aktivister som arbetade med flygblad och valsedlar. Vi organiserade det helt på egen hand och på den fritid som kunde avvaras.

Tillståndet idag är folk själva måste göra sig delaktiga på egen hand och bidra med det som bidragas kan. Att klaga på att litet görs tjänar ingenting till då du klagar inför redan överbelastade öron, med små resurser och vars största tillgång är frivilliga aktivism och den delaktighet folk kan avvara. Sök gärna upp och erbjud dig bidra med det du anser saknas i rörelsen.

Jag vill bara tacka dig. Det var så befriande att läsa något av en person som vet vad det handlar om, vilka svårigheter och vilket otroligt arbete som krävs. I motsats till alla som sitter här framför datorn, tycker allt är fel och tror sig veta hur det ska göras. De är motbjudande och inte några riktiga AFS väljare.

Tusen tack / Ingrid
Citera
2019-03-30, 14:41
Medlem
Sådärja, fick precis ett mejl om medlemsmöte. Längtar till valfoldrarna.
Citera
2019-03-30, 16:23
Medlem
Till alla er som är negativa till AfS och påstår att det går dåligt för partiet vill jag fråga följande: Vad gör ni själva för att AfS ska få valframgång i EU-valet den 26 maj och bli invalda i Europaparlamentet? Har ni lämnat förslag till partiet om vad som kan göras bättre? Är ni medlemmar i partiet? Jag är trött på att läsa AfS-kritiska inlägg från personer som bara klagar på partiet och inte gör någonting för att det ska gå bra för AfS den 26 maj.
Citera
2019-03-30, 16:30
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Jag vill bara tacka dig. Det var så befriande att läsa något av en person som vet vad det handlar om, vilka svårigheter och vilket otroligt arbete som krävs. I motsats till alla som sitter här framför datorn, tycker allt är fel och tror sig veta hur det ska göras. De är motbjudande och inte några riktiga AFS väljare.

Tusen tack / Ingrid

Tack själv.
Vissa i denna tråd är snabba på att dra förhastade slutsatser om att AfS inte skulle göra något, utan att ta hänsyn till den komplexitet det innebär att t.ex. sätta upp en distributionskedja av valmaterial från tryckeri till aktivisters hand. Och att lyckas med detta med knappa resurser, där allt måste ske utanför arbetstid, allt är frivilligt, ingen får någon lön, timmar av arbete krävs, konstant motarbetad, egna taktiker för hur jobbet ska utföras behövs för det finns ingen chef att fråga om hjälp eller någon större organisation. Konstant underbemannat och AfS är beroende av att folk med driv och förståelse på egen hand ansluter sig och erbjuder hjälp. Jag ser det själv som en utmaning och något kul.
Senast redigerad av Intotherainbow 2019-03-30 kl. 16:33.
Citera
2019-03-30, 17:03
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten

Tusen tack / Ingrid

Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
Till alla er som är negativa till AfS och påstår att det går dåligt för partiet vill jag fråga följande: Vad gör ni själva för att AfS ska få valframgång i EU-valet den 26 maj och bli invalda i Europaparlamentet? Har ni lämnat förslag till partiet om vad som kan göras bättre? Är ni medlemmar i partiet? Jag är trött på att läsa AfS-kritiska inlägg från personer som bara klagar på partiet och inte gör någonting för att det ska gå bra för AfS den 26 maj.
Jag håller inte med.

Visst har man rätt att kritisera ett parti för låg aktivitet utan att själv vara aktiv i partiet. Mängden aktivitet visar om ett parti är seriöst och något som kan hålla framöver.
Citera
2019-03-30, 17:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Så, here we go again.

Jag tycker att AfS borde låta smälla upp EU-valaffischer redan nu, eller annan sorts reklam. Om det nu är tillåtet att annonsera inför valet hur tidigt man vill, för det vet jag faktiskt inte. Sedan är det klart att man knappast får ha affischerna i fred, i så fall, men om de försvinner eller blir förstörda kan man alltid slå upp detta i lugn och ro, givetvis förutsatt att någon vill ta i storyn. När alla partier affischerar och maxar sin närvaro strax innan valet är det hur som helst ingen som reagerar på att si och så många valaffischer försvunnit, trots att det är brottsligt att förstöra dem. Nu skulle det märkas på ett annat sätt. Först på bollen, AfS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in