Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Det här är vansinnesfantasier. Inget av det du säger har en minsta koppling till verkligheten och med det menar jag varje enskilt påstående man kan få ut ur det du skrivit här är felaktigt.
Det som förvånar mig är hur totalt vridet ditt perspektiv är. Om man skulle ta hälften av det du säger på allvar så skulle det betyda att svenskar är det mest inkompetenta folket som någonsin existerat. Allt är gjort av utlänningar enligt dig, detta utan undantag! Ta inte detta på fel sätt, det är inte så att jag kännner mig kränkt, det är så att dina åsikter är så sjuka att de blir fascinerande att läsa dem.
Kan det vara så att du stirrat dig blind på AfS och därför ser inkompetens överallt?
Nu är det verkligen helt öppet. Inget snack om "kompetens" för att plocka bär. Vi vet alla att ingen sådan kompetens behövs. Nu är det bara rakt av... vilket jobb som helst: en utlänning ska ha det och ska ha det nu!
Detta är vad du föreslår att AfS ska driva?
Så du är inte medveten om att våra storföretag har väldigt mycket personal utifrån?
När hade du själv senast ett arbete?
Det är våra storföretag som
driver Sveriges ekonomi.
Det är denna faktor jag tycker är märklig bland kanske främst SDs kärnväljare. De vet inget om politiker eller om storföretag, om kapitalismen, osv.
Jag tror inte det är lönt diskutera den frågan mer med dig om du vägrar inse att våra storföretag är beroende av kompetent personal utifrån.
Jag har inte hört någon klaga på thailändska bärplockare heller. Varför ska AFS verka för att förbjuda dem?
Citat:
Ursprungligen postat av
TheStriptease
Okej, så ett Sverige fyllt med 50% thailändare gör inget för din del? Om den andelen är 60% då? 70? 80? 90? Erkänner du inte det svenska folkets rätt att existera, precis som alla andra folk?
Det skulle nog irritera mig något, men om thailändarna gör Sverige bättre så skulle jag nog ändå tycka det vore okej. Finns ju många svenskar som flyttar till Thailand.

Även SDare.
Vad jag INTE gillar är att vårt land får allt mer skräpmänniskor som tar hit droger och kriminalitet och som är OTREVLIGA. (till skillnad från thailändare)
Jag tycker inte heller om att se landet bli allt mer "svart", dvs afrikaner. En del är trevliga och intelligenta ("reklamnegrer") men alldeles för många är lågintelligenta och kriminella.