Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Varför skulle dessa frågor som t. ex. burka eller slöja lösa sig själva? Inget löser sig självt! Din jämförelse mellan 80-talets samhällsklimat och dagens är ju orimlig. Skulle någon idag skämtsamt fråga en huvudduksbärande kvinna om hon haft en dålig dag hos frisörskan, skulle vederbörande snabbt omringas av en hop etniska PK-svenskar, som krävt en ursäkt alternativt hotat med HMF-anmälan.

Svensken hade inte alls den underdånighet du nämner på 80-talet, som finns idag. Det verkar som att den nationella självkänslan gått åt pipan.

Mitt svar är att 30 års galenskap inte kan botas över en natt. Det kommer att ta många år att vrida den här utvecklingen rätt igen.

Men danskarna har ju gått rätt snabbt fram och är på väg att avveckla mångkulturen. Men de skriker inte ut det över hela världen.
Citera
2018-11-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Mitt svar är att 30 års galenskap inte kan botas över en natt. Det kommer att ta många år att vrida den här utvecklingen rätt igen.

Men danskarna har ju gått rätt snabbt fram och är på väg att avveckla mångkulturen. Men de skriker inte ut det över hela världen.

Ja, säkerligen kommer det ta lång tid. Men inte kan man säga att danskarna håller på att avveckla mångkulturen! De har väl stoppat massinvandringen, ja. Men mångkulturen är väl fortfarande högst märkbar där? Nu var det så många år sedan jag var där, dock.
Citera
2018-11-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ja, säkerligen kommer det ta lång tid. Men inte kan man säga att danskarna håller på att avveckla mångkulturen! De har väl stoppat massinvandringen, ja. Men mångkulturen är väl fortfarande högst märkbar där? Nu var det så många år sedan jag var där, dock.

De ska ju bl.a. avveckla gettona på tio år. Det betyder att de mångkulturella diaspororna med naturlags nödvändighet kommer att upphöra.
Citera
2018-11-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
De ska ju bl.a. avveckla gettona på tio år. Det betyder att de mångkulturella diaspororna med naturlags nödvändighet kommer att upphöra.

Nej, det innebär att den mångkulturella diasporan kommer tryckas på danskarna. Segregation är en fin sak.
Citera
2018-11-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Nej, det innebär att den mångkulturella diasporan kommer tryckas på danskarna. Segregation är en fin sak.

Min uppfattning är att segregationen är bra. Det är också den mest human lösningen eftersom så många måste åka hem. Bör vara åtskilligt enklare att återbosätta sig i t.ex. Irak om man växt upp bland muslimska vänner.

Tror dock att danskarna siktar på frivillig repatriering av en stor del. Danskarna har tydligen blivit rätt tuffa med utvisningar också.

Norrmännen kom ju nyligen fram till att 500 somalier tyvärr mäste åka hem. Det rör på sig i den övriga Norden.
Citera
2018-11-08, 21:50
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen alldeles missuppfattat AfS budskap och retorik. "Sverige åt svenskarna" innebär givetvis inte en etnisk rensning, där endast etniska svenskar ska få stanna. AfS sätter de svenska medborgarna i första rummet - vilket är helt naturligt för alla nationalistiskt sinnade. Det handlar om att man prioriterar de ca 70% etniska svenskar som finns här.

"Sverige åt svenskarna" ger dåliga associationer.Man vill inte behöva ha ett motto som man ständigt måste försvara. ("Vem är svensk? Vad ska ni göra med de som inte är svenska?")

Själv tycker jag begreppet "it's okay to be white" är ett perfekt motto för ingen kan göra någon slagkraftig kritik mot det.

"Svenskar är bra" kanske skulle vara ett bra motto. Eller "Sverige var bättre före massinvandring." Eller kanske bara "För Svenskar".
"Sverige för svenskifierade".... Kanske är mera SD-stuk på det.

Efter 30 år av att ha fått höra hur tråkiga svenskar är, kanske många skulle behöva höra någon säga "svenskar är bra".

"Sverige åt svenskarna" har inte så starkt stöd. Se på flashback. Är det något man hör här? Man borde förankra sin politik i vad folk vill först och främst. Vem säger "Sverige åt svenskarna?" Det var sånt de skrek i BSS.

Jag har inget emot om Jeff Ahl säger det ibland men det är liksom ingen vinnande politik. Man bör driva ett parti för sina väljare och inte för sina personliga intressen.
Citera
2018-11-08, 22:21
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Du har uppenbarligen alldeles missuppfattat AfS budskap och retorik. "Sverige åt svenskarna" innebär givetvis inte en etnisk rensning, där endast etniska svenskar ska få stanna. AfS sätter de svenska medborgarna i första rummet - vilket är helt naturligt för alla nationalistiskt sinnade. Det handlar om att man prioriterar de ca 70% etniska svenskar som finns här.

Fast det där är ju inte sant. AfS vill "skicka hem" invandrade svenska medborgare som man inte tycker är tillräckligt väl integrerade.

Se mitt inlägg i den andra tråden för mer om detta:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?
Citera
2018-11-08, 23:22
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Vem debattera du med? Anser du verkligen str afs i förhållande till sin storlek blev tystade av media?
Ja.

Det är dock inte bara storleken som räknas. Alternativ för Sverige genomförde en mycket omfattande valturné över hela Sverige. AfS är inte det enda partiet som har tystats ner, men jag har svårt att komma på något annat parti som proportionellt mot sin aktivitet har tystats ned lika mycket.
Citera
2018-11-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
"Sverige åt svenskarna" ger dåliga associationer.Man vill inte behöva ha ett motto som man ständigt måste försvara. ("Vem är svensk? Vad ska ni göra med de som inte är svenska?")

Själv tycker jag begreppet "it's okay to be white" är ett perfekt motto för ingen kan göra någon slagkraftig kritik mot det.

"Svenskar är bra" kanske skulle vara ett bra motto. Eller "Sverige var bättre före massinvandring." Eller kanske bara "För Svenskar".
"Sverige för svenskifierade".... Kanske är mera SD-stuk på det.

Efter 30 år av att ha fått höra hur tråkiga svenskar är, kanske många skulle behöva höra någon säga "svenskar är bra".

"Sverige åt svenskarna" har inte så starkt stöd. Se på flashback. Är det något man hör här? Man borde förankra sin politik i vad folk vill först och främst. Vem säger "Sverige åt svenskarna?" Det var sånt de skrek i BSS.

Jag har inget emot om Jeff Ahl säger det ibland men det är liksom ingen vinnande politik. Man bör driva ett parti för sina väljare och inte för sina personliga intressen.

Jag ser absolut inget problem i att försvara det mottot. För att överhuvudtaget kunna erbjuda ett alternativ i svensk politik, krävs en rätt hård retorik. Inte alltid, men stundtals. Alternativet är att köra Jimmie "Jag vet inte"-stilen - med ett sjuklöveranpassat partiprogram. Är det bättre? Då får du ju ett SD 2.0.
Titta på SD, för resten - de har inte ens protesterat mot FN:s sjuka migrationspakt. Vilket parti har gjort det i Sverige? Jo, endast AfS!
Citera
2018-11-08, 23:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Ja.

Det är dock inte bara storleken som räknas. Alternativ för Sverige genomförde en mycket omfattande valturné över hela Sverige. AfS är inte det enda partiet som har tystats ner, men jag har svårt att komma på något annat parti som proportionellt mot sin aktivitet har tystats ned lika mycket.

Googlar du "Alternativ för Sverige" under "Nyheter" får du cirka 4840 träffar:

https://www.google.se/search?q=%22alternativ+f%C3%B6r+sverige%22&tbm=nws

Googlar du "Medborgerlig Samling" under "Nyheter" får du cirka 2140 träffar:

https://www.google.se/search?q=%22medborgerlig+samling%22&tbm=nws

Googlar du slutligen medias älskling "Feministiskt Initiativ" (som funnits i många år) under "Nyheter" får du cirka 15 200 träffar:

https://www.google.se/search?q=%22feministiskt+initiativ%22&tbm=nws

Dessa resultat stöder inte tesen att AfS tystades ner av media. Snarare tvärtom: de fick väldigt mycket uppmärksamhet för att vara ett litet nystartat parti. En tredjedel så många träffar i media som FI (som funnits mycket längre) är inte dåligt.
Citera
2018-11-08, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fast det där är ju inte sant. AfS vill "skicka hem" invandrade svenska medborgare som man inte tycker är tillräckligt väl integrerade.

Se mitt inlägg i den andra tråden för mer om detta:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

Personer, som fifflat, utnyttjat Sverige, och ljugit i sina medborgarskapsansökningar? JA, de ska ut. "Return to sender", som Kasselstrand sade.
Citera
2018-11-09, 00:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Personer, som fifflat, utnyttjat Sverige, och ljugit i sina medborgarskapsansökningar? JA, de ska ut. "Return to sender", som Kasselstrand sade.

Fast det handlar inte bara om dessa grupper. AfS vill även bli av med invandrade svenska medborgare som levt här i många år, arbetat och gjort rätt för sig, men inte talar tillräckligt bra svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in