Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 02:05
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om hon har skött sitt jobb finns det ingen anledning att tycka att det är olämpligt. En jurist eller advokat behöver inte sympatisera med sina klienter för att göra ett bra jobb.

Möjligen kan det vara ett problem för Jessica Ohlson själv att hon arbetar för något som hon inte tror på. Men då är det hon själv som ska besluta att hon ska sluta med den typen av uppdrag. Inte staten eller massmedia.

Som hon själv påpekade i intervjun kan dock en yngre jurist inte alltid välja och vraka mellan olika uppdrag. Asylindustrin är en viktig födkrok för Sveriges jurister.

Ja, tycker också man kan lägga till att jurist/advokatyrket ändå inte är som alla andra yrken. Även om det går i praktiken att tacka nej till uppdrag finns en annan högre idé bakom. Det är rättssamhället som ska upprätthållas, alla har rätt till hjälp och en försvarare etc. Finns några yrken som vi har i samhället som borde vara fria från aktivism och subjektiva agendor. T ex journalist, präst, läkare och advokater, jurister, domare. Nu vet vi ju att det inte är så i praktiken tyvärr. Tvärtom har det ju gått helt överstyr. Men låter man det fortgå i samma håll har vi det som man har det i U-länder där alla har sin agenda, alla är korrupta och det är ett jävla härke alltihop.

Hedrar ju Jessica att hon biter ihop och tar ärendena. Nu verkar det ju dock vara slut med det courtesy of vår Nordkoreanska media.
Citera
2018-09-20, 02:05
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Intressant artikel. Den inger ju i vart fall ett visst hopp för AfS på längre sikt. Någon gång på 20-talet kommer de att kunna få ett icke negligerbart inflytande. Det gäller bara att bevara partiet och geisten till dess.

Hoppas de inte har lika värdelösa opinionsundersökningar i Danmark bara.
Citera
2018-09-20, 05:29
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Ja svenskar är inte mitt folk längre efter 15 år utomlands. Svenskarna och deras val har försämrats medan mina val har förbättrats. Nordkoreaner vet åtminstone om att de indoktrineras och utnyttjas, det vet inte den typiske svensken.

Mycket bra skrivet. Jag skiter också i dumsvensken nu. De kan ha det. Tyvärr finns det alldeles för gott om dom. Men stoor del av de rödas röster kommer från "nysvenskar" såklart. Detta val var ett ödesval. Nu finns inget mer att göra för Sverige. Det är kört. Nästa val finns ännu fler islamister och deras anhängare som får rösta. Gonatt mitt fosterland.
Citera
2018-09-20, 08:08
Medlem
SebbenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Detta gäller ju tyvärr över 95% av den etniskt svenska befolkningen skulle jag säga. Fakta, logik och sammanhängande rationella argument fungerar överlag inte för att nå och påverka människor. De flesta kan inte heller se några mönster och sammanhang, tendenser inför framtiden eller föreställa sig att saker faktiskt är annorlunda på riktigt på andra platser än där de själva befinner sig. Utöver detta tillkommer den största svårigheten som är att överhuvudtaget nå ut till folk genom bruset.

Man bör nog satsa mest på starkt känslomässig propaganda som gör människor rädda, oroliga och arga. Filmer, bilder och annat som skildrar mångkulturell brottslighet och grovt våld. Otryggheten som breder ut sig och oron inför framtiden. Frågor som: "Hur ska det gå för barnen och var ska de gå i skolan?" och ständiga påminnelser om demografiska situationen och att svenskar håller på att bli en utsatt minoritet i sitt eget land.

Alldeles riktigt, appellera KÄNSLOR!
Vi lever i en tider där vänstervriden kulturmarxismastiskt dynga fått dominera länge och nu. Enda sättet att nå nutida och framtida ”Sverigevänner”
Citera
2018-09-20, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
[/b]
Mycket bra skrivet. Jag skiter också i dumsvensken nu. De kan ha det. Tyvärr finns det alldeles för gott om dom. Men stoor del av de rödas röster kommer från "nysvenskar" såklart. Detta val var ett ödesval. Nu finns inget mer att göra för Sverige. Det är kört. Nästa val finns ännu fler islamister och deras anhängare som får rösta. Gonatt mitt fosterland.

Som uppgivna nationalister kan det vara lämpligt att i vart fall överväga mitt synsätt. Jag har det som arbetshypotes.

Svenskarna är i stort sett en av de nordgermanska stammarna. För att undvika uppslitande konflikter inom stammen så litar stammen på det hela taget på sina ledare, rättar i sig i ledet och följer deras diktat. Gör man inte det så riskeras konflikt. Många medlemmar i stammen (och särskilt kvinnor) ser det som sin främsta uppgift att förhindra konflikt som sliter sönder sammanhållningen.

Nu har det uppstått sprickor i sammanhållningen och ett annat konsensus kan vara på väg att bildas. Det är därför nationalisters uppgift att träget och målmedvetet arbeta för att stammens konsensus flyttas.

Man kan inte förakta sina medmänniskor och ge upp på dem för att de vill söka hålla samman stammen och undvika uppslitande konflikter. Vi vet att deras väg i förlängningen är destruktiv och vi ska därför fortsätta att nöta in relevant kunskap i dem för att övertyga dem om att den nationella vägen är den bättre vägen.
Senast redigerad av Ottokar 2018-09-20 kl. 10:18.
Citera
2018-09-20, 10:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Som uppgivna nationalister kan det vara lämpligt att i vart fall överväga mitt synsätt. Jag har det som arbetshypotes.

Svenskarna är i stort sett en av de nordgermanska stammarna. För att undvika uppslitande konflikter inom stammen så litar stammen på det hela taget på sina ledare, rättar i sig i ledet och följer deras diktat. Gör man inte det så riskeras konflikt. Många medlemmar i stammen (och särskilt kvinnor) ser det som sin främsta uppgift att förhindra konflikt som sliter sönder sammanhållningen.

Nu har det uppstått sprickor i sammanhållningen och ett annat konsensus kan vara på väg att bildas. Det är därför nationalisters uppgift att träget och målmedvetet arbeta för att stammens konsensus flyttas.

Man kan inte förakta sina medmänniskor och ge upp på dem för att de vill söka hålla samman stammen och undvika uppslitande konflikter. Vi vet att deras väg i förlängningen är destruktiv och vi ska därför fortsätta att nöta in relevant kunskap i dem för att övertyga dem om att den nationella vägen är den bättre vägen.

Men vilka tecken ser du på att svenskar faktiskt tar till sig kunskapen som du försöker nöta in? Tvärtom visade det här valet och allt som förekommer i landet att svenskar förstår ingenting, och vill inte förstå.

Ser du svenskar som brinner för frihet? Kärlek till sitt land? Sitt folk? Nej, man ser svenskar som vurmar för massinvandring och pöbelvälde, styrda av onda och fula människor som de själva röstar fram.
Citera
2018-09-20, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Men vilka tecken ser du på att svenskar faktiskt tar till sig kunskapen som du försöker nöta in? Tvärtom visade det här valet och allt som förekommer i landet att svenskar förstår ingenting, och vill inte förstå.

Ser du svenskar som brinner för frihet? Kärlek till sitt land? Sitt folk? Nej, man ser svenskar som vurmar för massinvandring och pöbelvälde, styrda av onda och fula människor som de själva röstar fram.

Då ska jag svara först med en motfråga. När såg du senast någon här på Flashback (utom troll) som försvarar fortsatt massinvandring? Förut så fanns det sådana. Nu är även de flesta "goda" som skriver här negativa till invandringspolitiken.

Det är färre och färre publika intellektuella som vågar prata positivt om migrationen. Snart hittar du knappt några alls är min gissning. Då är det frågan om Bonniers med stöd av SvT vågar försöka hålla emot längre. De riskerar att bli helt irrelevanta.

Tror att vi kan vara ense om att de valda politikerna inte kan förändra de faktiska händelserna på marken. Svenskarna kommer bara att bli mer besvikna och förbannade.

Opinionen vänder långsamt. Men den vänder.
Citera
2018-09-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Hoppas de inte har lika värdelösa opinionsundersökningar i Danmark bara.

Precis vad jag tänkte.

Steve Bannon är på G till Europa. Läge för Kasselstrand att resa iväg och crowdfunda inför EU-valet?

https://www.zerohedge.com/news/2018-09-19/inside-bannons-european-roadshow-galvanize-populist-movements-defeat-soros
Citera
2018-09-21, 02:16
Medlem
Kongruensbojds avatar
Var tog Viktor Södermark vägen? Senast han twittrade var på valdagen. Hans fastnålade tweet från 28 maj har också passerat bäst före-datum med bred marginal. Jag var mycket imponerad av honom under valturnén och hoppas inte att han släckt lyset och lämnat politiken.

Erik Berglund borde vara förstanamn på listan till EU-valet. Han är verbal, intellektuell, orädd och nyfiken – han skulle passa som handen i handsken i EU-parlamenetet. Talar dessutom flytande tyska och kan därmed nätverka bredare än andra kandidater.

AfS bör även valkampanja i Stockholms läns mer bemedlade förorter för att fånga upp EU-missnöjet som finns där. Det skulle man gjort redan i somras, på välbesökta sommarställen som Vaxholm osv.
Senast redigerad av Kongruensbojd 2018-09-21 kl. 02:20. Anledning: Tillägg
Citera
2018-09-21, 06:35
Medlem
Det var bra att man rätt tidigt gick ut med att man skulle fortsätta framåt oavsett valresultatet.

Hoppas att dem håller ett till evenemang/demonstration snart inom sinom tid. Valkickoffen, Stureplan, och Kungsträdgården var ju väldigt lyckade events för partiet som dessutom gav PR.
Citera
2018-09-21, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
Det var bra att man rätt tidigt gick ut med att man skulle fortsätta framåt oavsett valresultatet.

Hoppas att dem håller ett till evenemang/demonstration snart inom sinom tid. Valkickoffen, Stureplan, och Kungsträdgården var ju väldigt lyckade events för partiet som dessutom gav PR.

Finns inget skäl att försöka dra ihop folk nu, få skulle komma. Nu är det uppladdningstid alla vilar på sin hemort inför kommande bataljer. EU valet minus 4 månader kan vara en rimlig start.
Eventuellt nyval blir kanske aktuellt ungefär samtidigt efter regeringskriser i höst och de tre månaders förvarningstid som krävs. Kombinerad valkampanj blir då ett sätt att hålla nere kostnaderna.
Citera
2018-09-21, 08:31
Medlem
Det cirkulerar uppgifter sen en tid om att AFS köpt på sig 10 miljoner valsedlar, är det sant? Om det är sant tyder det på "sunt förnuft" och hushållning med donerade medel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in