Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-10, 15:46
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Läs det här lilla meningsutbytet mellan den bidragsberoende jättebäbisen Roger Sahlström och Jeff Ahl. Fundera sedan över vad SD är för parti och vad de drar till sig för människor.

Trots att gårdagens valresultat är en katastrof för Sverige och svenskarna går dessa personer runt i dag och myser och småvisslar och trivs med tillvaron, för det gick ju i alla fall åt skogen för AfS. Svårt att ens greppa vad det här är för typ av sadister, och Sahlström är långt ifrån ensam om det här beteendet. Hittills har jag knappt sett någon SD:are som visat minsta sympati för AfS eller ens förstår den större bilden, att det handlar om så mycket mer än bara partiet.
Ni har inte gjort annat här på FB än att attackera SD i i stort sett vartenda tråd och skapa SD-trådar som eg handlar om hur bra AFS är. Efter erat skitbeteende så fattar ni väl själva att vi behandlar er som det illvilliga smuts ni är.
Citera
2018-09-10, 15:51
Medlem
baggebo1s avatar
Ytterligare liten ökning till 0,42%. FI på 0,6.
Citera
2018-09-10, 15:51
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Rösträkningen har kommit igång. Endast 7/6325 distrikt räknade, men AfS är störst i kategorin ”Övriga”. För närvarande 0,33 procent (18 röster).

Redovisas AfS separat? Länk?
Citera
2018-09-10, 15:52
Medlem
Hur som helst så har AFS gjort en fantastisk valrörelse.
Citera
2018-09-10, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det var en intressant och positiv rapport ändå.

Själv undrar jag när val.se ska börja redovisa slutliga resultat. Jag har för mig att de började strömma in tidigare förra valet. Det är fortfarande 0 valdistrikt räknade...

Jag är lite förvånad att inte fler gick ut till lokalerna och tittade på räkningen för att rapportera.
1% är faktiskt mer än vad jag hade trott om det distriktet som jag besökte.

Såvitt jag vet har inget kampanjarbete pågått i detta distrikt, ingen reklamutdelning, ingen valturne osv. Men valsedlar fanns det.
Senast redigerad av T|N|X 2018-09-10 kl. 15:55.
Citera
2018-09-10, 15:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Redovisas AfS separat? Länk?

Ja, kolla på val.se. Svårt länka från mobilen.
Citera
2018-09-10, 15:54
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
AfS har agerat som ett gäng töntiga, raljerande studentspexare. De gjorde förmodligen ett hyfsat bättre resultat än de andra småpartierna men inte mer. Gustav Kasselstrand är en skicklig talare och har karisma som fan själv, det ska absolut sägas, men allt tramset runt omkring AfS går ju inte. Det är ju bara omoget. Jag såg nån snutt av deras möte i Kungsan och skämskudden åkte fram när Mikael Jansson stod och skrek om att Karl den tolfte är reinkarnerad i Kasselstrand eller nåt jävla trams. Bara det säger ju allt som behövs säga om det här töntpartiet och varför de inte längre är med i SD, tack och lov.
Citera
2018-09-10, 15:55
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLANGBOTTEN
Politiker befinner sig i förtroendebranschen och måste visa prov på sans och balans. Det har inte Kasselstrand gjort. Hans beteende visar tvärtom prov på politisk och allmänmänsklig omognad.

Du må ogilla Kasselstrand som person och automatiskt hata allt han gör. Det gör dock inte hans handlande fel.

Det är bättre att vara orealistiskt positiv än att skrämma bort potentiella väljare med realism.
Citera
2018-09-10, 15:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ytterligare liten ökning till 0,42%. FI på 0,6.

Fast då är ”övriga” 1,34 procent. Kommer sannolikt att minska.

Men redan nu tycker jag att mycket tyder på att AfS blir störst utanför riksdagen och F!. Men troligen inte mer än 0,5. Sannolikt 0,3-0,4.
Citera
2018-09-10, 15:56
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
Jag är lite förvånad att inte fler gick ut till lokalerna och tittatde på räkningen för att rapportera.
1% är faktiskt mer än vad jag hade trott om det distriktet som jag besökte.
Det kommer nog att vara bättre än genomsnittet. Det ser ut att gå mot 0,5 som bäst.

I deras bästa av de 8 som räknats hittills tog de sig över 1%. Norra Luthagen i Uppsala:

https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/valdistrikt/03/80/0091/index.html
Citera
2018-09-10, 15:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det kommer nog att vara bättre än genomsnittet. Det ser ut att gå mot 0,5 som bäst.

I deras bästa av de 8 som räknats hittills tog de sig över 1%. Luthagen i Uppsala:

https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/valdistrikt/03/80/0091/index.html

Norra Luthagen, för att vara petig. Blir lätt lite missvisande att tala om procentsiffror när det handlar om så små nummer.
Citera
2018-09-10, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLANGBOTTEN
Alternativ för Sverige har sig själva att skylla att de i dag ter sig löjliga och lockar fram retstickor att retas med dem - eftersom AFS-företrädarna har varit så otroligt överdrivet självsäkra och förvissade om att de i går, på valdagen, på en räkmacka, skulle gliiiida in i riksdagen.

Partisekreteraren Ohlson stod i Kungsträdgården i fredags och gormade i en mikrofon att saken är klar; Alternativ för Sverige befann sig i princip redan i riksdagen. Den här hypen, eller bondfångeriet, slår givetvis tillbaka i skadeglädje när sanningens stund är kommen och siffrorna visar att de knappt lyckats skrapa ihop en skärva av vad de utlovat.

Visst har man stuckit ut hakan, och i mitt tycke ibland för mycket, men det är så ett populistiskt parti tar sig an en valrörelse, man skrapar inte med foten och är en blyg viol. Många svenskar, inklusive sverigedemokrater, förstår sig inte på den sortens uttryck. Att ställa makten till svars på allvar är främmande för dem. Roger Sahlström är en fet, motbjudande halvfigur som inte ens lyckats knipa en liten suppleantplats för SD i någon kommunal nämnd, trots att man i princip kan vara mentalt retarderad för att ta en plats på låg nivå inom SD. Självklart stör han sig på att AfS slår på stora trumman. Det sätter ju fingret på hans egen obetydlighet.

Sedan får folk ha vilka åsikter de vill om AfS, och det är självklart att partiet väcker reaktioner. Det som är värre är att de här människorna inte begriper att det de verkligen gottar sig över är ett Sverige som helt försvinner in i skuggorna. Det är nämligen effekten av att nationalism och återvandring inte kommer högst upp på dagordningen, av att status quo fortsätter i all evighet. Är det för mycket begärt att sverigedemokrater lyfter blicken en bit ovanför sina egna fläckiga, urtvättade y-frontare och tar in åtminstone en gnutta av det som står på spel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in