Vilken dålig stämning det var här då. Va ni verkligen så många som på riktigt trodde att vi skulle få flera procent?
Med 1 600 aktivister och utomordentliga riksdagskandidater som har kampanjat för AfS det här halvåret så är grunden i partiet cementerad och stelnad. Nu har vi fyra år på oss att bygga på den här grunden, skapa distrikt och etablera oss i kommunerna. Samhället kommer knappast att bli bättre under dessa fyra år vilket kommer få ännu fler att se vår politik som framtidens alternativ. Sen får vi inte glömma hur svensken är, vi är ett väldigt konformistiskt folk vilket gör att förändringar i vårt samhälle tar tid men när det väl sker så går det undan. Vi är tröga när det gäller starten men väl på banan så gasar vi så det ryker!
Sen har vi EU val nästa år. Nya partier brukar ha det lättare att ta sig in där än i riksdagsvalet. Ett mandat i EU kan bli en bra plattform för opinionsbildning och nätverkande.
#AfS2019
Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Jag är ingen expert på systemet. Men Valmyndigheten redovisar FI som 0.4%.
Skulle AfS ha mer än 0.4% men ändå redovisas anonymt under "övriga", då vore det väl en rejäl skandal av Valmyndigheten?
Jag tolkar det som att AfS har under 0.4%.
Jag står fast vid min gissning från juni: AfS får inte över 0.1%.
Fi är särredovisade pga av dom fick över 1% förra valet. Har man valsedlar utlagda av valmyndigheten så kommer partiet inte att hamna i övriga högen som räknas på onsdag utan räknas tillsammans med riksdagspartierna.