2018-09-10, 03:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag är ingen expert på systemet. Men Valmyndigheten redovisar FI som 0.4%.
Skulle AfS ha mer än 0.4% men ändå redovisas anonymt under "övriga", då vore det väl en rejäl skandal av Valmyndigheten?

Jag tolkar det som att AfS har under 0.4%.

Jag står fast vid min gissning från juni: AfS får inte över 0.1%.

Om AfS har 0,1 % eller 3,9 % spelar ingen roll längre. Det svenska folket har valt att tillintetgöra sig själva inför islam. Fattar du inte det idag, så kommer du att göra det imorgon...
Citera
2018-09-10, 03:37
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Om AfS har 0,1 % eller 3,9 % spelar ingen roll längre. Det svenska folket har valt att tillintetgöra sig själva inför islam. Fattar du inte det idag, så kommer du att göra det imorgon...

Vill inte höra något mer gnäll om sjukvården eller hur synd det är om de äldre idioterna förtjänar detta.
Citera
2018-09-10, 03:42
Medlem
wBBCs avatar
Vilken dålig stämning det var här då. Va ni verkligen så många som på riktigt trodde att vi skulle få flera procent?
Med 1 600 aktivister och utomordentliga riksdagskandidater som har kampanjat för AfS det här halvåret så är grunden i partiet cementerad och stelnad. Nu har vi fyra år på oss att bygga på den här grunden, skapa distrikt och etablera oss i kommunerna. Samhället kommer knappast att bli bättre under dessa fyra år vilket kommer få ännu fler att se vår politik som framtidens alternativ. Sen får vi inte glömma hur svensken är, vi är ett väldigt konformistiskt folk vilket gör att förändringar i vårt samhälle tar tid men när det väl sker så går det undan. Vi är tröga när det gäller starten men väl på banan så gasar vi så det ryker!

Sen har vi EU val nästa år. Nya partier brukar ha det lättare att ta sig in där än i riksdagsvalet. Ett mandat i EU kan bli en bra plattform för opinionsbildning och nätverkande.
#AfS2019

Citat:
Jag är ingen expert på systemet. Men Valmyndigheten redovisar FI som 0.4%.
Skulle AfS ha mer än 0.4% men ändå redovisas anonymt under "övriga", då vore det väl en rejäl skandal av Valmyndigheten?

Jag tolkar det som att AfS har under 0.4%.

Jag står fast vid min gissning från juni: AfS får inte över 0.1%.

Fi är särredovisade pga av dom fick över 1% förra valet. Har man valsedlar utlagda av valmyndigheten så kommer partiet inte att hamna i övriga högen som räknas på onsdag utan räknas tillsammans med riksdagspartierna.
Citera
2018-09-10, 04:07
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wBBC
vi är ett väldigt konformistiskt folk vilket gör att förändringar i vårt samhälle tar tid men när det väl sker så går det undan. Vi är tröga när det gäller starten men väl på banan så gasar vi så det ryker!
Vad tycker du dig ha sätt bevis på detta?
Citera
2018-09-10, 04:17
Medlem
wBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vad tycker du dig ha sätt bevis på detta?
Invandringen är ett perfekt exempel. Det började långsamt och har sakta blivit en allt viktigare fråga för att tillslut eskalera till galenskapen 2015.
Förutsatt att svensken vill ha en vändning så kommer den antagligen följa samma bana. SD kan kanske ses som startskottet när dom kom in i riksdagen 2010 och nu kanske vi är halvvägs till en totalt samhällsförändring på den fronten.

Satan va segt fb är just nu...
Citera
2018-09-10, 04:24
Medlem
Helt sjukt. Både jag å sambon röstade.. Hur fan kan detta stämma..
Citera
2018-09-10, 04:26
Medlem
Längtar t EU val så ni kan få 2 röster..
Citera
2018-09-10, 04:30
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wBBC
Fi är särredovisade pga av dom fick över 1% förra valet. Har man valsedlar utlagda av valmyndigheten så kommer partiet inte att hamna i övriga högen som räknas på onsdag utan räknas tillsammans med riksdagspartierna.
Ok, >1% I förra valet annars fördröjs resultatet med tre dagar.
Är det ytterligare något trix man hittat på för att krångla till det för nya partier? Ungefär som 4%-spärren.

Valresultat är ju ganska heta nyheter, men här fördröjer man resultatet i tre dagar för vissa partier. Är det nödvändigt?
Citera
2018-09-10, 04:35
Medlem
wBBCs avatar
Citat:
Ok, >1% I förra valet annars fördröjs resultatet med tre dagar.
Är det ytterligare något trix man hittat på för att krångla till det för nya partier? Ungefär som 4%-spärren.

Valresultat är ju ganska heta nyheter, men här fördröjer man resultatet i tre dagar för vissa partier. Är det nödvändigt?
Om jag förstår det rätt så görs detta för att snabbt kunna leverera ett någorlunda tillförlitligt valresultat så snabbt som möjligt efter att vallokalerna stängts. Finns väl ett 30 tal partier i övriga kategorin. Ska alla dessa plus eventuella Kalle Anka partier ha en varsin hög som rapporteras in till Valmyndigheten så kommer det nog att ta bra mycket längre tid.
Citera
2018-09-10, 04:45
Medlem
Medierna ville bara avslöja 1% av allta röstköp som sjuklövern gjort i "förorten". Många bygglov/böneutrop/föreningsstöd har blivit eller kommer bli beviljade. 8-10 procentenheter fattas hos SD/AFS. 2022 kommer bli ännu värre. SD kommer inte öka mer eftersom andelen svenskar nu blir allt mindre för varje år som går. Sverige är ett Abendland.
Citera
2018-09-10, 07:11
Medlem
Totalt haussande på olika twitterkonton före valet och nu total tystnad.

Ska bli kul att se hur AfS förklarar det här fiaskot.

Dock verkar dom bli större än Svenskarnas parti 2014.
Citera
2018-09-10, 07:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Varför redovisar Valmyndigheten FI separat men inte andra partier från gruppen "övriga"?

Jag skulle tro att en myndighet har regler att följa? De kan inte göra som t.ex en tidning eller ett parti, beställa en OU och sedan redovisa resultatet (s)om de vill?

Om jag inte svarar direkt så är det för att Fb och andra sajter är belastade i smb m valet

Tror det har att göra med att F! fick partistöd.

AfS kan alltså ha mer än 0,4 procent. Är väl ganska sannolikt att de ligger där någonstans.
Senast redigerad av Troian 2018-09-10 kl. 07:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in