Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 09:43
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Mattias Karlssons beteende är extremt provocerande då jag ändå känner mig tvungen att rösta SD i kommun/landsting, men funderar samtidigt allvarligt på att blankrösta, jag vill inte belöna denna arrogans. Om jag inte bestämt mig på valdagen blir det slantsingling.

Mitt tips, som du inte behöver ta åt dig av, är att rösta SD och inte låta påverkas av vissa individer som du ogillar. Själv ser jag en röst på SD som ett synligt motståndstagande från sjuklövern. Det är att skicka en pik till dessa, och tillfället kan inte vara bättre nu när SD har momentum. AfS jobbas in vid nyval eller 2022.
Citera
2018-09-08, 09:44
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror du har en poäng. AfS-väljarna tillhör den lilla skara som inte tar del av TV och nyhetstidningar. Och i denna grupp är man ganska starka, och med hjälp av bottar så dominerar man Twitter.

Det är nog också en delförklaring till att många som säger att de ska rösta på AfS så grovt överskattar stödet. De lever i en medial bubbla. Ser inte hur liten betydelse AfS på det stora hela spelar, för de 90-95 procent som har dagspress, radio, SVT och prat i fikarummet som sina huvudsakliga politiska källor.

Du menar dessa bottar?
Citat:
Då infinner sig frågan, vilket är då i kategorin botar enligt FOI?

Först kan man läsa att de alternerar mellan termerna bot och automatiserat konto. Media har anammat det förra helt. Och med bot förs direkt tankarna till ett konto som helt styrs av en dator, eller hur? En algoritm, ett konto skapat av ett datorprogram.

Problemet är att det inte alls är FOI:s kategorisering.

Enligt dem i denna rapport är en bot även konton hanterade av anställda för att sprida “propaganda” eller hanterat av en privatperson som använder kontot för att kontinuerligt och i hög omfattning kopiera eller retweeta innehåll.
https://uvell.se/2018/08/29/fake-news-om-okning-av-twitterbotar/

En moderat som drar ner byxorna på FOIs rapport om bottar, samma rapport som ligger till grund för alla de artiklar som gick runt i MSM för ett tag sen.

Sen kan du sluta prata om bottar iallafall

Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Mitt tips, som du inte behöver ta åt dig av, är att rösta SD och inte låta påverkas av vissa individer som du ogillar. Själv ser jag en röst på SD som ett synligt motståndstagande från sjuklövern. Det är att skicka en pik till dessa, och tillfället kan inte vara bättre nu när SD har momentum. AfS jobbas in vid nyval eller 2022.

Det är som att säga bara för du inte gillar Tuffe-Uffe så kan man ändå rösta på M.

Du inser att det är Mattias Karlsson som styr och ställer i SD?

Varför skulle någon som har insett att SDs politik inte kan göra något åt de problem vi har i landet idag rösta på dom istället för AfS? Varför skulle någon vilja ge en pik till sjuklövern istället för att jobba för att rädda och ta tillbaka vårt land på riktigt?

Ett riksdagsinträde för AfS hade förövrigt varit en fet påle upp i röven på sjuklövern så du kan ta din pik och försöka i någon annan tråd istället.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-09-08 kl. 09:49.
Citera
2018-09-08, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax

En pik till sjuklövern. Är det allt du ser med din röst? Och dessutom på SD som gör allt dom kan för att bli en del en 7klövern.
Citera
2018-09-08, 09:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror du har en poäng. AfS-väljarna tillhör den lilla skara som inte tar del av TV och nyhetstidningar. Och i denna grupp är man ganska starka, och med hjälp av bottar så dominerar man Twitter.

Det är nog också en delförklaring till att många som säger att de ska rösta på AfS så grovt överskattar stödet. De lever i en medial bubbla. Ser inte hur liten betydelse AfS på det stora hela spelar, för de 90-95 procent som har dagspress, radio, SVT och prat i fikarummet som sina huvudsakliga politiska källor.
Det där tror jag inte stämmer, har du något exempel?
Citera
2018-09-08, 09:56
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusalfen
ALTERNATIV FÖR SVERIGES POLITIK ÄR EN BEDRÄGLIG BLUFF!

Alternativ för Sverige är en samling hycklande karriärister som driver en populär fråga de vet ger en snabb och enkel biljett till makt och pengar. Partisekreterare Jessica Ohlson hjälper i sitt yrke tom. asylturister i Nyköping på pappans advokatbyrå. I minst 17 asylärenden har hon företrätt invandrare. ASF med Kasselstrand, Ahl, Hahne mfl. VET att de aldrig någonsin på denna jord kommer att få folkmordspartiet Moderaterna, KD, Centern eller ens det kontrollerade oppositionspartiet Sverigedemokraterna med på sin radikala återvandringspolitik. De får ALDRIG de 51 % de behöver för att skicka folk hem. Deras invandrarpolitik/ lösning är därför bara en komplett bluff som låter bra på torgmöten, men långt från den reella makten. Det parlamentariska systemet i Sverige gör att landet är döende och vi kommer snart att vara i minoritet. Malmöborna är det redan.

Så snart muslimer i Sverige vuxit sig tillräckligt stora som grupp och går ihop och startar eget (antisvenskt)parti kommer svenskarna att bli alltmer irrelevanta och marginaliserade. Genom att rösta om och om igen på de etablerade partierna för etnisk svensk rensning har svenskarna irreparabelt skadat sitt land. Det nya Sverige kommer i framtiden att styras av svenskhatande folk med utomeuropeisk bakgrund, eftersom de kommer att ha röstmajoriteten. Ingenting inom det nuvarande parlamentariska systemet kan förhindra denna process.

Du kan som ekonomisk turist köpa juridisk hjälp i kontakterna med Migrationsverket av Alternativ För Sveriges egen Jessica Ohlson i Nyköping! https://www.expressen.se/nyheter/var-for-extrem-for-sd--hjalper-nu-flyktingar/

Nu ger vi AfS en chans, sen ser vi vad som händer.
Citera
2018-09-08, 09:58
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Ett riksdagsinträde för AfS hade förövrigt varit en fet påle upp i röven på sjuklövern så du kan ta din pik och försöka i någon annan tråd istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
En pik till sjuklövern. Är det allt du ser med din röst? Och dessutom på SD som gör allt dom kan för att bli en del en 7klövern.

Jasså, inte ens Kasselstrands egna taktik duger för er. AfS till riksdag och SD till kommun och landsting. Nåväl, jag får väl sluta hänga här.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Du menar dessa bottar?

https://uvell.se/2018/08/29/fake-news-om-okning-av-twitterbotar/

En moderat som drar ner byxorna på FOIs rapport om bottar, samma rapport som ligger till grund för alla de artiklar som gick runt i MSM för ett tag sen.

Sen kan du sluta prata om bottar iallafall

Ja precis, det är FOI-terminologin jag använder. Håller med om att på en teknisk nivå har Uvell en poäng, men FOI-rapportens syfte är inte att undersöka om/vilken teknologi som ligger bakom AfS och SD:s dominans på Twitter.

Min poäng var att AfS-dominansen på Twitter ger en så grovt felaktig bild av opinionen. Sedan spelar det mindre roll om någon manuellt loggar in på tio konton för att RT:a (typ 50 klick), eller om han använder någon form av automatiserat verktyg (tio klick) för att göra det samma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hur gör man för att ändra rösterna till blanka för Kommun/Landsting?

Tror inte jag sett några sådana blanka valsedlar på ställena jag varit in i! och vill inte riskera att min förtidsröst på AFS blir ogiltig.

Du går helt enkelt och röstar på valdagen. Men kom ihåg att alla (upp till tre) förtidsröster då kasseras!

Det är därför MYCKET VIKTIGT att se till att rösta Alternativ för Sverige IGEN på valdagen. Annars blir det bara två blanka röster i kommun/landsting och ingen röst i riksdagsvalet.
Citera
2018-09-08, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag hoppas inte att någon väljare påverkas av Mattias Karlssons och Richard Jomshofs svartmålningar av AfS. Det är ju liksom inte läge att tappa väljare för partiet nu oavsett hur deras stöd ser ut.

Det får vi verkligen hoppas. För egen del så kommer jag att vara lika nöjd med att ha röstat på AfS vare sig man slutar på 0,1% eller på 10%, då jag oavsett vilket kommer att ha röstat på det alternativ som jag tycker är det bästa.

Sedan skall jag inte förneka att jag ändå påverkas på bl a Karlssons utspel, rösterna på SD i landsting och kommun som jag länge tänkt mig att lägga är allt annat än säkra nu. Har tidigare rättfärdigat dem med att hur dåliga SD än är så är alternativen i 7k ännu värre. Blir dock svårare och svårare att övertyga mig själv om detta.
Citera
2018-09-08, 10:03
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Du går helt enkelt och röstar på valdagen. Men kom ihåg att alla (upp till tre) förtidsröster då kasseras!

Det är därför MYCKET VIKTIGT att se till att rösta Alternativ för Sverige IGEN på valdagen. Annars blir det bara två blanka röster i kommun/landsting och ingen röst i riksdagsvalet.

Min röstsedel med det vackra blågula hjärtat ligger någonstans i en låda och väntar på att räknas. Känns bra!
Citera
2018-09-08, 10:05
Medlem
Naturligtvis så fattar väl dem flesta att återvandringen mm aldrig kommer genomföras. Men det kommer bli fruktansvärt obekvämt för dem övriga korrupta landsförrädarna i 7-klövern när AFS ställer dem till svars i talarstolen om förfallet i Sverige dem ställt till med.
Citera
2018-09-08, 10:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajnfelt
Naturligtvis så fattar väl dem flesta att återvandringen mm aldrig kommer genomföras. Men det kommer bli fruktansvärt obekvämt för dem övriga korrupta landsförrädarna i 7-klövern när AFS ställer dem till svars i talarstolen om förfallet i Sverige dem ställt till med.
Man måste sikta mot stjärnorna för att nå målen. Det kommer kompromissas och kanske kasnke bestämmer man sig för att verkligen skicka ut de minst 12 000 som fått avslag och gömmer sig. Kanske kommer man också överens om att det nog är klokt att utvisa dom som mördat, etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in