Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-03, 18:02
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johqnni
Det är alltså Kungsträdgården det gäller och inte Kungsholmen. Vidare är det polisen som avgör om man får tillstånd att ha en allmän sammankomst. Det Stockholms stad har gjort är att förvägra Afs att använda deras scen m.m.

Vilket vore riktigt jävla synd med tanke på alla fantastiska gäster som de har bjudit in. Men jag har gott hopp att de ska kunna vinna rättsstriden, eller finna en alternativ scen (troligen har de redan en plan B i bakfickan).

Att det heter "Alla till Kungsan!" just nu tolkar jag som i) att hålla kampandan uppe, så ii) att folk inte ska ändra sina resplaner. Det som är helt säkert är, att någon blir det!
Citera
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag brukade tidigare skriva att jag är liberal, men inte folkpartist. Tyvärr är det svårt att göra den distinktionen efter deras namnbyte.

Ved du exakt vilka personer och partier som stod bakom det idiotiska beslutet? Det talas om "majoriteten" i Stockholms stad.
"Jag är liberal men inte liberal", haha. Okej, jag skojar med dig nu

"Majoriteten" i Stockholms stad är väl den styrande majoriteten som består av S, V, MP och FI?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Dom har fortfarande polistillstånd men får inte hyra själva scenen. Dom fixar väl det med eget ljudsystem
polistillstånd för vad? tillståndet från kungsan gäller ju inte längre.
Citera
2018-09-03, 18:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag brukade tidigare skriva att jag är liberal, men inte folkpartist. Tyvärr är det svårt att göra den distinktionen efter deras namnbyte.

Ved du exakt vilka personer och partier som stod bakom det idiotiska beslutet? Det talas om "majoriteten" i Stockholms stad.

Den rödgrönrosa majoriteten plus Liberalerna är det jag vet. Gissningsvis så stod fler partier bakom det här kriminella beslutet.
Citera
2018-09-03, 18:04
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Dom har fortfarande polistillstånd men får inte hyra själva scenen. Dom fixar väl det med eget ljudsystem

Om polistillståndet fortfarande gäller så kan ju Wanngård grina bäst hon vill där hon sitter. Dom får helt enkelt stå på marken istället.
Citera
2018-09-03, 18:05
Medlem
Baertlings avatar
Citat:

Från AfS hemsida:
Sissela Nordling Blanco (Fi), ordförande i kommunstyrelsens råd för mänskliga rättigheter, kommenterar beslutet i ett pressmeddelande [Källa: Stockholm direkt]:
– Vi är glada över att vi i den rödgrönrosa majoriteten i Stockholm är överens och kan agera snabbt i dessa lägen.

Lär alltså vara S, MP, V & Fi om Blancos påstående stämmer
Citera
2018-09-03, 18:05
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93
vadå gå dit? afs kan inte ha nåt möte, de är de sossarna vill, då måste Afs flytta tll ett annat ställe.
12-22 i Kungsträdgården. Vi flyttar oss inte!
Citera
2018-09-03, 18:08
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93
polistillstånd för vad? tillståndet från kungsan gäller ju inte längre.

Du tror på allvar att politrukerna i Stockholm stad har rätt att gå emot givet tillstånd från polisen?

Det har de INTE. De kan eventuellt vägra att hyra ut den skattefinansierade scenen, men de kan inte påverka givet tillstånd från polisen.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Kungsträdgården och #AfS2018 trendar på Twitter. Bra att förtrycket uppmärksammas.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Frågan är vad "bokningen" omfattar, själva scenen eller ett större område. Vad händer om Stockholms stad skulle låta någon annan organisation boka scenen nu när den är ledig? Kommer polisen i så fall att bli tillsagd att avvisa AfS anhängare?

Därför tror jag det skulle vara klokt av AfS att begära inhibition av avbokningsbeslutet så snabbt som möjligt. Möjligheterna för Stockholms stad att krångla till det hela skulle då minska.
Citera
2018-09-03, 18:11
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Frågan är vad "bokningen" omfattar, själva scenen eller ett större område. Vad händer om Stockholms stad skulle låta någon annan organisation boka scenen nu när den är ledig? Kommer polisen i så fall att bli tillsagd att avvisa AfS anhängare?

Därför tror jag det skulle vara klokt av AfS att begära inhibition av avbokningsbeslutet så snabbt som möjligt. Möjligheterna för Stockholms stad att krångla till det hela skulle då minska.

Tror knappast polisen skulle ge tillstånd till ett konkurrerande evenemang i nuläget...
Citera
2018-09-03, 18:12
Medlem
Incendios avatar
Wow! Jag hade väntat mig ett sjuhelsikes event i Kungsan på fredag, nu blir det REVOLUTION istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in