Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-10, 16:35
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoneflowerChannel
Angående Åkessons snack om att han inte bryr sig om vem som genomför SD:s politik så är han ju för invandring och emot repatriering. 'Nuff said!

Åkesson är rasist eftersom han anser att det är "nazism" att anse att Sverige är ett land för etniska svenskar i första hand.

Vill Åkesson hellre vara polare med MP än AfS så sviker nog väljarna. De flesta SDare som varit med ett tag sympatiserar nog mer med AfS än SD. SDs ledning även de men de måste ju hålla masken då de nu måste fiska röster från vänster eftersom gammelmoderaterna som röstat SD nu har ett bättre alternativ.
Citera
2018-03-10, 17:24
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensktpeddo
Sverigedemokraterna är rädda för att tunga namn som Kenth Ekeroth och Björn Söder ska byta parti. Missnöjet gror o helt plötsligt finns ett alternativ, farligt, farligt.
Kenth Ekeroth är av judisk börd och nog rätt så sionistisk. Som jag förstått det är judar och Israel inte särskilt poppis hos gamla SDU. Det var en anledning till att de fick sparken. Tvivlar på att KE byter. Söder sitter väl på 60k+ i riksdagslön, så inte fan byter han till något litet skitparti han får jobba gratis för. Möjligen om han inte hamnar på riksdagslistan. Den gamla liraren Erik Almqvist skulle jag dock kunna se.

Men, men, ett tramsparti. Det de mest inbitna SD:arna inte förstår är att anledningen till att de växer, och att även delar av medelklassen börjat överväga att rösta på dem, är för att de gjort sig av med de värsta tomtarna och raggat upp en del folk som kan resonera längre än "alla blattar ska ut".
Citera
2018-03-10, 17:43
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Men, men, ett tramsparti. Det de mest inbitna SD:arna inte förstår är att anledningen till att de växer, och att även delar av medelklassen börjat överväga att rösta på dem, är för att de gjort sig av med de värsta tomtarna och raggat upp en del folk som kan resonera längre än "alla blattar ska ut".

Även om man använder din negativa formulering om AfS "alla blattar ska ut" retorik så måste jag säga att då har jag missförstått Samnytts kommentatorsfält där jag tycker att 90% av kommentarerna ger ett intryck av att det är vad de vill. Även om det formuleras mer i ordalag: De som ljugit om sina skäl ska hem, de har inget här att göra, man får inte sätta grupp mot grupp, pensionärerna får inget men lyxflyktningarna får allt, förbjud tiggeriet, vi ska jobba längre fast vi har så många pensionsräddare mm mm. Samma när man träffar folk irl.

De som resonerat längre, vad har de kommit fram till?
Har jag missförstått kommentarerna så grovt?
Citera
2018-03-10, 17:52
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Även om man använder din negativa formulering om AfS "alla blattar ska ut" retorik så måste jag säga att då har jag missförstått Samnytts kommentatorsfält där jag tycker att 90% av kommentarerna ger ett intryck av att det är vad de vill. Även om det formuleras mer i ordalag: De som ljugit om sina skäl ska hem, de har inget här att göra, man får inte sätta grupp mot grupp, pensionärerna får inget men lyxflyktningarna får allt, förbjud tiggeriet, vi ska jobba längre fast vi har så många pensionsräddare mm mm. Samma när man träffar folk irl.

De som resonerat längre, vad har de kommit fram till?
Har jag missförstått kommentarerna så grovt?
Och hur stor del av väljarbasen kommenterar på Samnytt? Det som folk ogillar med SD och garanterat i ännu högre grad med Alternativ för Sverige är att man känner att folk motiveras av rasism. Det är massor av människor i medelklassen som inte vill ha stor invandring, vill utvisa illegala och brottslingar med mera, men de drar sig för extrema partier, eftersom de inte gillar när folk motiveras av "din ras är sämre än min" och liknande. Folk som säg vill utvisa invandrare som sköter sig eller för den delen frångå rättsliga principer för att kasta ut folk. Som att kasta ut medborgare, som är födda här och föddes in i sitt medborgarskap, för att deras föräldrar var invandrare.

Det här partiet kommer dra till sig tokstollar som kommer prata om muslimer och svarta som djur, snack om etnisk rensning, att man borde skjuta dem etc lär bli vanligt.

Men SD är säkert nöjda. Det kan ju leda till att de slipper sina egna stollar eftersom de går till AfS istället. Det var trots allt inte direkt negativt för S att de blev av med de värsta kommunisterna när V bildades.
Citera
2018-03-10, 18:08
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Och hur stor del av väljarbasen kommenterar på Samnytt? Det som folk ogillar med SD och garanterat i ännu högre grad med Alternativ för Sverige är att man känner att folk motiveras av rasism.
Procentuellt är det inte många som kommeterar men det låter likadant irl. Sedan är det inte rasism att vilja leva med sitt eget folk, pkfloskler som borde gå i pension vid det här laget.

Citat:
Det är massor av människor i medelklassen som inte vill ha stor invandring, vill utvisa illegala och brottslingar med mera, men de drar sig för extrema partier, eftersom de inte gillar när folk motiveras av "din ras är sämre än min" och liknande. Folk som säg vill utvisa invandrare som sköter sig eller för den delen frångå rättsliga principer för att kasta ut folk. Som att kasta ut medborgare, som är födda här och föddes in i sitt medborgarskap, för att deras föräldrar var invandrare.
En undersökning från Italien visade att 97% var ekonomiska migranter. Till och med SVT gjorde bort sig när reportern sa att de såg Europa som en stor bankomat. Hur länge har det varit så?

Citat:
Det här partiet kommer dra till sig tokstollar som kommer prata om muslimer och svarta som djur, snack om etnisk rensning, att man borde skjuta dem etc lär bli vanligt.
Har inte sett en enda kommentar här som är i närheten, men jag känner ju inte alla så vi får väl se om du har rätt.

Citat:
Men SD är säkert nöjda. Det kan ju leda till att de slipper sina egna stollar eftersom de går till AfS istället. Det var trots allt inte direkt negativt för S att de blev av med de värsta kommunisterna när V bildades.
Ja, det gjorde ju Jimmie väldigt klart för sig i TV4 för några dagar sedan.
Citera
2018-03-10, 18:11
Medlem
Citat:
Kenth Ekeroth är av judisk börd och nog rätt så sionistisk. Som jag förstått det är judar och Israel inte särskilt poppis hos gamla SDU. Det var en anledning till att de fick sparken. Tvivlar på att KE byter. Söder sitter väl på 60k+ i riksdagslön, så inte fan byter han till något litet skitparti han får jobba gratis för. Möjligen om han inte hamnar på riksdagslistan. Den gamla liraren Erik Almqvist skulle jag dock kunna se.

Då har du förstått fel. En av anledningarna till att SDU blev utsparkade var för att dom förespråkade en tvåstatslösning i Israel/Palestinakonflikten, precis som dom flesta övriga partierna. Detta föll inte i god jord hos SD och bla Kent Ekeroth.
Citera
2018-03-10, 18:14
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Danska socialdemokraterna har stramare invandringspolitik än AfS, Bor det bara stollar i Danmark?
Citera
2018-03-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envik
En annan anledningen (kanske den viktigaste) var att Jimmie trodde att Hanhe hade haft ihop det med hans sambo bakom hans rygg.
Om det stämmer så kan det nog också ha varit en bidragande anledning.
Citera
2018-03-10, 19:30
Medlem
ExtremParanoias avatar
Citat:
En annan anledningen (kanske den viktigaste) var att Jimmie trodde att Hanhe hade haft ihop det med hans sambo bakom hans rygg.
Lustigt ryckte men jag kan inte låta bli att notera hur nybryggt det låter.
Citera
2018-03-10, 19:50
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shobren99
Vad säger afs om kungahuset? Jag hatar skiten viktigaste frågan för mig att det ska läggas ned

Jag är ingen rojalist eller vän av kungahuset, men hur fan kan du anse att det skulle vara den viktigaste frågan i nuläget?
Citera
2018-03-10, 20:49
Medlem
Citat:
Och hur stor del av väljarbasen kommenterar på Samnytt? Det som folk ogillar med SD och garanterat i ännu högre grad med Alternativ för Sverige är att man känner att folk motiveras av rasism. Det är massor av människor i medelklassen som inte vill ha stor invandring, vill utvisa illegala och brottslingar med mera, men de drar sig för extrema partier, eftersom de inte gillar när folk motiveras av "din ras är sämre än min" och liknande. Folk som säg vill utvisa invandrare som sköter sig eller för den delen frångå rättsliga principer för att kasta ut folk. Som att kasta ut medborgare, som är födda här och föddes in i sitt medborgarskap, för att deras föräldrar var invandrare.

Anledningen till att du gnäller som en liten kärring om rasism är i grunden att du är antivit. Du skulle nämligen inte i första taget peka ut rasism hos andra folkslag, hos judar, kurder, japaner osv. Trots att det är allmänt känt att etnocentrismen ofta är mycket starkare hos dessa än vad den är hos svenskar så skonas dessa från denna anklagelse. Märkligt att det bara är ett problem när samma sak dyker upp hos vita. Det är nästan som att du tycker att vi bör vara mer andligt högstående än diverse icke-vita vildar? Vilket för mig till poängen: rasism och etnocentrism är naturligt och alla människor bär på det, oavsett om de (som du) gör det omedvetet eller om de gör det medvetet.

Sen är inte SD och AfS några "extrema" partier. Det är de som vill byta ut svenska folket och göra svenskarna till minoritet i sitt eget land som är det. Inbilla dig inte att du har något moraliskt överläge när du pratar om nationella väljare som "stollar" bara för att de inte delar er fanatiska folkmordsfilosofi. Vi är i allmänhet väldigt förnuftiga och ser precis vad som håller på att hända. Du gör det uppenbarligen inte, och har grunda kunskaper om det du pratar om, men sitter ändå och pekar finger i bästa Dunning-Kruger-stil. Det är inte särskilt smickrande för dig, särskilt inte när du gör det så ogenerat.
Citera
2018-03-10, 21:09
Medlem
frdks avatar
Citat:

haha.. go en du, har du sett hur hanhe ser ut?
tror vi stänger den dörren va..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in