Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
18-08-31, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Diagnosspekulationer hör hemma i sunkiga skvallertrådar, inte politiska trådar.

Tvärtom! Detta är mer än bara spekulationer - och det berör ju personens förmåga att leda ett parti. Men om diskussionen inte passar dig, har du din fulla frihet att bege dig till kändisforumet och skvallra.
Citera
18-08-31, 23:41
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag har sett Göteborgstalet. Der bevisar ingenting. För övrigt är somaliefrågan en separat diskussion, och inte relevant här.

I rest my case.
Citera
18-08-31, 23:55
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Beträffande psykopati finns det en s.k. checklista, Psychopathy Check List. Kasselstrand har absolut flera eller rentav många sådana drag, däremot är det väldigt vanskligt att säga om han uppfyller kriterierna för psykopati totalt sett.

En viktig komponent i psykopatisammanhang är impulsstyrning/bristande konsekvenstänkande. Jag har tidigare påpekat de uppenbara bristerna i AfS säkerhetskoncept. Och uppenbarligen fick jag rätt, med tanke på vad som hände i Uddevalla. Tack och lov blev ju ingen allvarligt skadad, men i alla fall...

Hur orkar du bygga din halmgubbe, trots att så många strån har dragits från dig? Letar du nästa strå längst in i ladan numer?

Berätta gärna mer om checklistan och vilka punkter Gustav uppfyller. Kan bli episkt.
Citera
18-09-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Hur orkar du bygga din halmgubbe, trots att så många strån har dragits från dig? Letar du nästa strå längst in i ladan numer?

Berätta gärna mer om checklistan och vilka punkter Gustav uppfyller. Kan bli episkt.

Jaså, vilka "strån" har dragits från "halmgubben"?
Citera
18-09-01, 00:11
Medlem
Citat:
Beträffande psykopati finns det en s.k. checklista, Psychopathy Check List. Kasselstrand har absolut flera eller rentav många sådana drag, däremot är det väldigt vanskligt att säga om han uppfyller kriterierna för psykopati totalt sett.

En viktig komponent i psykopatisammanhang är impulsstyrning/bristande konsekvenstänkande. Jag har tidigare påpekat de uppenbara bristerna i AfS säkerhetskoncept. Och uppenbarligen fick jag rätt, med tanke på vad som hände i Uddevalla. Tack och lov blev ju ingen allvarligt skadad, men i alla fall...

Yes, känner till den! Jag är beredd att tro dig även om jsg är mer försiktig i min bedömning då jag inte lyssnat så mycket på andra saker än torgmötena där han garanterat uppvsar vissa tecken, just eftersom alla dessa begrepp blivit så urvattnade i såväl nätforumssammanhang som i vanliga livet. Men jag välkomnar sådana diskussioner när de förs på ett sansat sätt. Kasselstrand lär inte uppfylla kriterierna fullt ut gissat jag men har nog säkerligen en hel del sådana drag!

Återigen så är ju det en separat diskussion som man kan ha oavsett om man gillar Afs eller inte, vilket tyvärr en del här inte förstår. Förs den på rätt sätt är det inte smutskastning. Jag sympatiserar exempelvis med Afs politiska åtgärder men behöver för den sakens skull inte bli överlycklig över företrädarnas retorik och beteende. Att Kasselstrand eggar och får de att känna sig stora och som hjältar är inget som gör förekomsten av evenuell psykopati hos ifrågavarande mindre aktuell bara för att man sympstiserar med budskapet. Att tro det är väl naivt om något!

Lite utdraget här men tar gärna mer ingående diskussioner med dig om detta i PM om du vill. Jag är mycket intresserad av personlighetspsykologi, framförallt när det gäller de nationalister som är och lär vara i fokus de närmsta åren.

Vänligen,
Incestuous
Citera
18-09-01, 00:18
Avstängd
tramsebyxans avatar
Känner du inte igen en kung ens när du ser honom?
Citera
18-09-01, 00:19
Medlem
Känns jävligt bra att redan ha förtidsröstat. Afs sd sd. Fattas väl bara ett medlemsskap i afs nu. Hur många medlemmar har afs idag någon som vet? Mot riksdagen
Citera
18-09-01, 00:32
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Jaså, vilka "strån" har dragits från "halmgubben"?

Klarar du inte ens av att bemöta din egen halmgubberetorik? Kom igen nu, berätta för oss hur Kasselstrand är psykopat.
Citera
18-09-01, 00:34
Medlem
Antalet likes på Facebook exploderar. Nu är det 48300, en ökning på ett par tusen på ett dygn.
Citera
18-09-01, 00:35
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurzio
Känns jävligt bra att redan ha förtidsröstat. Afs sd sd. Fattas väl bara ett medlemsskap i afs nu. Hur många medlemmar har afs idag någon som vet? Mot riksdagen

För en vecka sedan var det 1400.
Citera
18-09-01, 00:36
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
För en vecka sedan var det 1400.
Nej, det var 1400 aktivister.
Citera
18-09-01, 00:38
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Nej, det var 1400 aktivister.

Aha, trodde det var samma sak. Vad är skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in