Citat:
Ursprungligen postat av
dubbelbottnad
Beträffande psykopati finns det en s.k. checklista, Psychopathy Check List. Kasselstrand har absolut flera eller rentav många sådana drag, däremot är det väldigt vanskligt att säga om han uppfyller kriterierna för psykopati totalt sett.
En viktig komponent i psykopatisammanhang är impulsstyrning/bristande konsekvenstänkande. Jag har tidigare påpekat de uppenbara bristerna i AfS säkerhetskoncept. Och uppenbarligen fick jag rätt, med tanke på vad som hände i Uddevalla. Tack och lov blev ju ingen allvarligt skadad, men i alla fall...
Yes, känner till den! Jag är beredd att tro dig även om jsg är mer försiktig i min bedömning då jag inte lyssnat så mycket på andra saker än torgmötena där han garanterat uppvsar vissa tecken, just eftersom alla dessa begrepp blivit så urvattnade i såväl nätforumssammanhang som i vanliga livet. Men jag välkomnar sådana diskussioner när de förs på ett sansat sätt. Kasselstrand lär inte uppfylla kriterierna fullt ut gissat jag men har nog säkerligen en hel del sådana drag!
Återigen så är ju det en separat diskussion som man kan ha oavsett om man gillar Afs eller inte, vilket tyvärr en del här inte förstår. Förs den på rätt sätt är det inte smutskastning. Jag sympatiserar exempelvis med Afs politiska åtgärder men behöver för den sakens skull inte bli överlycklig över företrädarnas retorik och beteende. Att Kasselstrand eggar och får de att känna sig stora och som hjältar är inget som gör förekomsten av evenuell psykopati hos ifrågavarande mindre aktuell bara för att man sympstiserar med budskapet. Att tro det är väl naivt om något!
Lite utdraget här men tar gärna mer ingående diskussioner med dig om detta i PM om du vill. Jag är mycket intresserad av personlighetspsykologi, framförallt när det gäller de nationalister som är och lär vara i fokus de närmsta åren.
Vänligen,
Incestuous