2018-08-31, 23:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
AfS kommer in. Äntligen säger någon det som svenskarna tänker! Och så här jag ju satsat en slant på Betsson också 😀

För hur kul är det egentligen att kryssa runt bland förbittrade hucklen med massor av barn, våldsamma invandrargäng och lite random utkastade handgranater?

Alla kriminella invandrare ska ut. Varför skulle vi vilja ha dem här?

Skötsamma invandrare får naturligtvis stanna, men de behöver inte nödvändigtvis bli fler.

Sverige är svenskarnas land. Acceptera det eller återvända hem.

Citat:
”Sverige är vårt, det är sex och en kvarts millioner levande svenskars land. Men det är även de dödas land, deras som byggt upp det åt oss från början och lämnat oss sitt verk att förvalta och förkovra. De döda är åtskilliga millioner flera än vi. De har mycket att säga oss nu, och vi är skyldiga att lyssna till dem. Vi lyssnar till dem genom att minnas vad de uträttat och genom att värdesätta deras strävan. De kan icke mera värja sitt verk. Det åligger oss."

Wilhelm Moberg 1941
Citera
2018-08-31, 23:24
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag vill fråga en sak i tråden:

Jag när en liten teori om att det kommer vara "samma 5%" av väjarkåren som tog SD till riksdagen 2010 som nu s.a.s "gått vidare" antingen rakt från SD eller via soffan allteftersom SD liberaliserades.
När valet hölls 2010 sov jag fortfarande gott. Så jag är nyfiken på hur ni som var med 2010 och lyfte in SD och det momentum som fanns då, jämfört med AfS och dess momentum nu?

Jag såg inte samma momentum 2010 som nu, kanske delvis för att jag inte tittate så noga och var upptagen med att sova, men vad säger ni som har varit med båda gångerna? Upplever ni någon skillnad, i "styrkan" nu mot då?

Vad säger ni gamla rävar?

Om det är samma eller mer nu finns det ju en stor chans att komma in för Afs menar jag.
Det går inte att jämföra. Det var två helt olika typer av partier och situationer. 2010 visste alla någorlunda vakna personer på Flashback att SD skulle med all sannolikhet komma in i riksdagen. Det hände inte så mycket i opinonen under året innan valet, de av oss som röstade på SD 2006 också hade naturligtvis på känn att man sannolikt skulle in i riksdagen 2010 redan då efterso man hade 2,9 procent redan då. Den valrörelsen var mest att likna med någon form av gatlopp och massiv propagandamotoffensiv som kulminerade med valsedeln i rännstennen på expressens löpsedel och häxjakten som svepte över landet efter valet. Sverigedemokraterna krälade fram i den här motvinden och lyckades ändå komma ut levande, men hade aldrig något momentum. Alla demonstrationer var enstaka svenskar och massiva mängder motdemonstranter med vuvuzuelor.

Den här valrörelsen har en helt annan dynamik. Alternativ för Sverige växer och accelererar in i valrörelsen. Till skillnad från när SD kom in så är man mer att likna med ett skenande tåg som kör över de hinder som etablissemanget lägger i vägen. Den stora frågan är mer hur stora man hinner bli i den här valrörelsen innan valet kommer. Man har börjat från noll och växer uppenbart, frågan är hur mycket. Sverigedemokraterna hade en mycket mer garanterad väg in i riksdagen, men om något så tappade man väl snarare lite i valrörelsen av etablissemangets massiva propagandaoffensiv. AfS bemöts istället mer med nedtystning.
Senast redigerad av Doktor Pork 2018-08-31 kl. 23:26.
Citera
2018-08-31, 23:27
Avstängd
tramsebyxans avatar
[quote=dubbelbottnad|65111590

Vid ett torgmöte sade han t. ex. att "ni invandrare, som känner er lite, lite osäkra på om ni är i riskzonen för återvandring, ni bör nog redan packa era väskor....!" med en iskall underton.

VId det omtalade torgmötet i Uddevalla, där kaozinvandrarna höll på att löpa amok, var Kasselstrand som i trance! Just sayin...[/QUOTE]

En iskall underton. Ja, och det här är bara början på svenskarnas motreaktion.

Ingen invandrare som vet med sig att den har gjort rätt för sig i Sverige behöver oroa sig, men resten ska UT.
Citera
2018-08-31, 23:27
Medlem
Citat:
Ni som tror att Gustav är psykopat/sociopat - titta på honom när han håller talet i Göteborg. Han älskar Sverige och han älskar svenskarna. Sitt folk. Vårt folk. Det är en fullständig anomali att kasta in t.ex. 100 000 somalier här och tro att de plötsligt blir svenskar. De kommer aldrig att bli svenskar. De kan inte ens bli det. Lika lite som jag som svensk kan bli somalier.

Jag har sett Göteborgstalet. Der bevisar ingenting. För övrigt är somaliefrågan en separat diskussion, och inte relevant här.
Citera
2018-08-31, 23:28
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mejdejmejdej
Tror ni inte att en röst på AFS är en bortkastad SD-röst? Iallafall i det här valet?

De flesta politiska bedömare (allt från Göran Persson till Widar Andersson) hävdar att vi sannolikt kommer få se ett extraval runt 2019, dvs inom ett år. Om AfS lyckas få åtminstone 2% under detta val, kommer de garanterat, om inte förr, ta plats i Riksdagen 2019.

Svar: NEJ, en röst på AfS är inte bortkastad, precis som min röst på SD 2006 inte var bortkastad.
Någon måste gå först så att fegisar likt dig själv vågar rösta i enlighet med dina preferenser.
Citera
2018-08-31, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den här tråden ska väl för helvete inte gå ut på att diagnostisera Gustav Kasselstrand? Skärp er för fan.

Du är snarare den, som behöver skärpa sig! Detta är en diskussionstråd om AfS - och dess partiledare, Kasselstrand. Hans personlighet, psyke och allmänna kompetens är absolut relevanta.
Citera
2018-08-31, 23:31
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag har sett Göteborgstalet. Der bevisar ingenting. För övrigt är somaliefrågan en separat diskussion, och inte relevant här.

En "separat" diskussion? Hur då? 90 % av somalierna i Sverige lever på bidrag och kläcker ur sig somaliska - inte svenska - barn på löpande band. Det är ju sinnessjukt.
Citera
2018-08-31, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
De flesta politiska bedömare (allt från Göran Persson till Widar Andersson) hävdar att vi sannolikt kommer få se ett extraval runt 2019, dvs inom ett år. Om AfS lyckas få åtminstone 2% under detta val, kommer de garanterat, om inte förr, ta plats i Riksdagen 2019.

Svar: NEJ, en röst på AfS är inte bortkastad, precis som min röst på SD 2006 inte var bortkastad.
Någon måste gå först så att fegisar likt dig själv vågar rösta i enlighet med dina preferenser.

Vilka fler "bedömare" än Persson och Andersson menar du? De två är kanske inte de mest omdömesgilla personerna...
Citera
2018-08-31, 23:36
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Nej, jag tror inte rösthemligheten är röjd. Frågan var hur mkt man kan lita på en politisk organisation som håller register över medlemmar och transaktioner. Hur vet jag att AfS medlemsregister inte hackas?

Hur vet du att din bank inte hackas och exploderar imorgon? Är du verkligen orolig över att AfS ska bli hackade?
Citera
2018-08-31, 23:37
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Finns ingen motsägelse mellan det du skriver och det jag skriver. Åkesson och Kasselstrand är väldigt olika personligheter. Skulle vilja vända på det; man är inte svag bara för att man inte har ett lika starkt psyke som Kasselstrand. Åkesson har kämpat i många år och offrat mycket. Han har dessutom kommit tillbaka och trotsat sina motgångar och varit öppen med att han gick in i väggen. Inget att håna eller se ner på oavsett om man tillhör den vänster som skadeglatt och blodtörstigt kastade sig över honom i pressen eller den nys mer hårdföra höger/nationalism som indetta nu är på frammarsch. Sympatiserar personligen mer med en sån person än någon som t.ex mer eller mindre saknar nerver och är biologiskt beskaffad så att de knappt känner rädsla.

Åkesson, som nog är en vanlig människa i mångt och mycket och ingen sylvass benhård ledare eller politsk ledare av den revolutionära sorten har offrat förbannad mycket av sitt psykiska välbefinnande som nog hade kunnat vara på topp om han hade levt ett vanligt liv.
Jag tror ingen skulle döma Åkesson om han röstade på AfS. Han skulle nog känna en enorm lättnad om någon tog av kvarnstenen runt axlarna så han kunde fokusera på öppen svenskhet. Tänk att kunna fira alla judiska högtider. Skäkta djur. Skära bort förhuden och låta herpessmittade rabbiner suga pojkars penis. Det är Sverige med SD.

Tror inte AfS kommer tillåta ovan men vi får se.
Citera
2018-08-31, 23:37
Medlem
Citat:
En "separat" diskussion? Hur då? 90 % av somalierna i Sverige lever på bidrag och kläcker ur sig somaliska - inte svenska - barn på löpande band. Det är ju sinnessjukt.

Nu tramsar du ju alldeles i byxan!! Jag diskuterade Kasselstrands eventuella personlighetsstörning, och du kommer dragande med en massa somalier! Har du också druckit, eller?
Citera
2018-08-31, 23:38
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Hur vet du att din bank inte hackas och exploderar imorgon? Är du verkligen orolig över att AfS ska bli hackade?
Nej jag kör med cash så det oroar mig inte det minsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in